Mink

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 47 gange

Mink

Indlæg af vinther2 »

Nu snakkes der så meget om, at de nedgravede mink udgør en trussel for grundvandet. At så "gravpladsen" ligger tæt på en sø, ja, det burde man måske have tænkt på inden man startede og og lavede de lange massegrave. Man kunne vel forudse, at ligvæsken ville trænge dybere ned end gravenes dybde.

Så jeg undrer mig, hvorfor alle mink ikke blev brændt! Det behøvede ikke være så omstændeligt med afbrændingskamre mm., men nogle store bål som blev kontrolleret med vagter på.

Nogle vil sikkert sige,- ja, men hvad så med luftforureningen? Dette bål vil, at sammenligne med den forurening som er i østlandene, kun være en meget meget lille forurening.

Bare min mening,- og så forresten, god jul til alle. :)

Kruse
Stoker XII
Stoker XII
14
Indlæg: 783
Tilmeldt: 12 apr 2010 21:14
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 230
Geografisk sted: tarm
Har takket: 32 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Mink

Indlæg af Kruse »

Det er en sag der bliver ved med at give :( det er jo stort set alt der er blevet gjort forkert i den her sag.

Har lige læst en artikel, med folk der var med til mund og klovsyge i 1982 på Fyn. Der lærte man mange ting om at bekæmpe sygdomme, bla at det dummest man kan gøre er at grave de døde dyr ned. Jorden boblede i et år efter.

Og så kommer det hele med lovbrud bagefter.....
Livet er et spil, du ved du taber!
Hvordan vil du spille?
Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 47 gange

Re: Mink

Indlæg af vinther2 »

Kruse, - du har fuldstændig ret, og det fandt nazisterne også ud af under ww2. At tænke sig, at vi ikke er blevet klogere end for 80 år siden,- det er simpelthen ubegribeligt. Måske er de politikere som sidder ved deres skriveborde og bestemmer dette, ikke nok orienteret, eller mangler almindelig sund omtanke. :roll: Måske for unge...
Kruse
Stoker XII
Stoker XII
14
Indlæg: 783
Tilmeldt: 12 apr 2010 21:14
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 230
Geografisk sted: tarm
Har takket: 32 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Mink

Indlæg af Kruse »

Ja en stor del af problemet er nok at det lige pludseligt skulle gå så stærkt at at man ikke havde tid til/ville, spørg folk med forstand på tingene.
Det afspejler nok meget godt det system vi har i dag, hvor dem på fine kontorer en meget klogere end folk ude i virkeligheden
Livet er et spil, du ved du taber!
Hvordan vil du spille?
calle

Re: Mink

Indlæg af calle »

Embedsmænd/kvinder er blevet for dårlige. Små årgange og inflation i karaktererne har banet vej for inkompetente jurister og embedsmænd i vores statsforvaltning ..... og mange andre steder :shock:
Senest rettet af calle 12 dec 2020 18:01, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3402
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 370 gange

Re: Mink

Indlæg af pelle »

De mink kunne være gravet ned i et af statens skydeterræner. Nu ligger de hvor de ligger. Min mening.. Lad dem ligge og forbyd badning i den sø de næste 3- 4 år. Ham med egen boring. Sæt en palletank ud til ham med frisk vand. Og skift den ud efter behov. Det må være billigere end at begynde det ulækre arbejde med at fjerne de mink. Det skal de så åbentbart også være et par mdr om at sætte i gang. Hvilket ikke gør dunsten bedre..Nej.. Helt ærligt.. Dette land er ved at være styret af nogle der ikke ved en skid.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Mink

Indlæg af triumph »

Sidder her til morgen og kigger efter en 2021 kalender - ville bare lige tjekke om vi stadig har fri grundlovsdag, nu regeringen ikke anderkender den længere...... 🤣🤣
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Mink

Indlæg af triumph »

sakset fra FB opslag af Kristian Jensen
Regeringen kunne grave døde mink ned i løbet af få dage, men påstår nu, at det vil tage flere måneder at få dem op igen! Det er jo totalt at gøre lokalbefolkningen til grin.
Det ville passe til et afsnit af Monty Python eller en bog af Kafka. Men det er den danske regering, som står bag.
Først graver regeringen mink ned uden at følge de normale høringsregler. Så finder de ud af, at de er gravet ned for tæt på sø/vandløb. Så presser gassen inde i minkene, de døde kroppe op gennem jorden. Derefter opdages risikoen for udsivning fra massegravene. Og mens de borgerlige politikere og lokal borgmestrer presser på for at grave minkene op igen, så mener regeringen pludselig at en EU-regel om høring og vurdering af virkningerne på miljøet betyder flere måneders forsinkelser!!!
Hvorfor var der ingen høring inden massegravene?
Hvorfor lavede man ikke en vurdering inden minkene blev gravet ned?
Hvorfor brugte man ikke muligheden for afbrænding af døde mink fuldt ud?
Hvorfor kan man bryde alle regler ved nedgravning, men skal efterleve hvert eneste komma i reglerne ved opgravning?
Jeg tror faktisk, at hvis drengene fra Monty Python havde fået præsenteret dette oplæg til et sketch, så havde de afvist det som alt for usandsynligt og groteske til at nogle ville tro, at det kunne være virkelighed.......
Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 47 gange

Re: Mink

Indlæg af vinther2 »

Sidder lige og ser nyhederne. Nu er vi kommet derhen, at selv om minkene er gravet ned på dansk jord, så skal man spørge EU om det er i orden at grave dem op igen!! Og som den politiker som var på skærmen fortalte, så ville der gå et år, inden man kunne tage stilling til det!!!!

Jamen, hvor er vi henne? Kan vi som danskere, ikke selv bestemme, hvad vi vil gøre her på dansk jord??

Er snart lige før, jeg holder med de Britiske øers beslutning, om at melde sig ud af EU. Det her er for meget.
pendec

Re: Mink

Indlæg af pendec »

Mette, som den diktator og lovbryder hun er blevet, skal hun trækkes for en rigsret, så hun kan mærke hvad det betyder at snøre folk og ikke nok med det, selv medvirke til at ringe folk op, uden af have sikret det var ok.

Så bliver det som sangen, nede med Mette, Mette , spjælde Mette.

Besvar