Total idioti

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Total idioti

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 08 nov 2020 13:31 Husk, der er personer som ikke viser symptomer men har det, og de er svære at finde uden de bedes om en test.

Så jeg føler også jeg er gået fri men jeg kan ikke være sikker bare fordi jeg ikke har lungerne som påvirkes så kan man altså godt have det.
Jamen - Det er da korrekt - Jeg er blevet testet en enkelt gang hvor den viste negativ men er da godt klar over at jeg måske kunne være blevet smittet på vej ud af teltet hvor testen blev foretaget.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Total idioti

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 08 nov 2020 13:35 Jamen - Det er da korrekt - Jeg er blevet testet en enkelt gang hvor den viste negativ men er da godt klar over at jeg måske kunne være blevet smittet på vej ud af teltet hvor testen blev foretaget.
Du tør slet ikke tænke på, hvor du kunne være blevet smittet. :cry:
Køleskab, toilet, bilen, produkterne i butikkerne, elevator, alle flader du rører ved er jo en potentiel kilde til smitte, og du spritter sikkert ikke hvert 15. minut for at være sikker derude, og måske er det også virkningsløst.... uhhh, der er så mange grunde til at man smittes.

Måske er vi bare heldige :P
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Total idioti

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 08 nov 2020 13:43 Du tør slet ikke tænke på, hvor du kunne være blevet smittet. :cry:
Køleskab, toilet, bilen, produkterne i butikkerne, elevator, alle flader du rører ved er jo en potentiel kilde til smitte, og du spritter sikkert ikke hvert 15. minut for at være sikker derude, og måske er det også virkningsløst.... uhhh, der er så mange grunde til at man smittes.

Måske er vi bare heldige :P
Jo tak - Men så læste jeg lige at der var smidt en del døde mink på motorvejen men man skulle ikke være bekymret da minken var død og det kunne smittede ved udåndningsluften.

Såååå......

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-11- ... oer-sigtes
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
pendec

Re: Total idioti

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 08 nov 2020 13:49 Jo tak - Men så læste jeg lige at der var smidt en del døde mink på motorvejen men man skulle ikke være bekymret da minken var død og det kunne smittede ved udåndningsluften.

Såååå......

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-11- ... oer-sigtes
Hvorfor tror du forkert brug af mundbind er et problem?

Når folk tager dem af, og sætter deres kæmpe fingre på forsiden, hvor virus kan være suges ind til, så sætter de fingeren i næsen når de fjerner bind eller op til øjne fordi brillerne dukkede og øjne lige får massage.

Så den med vejene er kun fordi ingen rører ved dem og hjul bliver jo næsten pinligt rene efter at køre videre, så jo, du skal stoppe op og røre ved dem og så skal kloster 5 varianten være til stede, når du rører dem, og din næse/øjne/mund være nok generende før du tager den med dig indvendig :)
Fiffer
Stoker XI
Stoker XI
5
Indlæg: 514
Tilmeldt: 29 mar 2019 18:14
Mit fyr: Nbe 1016 kedel 10kw
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Dagligt forbrug: 6 kg
Årligt forbrug: 6
Har takket: 384 gange
Blevet takket: 108 gange

Re: Total idioti

Indlæg af Fiffer »

I alt det her corona, synes jeg det er foruroligende hvor mange der mener de er meget klogere end fagpersoner og videnskaben. Følg nu bare de få anvisninger der er. Hvad er problemet med at gå med det mundbind, de få minutter man skal handle. Men Dk er en nation af “Rasmus modsatter”
10 kw nbe 1016 kedel,140 kvm hus, murer af Guds nåde.

pendec

Re: Total idioti

Indlæg af pendec »

Fiffer skrev: 08 nov 2020 15:37 I alt det her corona, synes jeg det er foruroligende hvor mange der mener de er meget klogere end fagpersoner og videnskaben.
Jeg tror mere vi er en nation som ved bedre end andre, tror vi, og derfor mange som ikke ved mere men ikke altid lytter til fagpersonale eller til videnskab, for de danskere vil se dokumentation, og lige nu, får vi ikke meget af denne, så enten er folk bedrevidende, eller så lytter de bare ikke nok til dem som ved lidt mere, og vi ender med mange som ikke tror, og mange som lever i en frygt.

Vi er en nation af mistroiske mennesker, og vi ville ikke falde for Trump eller for andre konspirationer indtil det modsatte er bevist, og nok derfor så er der meget få af disse bedrevidende(modsat?) som virkelig går i protest, og dem(den) kvinde som har gjort sig populær på at være imod, har jo dårligt nogle brikker at flytte med og hun deler det med sin mor. Jeg kender desværre ikke så mange som ikke lytter, mere folk som frygter.

Fiffer skrev: 08 nov 2020 15:37Men Dk er en nation af “Rasmus modsatter”
Hvem er Rasmus? Den svenske statsborger?
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 370 gange

Re: Total idioti

Indlæg af pelle »

En "Rasmus modsat" er en dansk talemåde. D.v.s. en der går sine egne vegne, er stædig, eller egentlig bare er en der er uenig med hvad majoriteten mener. Intet med Rasmus Palludan at gøre. :)
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
Fiffer
Stoker XI
Stoker XI
5
Indlæg: 514
Tilmeldt: 29 mar 2019 18:14
Mit fyr: Nbe 1016 kedel 10kw
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Dagligt forbrug: 6 kg
Årligt forbrug: 6
Har takket: 384 gange
Blevet takket: 108 gange

Re: Total idioti

Indlæg af Fiffer »

pendec skrev: 08 nov 2020 15:49 Jeg tror mere vi er en nation som ved bedre end andre, tror vi, og derfor mange som ikke ved mere men ikke altid lytter til fagpersonale eller til videnskab, for de danskere vil se dokumentation, og lige nu, får vi ikke meget af denne, så enten er folk bedrevidende, eller så lytter de bare ikke nok til dem som ved lidt mere, og vi ender med mange som ikke tror, og mange som lever i en frygt.

Vi er en nation af mistroiske mennesker, og vi ville ikke falde for Trump eller for andre konspirationer indtil det modsatte er bevist, og nok derfor så er der meget få af disse bedrevidende(modsat?) som virkelig går i protest, og dem(den) kvinde som har gjort sig populær på at være imod, har jo dårligt nogle brikker at flytte med og hun deler det med sin mor. Jeg kender desværre ikke så mange som ikke lytter, mere folk som frygter.



Hvem er Rasmus? Den svenske statsborger?
Det er et udtryk for man er typen der altid er lidt på tværs😁 og gør det modsatte af de fleste
10 kw nbe 1016 kedel,140 kvm hus, murer af Guds nåde.
pendec

Re: Total idioti

Indlæg af pendec »

Fiffer skrev: 08 nov 2020 16:50 Det er et udtryk for man er typen der altid er lidt på tværs😁 og gør det modsatte af de fleste
ja, dem er der klart nogen af. Jeg har dog ikke mødt nogen som går imod regeringen men bare dem som tager lige en tand for mange forbehold og de kommer dårligt ud mere.

At der er nogen som på facebook og andre SoMe steder forsøger at samle mennesker til at gå imod påbud, det må være deres sag. Vi kan jo f.eks læse om de fester og forsamlinger som lige fik sig en tidlig julegave :) Der er sikkert mange som er modsatter typen men for en pris.
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: Total idioti

Indlæg af lamborg »

Lintz.
Krofatter står til en bøde på 15000 og hver af gæsterne 2500 kr. Det er rigtigt at man kun må sidde 10 i samme selskab ved hvert bord men hvis der er 3 borde som alle kender hinanden er det ikke et selskab på 10 men på 30 og det er ikke lovligt. Ellers kunne vi jo bare forsætte alle sammen som vi plejer. Man må gerne sidde ved bordet med normal sidde afstand hvilket er 60 cm.
Ja shows og Bio må være 500 personer og jeg var til Ørkenes sønner før mundbind . Det foregik på den måde at når du stod op skulle du tænke på afstand og i salen var folk placeret på hver anden stol forskud med rækken foran og bagved og selv ægtefæller sad med en stol mellem hinanden . Idag er det så på samme måde bortset fra at man skal bære mundbind når man står op.
Mundbind. Forstår ikke rigtigt folk . Hvad fanden er der galt i at bære det ?? Hvis man synes det er ubehageligt så køb et visir til 49 kr men lad være med at smitte dine medmennesker det kan man ikke være bekendt . Hverken over for dem som bliver syge eller overfor dem som ikke kan tjene penge fordi smittetallet er for stort . Og med hensyn til evidens så tror jeg ikke at alverdens læger ville bære mundbind under operation hvis man vidste at det ikke gjorde nogen forskel . Det koster da hospitalsvæsnet mange penge om året og dem havde man nok sparet . Når der tale om den danske undersøgelse så har den intet med myndighederne at gøre men før SSI offentlig gøre en sådan undersøgelse skal den have været bragt i mindst 3 videnskabelig tidsskrifter og såvidt jeg har hørt er der ingen der vil offentlig gøre den indtil videre fordi de mener at grundlagt for undersøgelsen er for uvis da man ikke kan vide om testpersonerne rent faktisk har brugt mundbindet og om de har båret det korrekt .
Ja alle flere forbud kan virke underlige men hvad skal man så gøre ??? eller vil folk heller vi landede som belgien -frankrig -spanien eller hvad ved jeg og lukkede hele landet ned .. Jeg har lige læst at sundhedsvæsnet er under pres i flere lan hos vores svenske venner så ikke at gøre noget er vist ikke vejen frem.
Vi gør det sgu godt i Danmark vi har ikke så mange døde eller smittede som mange andre heller ikke i forhold til befolkningstallet .
Og hvorfor så det .
Fordi langt de fleste borgere gør hvad de kan og bliver bedt om .
Ps læste om en prædikant fra guds eget land som udtalte i en tv prædiken at man fik Covid 19 af at have sex før ægteskabet .... Han er lige død af ja hvad tror i .....
Covid 19
Så pas nu på nemesis :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Besvar