Total idioti

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
15
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 440 gange

Total idioti

Indlæg af John Skov Jensen »

Det er skod tider, Corona skod tider
Restriktioner på alt, der desværre er helt nødvendige

Folk mister deres levebrød og så tager nogle alligevel og s..... på det hele og udviser ufattelig ligegyldighed

https://ekstrabladet.dk/112/politi-lukk ... ek/8358339

Når jeg læser sådan bliver jeg sgu harm, og kan derfor glæde mig over de får en hilsen med et indbetalingskort

pendec

Re: Total idioti

Indlæg af pendec »

Det kan overraske men der skal ikke meget til, før folk fortolker forkert, og jeg kender da til dem som mener privat foran begivenhed gør det lovligt, og man kan gøre som man vil alle steder. Det er så ikke korrekt men sådan fortolker folk forskelligt eller til egen fordel.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Total idioti

Indlæg af Lintz »

I mindre målestok - Vi kunne have kommet med til spisning på kro i onsdags men ville ikke pga covid.
En del tog af sted da krofatter lovede at alt foregik efter reglerne. - Altså det betød at man åbenbart rykkede et par borde en halv meter - derved var det ikke ét selskab men 3!!!

Kan efterfølgende se at folk sad skulder ved skulder og de kunne så trøste sig med at "alt var ifølge reglerne" - Flere at disse folk kom fra kommuner der nu er helt lukket ned.

Samfundssind ..... Ikke der.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Total idioti

Indlæg af triumph »

Der afholdes revy, og shows i nærhedden. Her må op til 500 deltage. Ved ikke hvad forskellen er....
http://tjaerebyrevy.dk/
https://www.borrebygods.dk/omborrebytea ... tillinger/
pendec

Re: Total idioti

Indlæg af pendec »

triumph skrev: 08 nov 2020 10:22 Der afholdes revy, og shows i nærhedden. Her må op til 500 deltage. Ved ikke hvad forskellen er....
http://tjaerebyrevy.dk/
https://www.borrebygods.dk/omborrebytea ... tillinger/
Det har jeg hørt.

Alle som går i bio eller til Revy som du nævner, så sidder folk med god afstand og de sidder hele tiden fremad, så de ikke kommer i ansigt kontakt med sidemanden. Jeg ved ikke hvorfor dem foran ikke er udsat hvis man nyser men der må den rette afstand så også være nok. Og husk, som ved fodbold, så opdeles publikum i grupper og må kun gå ud hvor de kom ind, de skal samme vej til toilet, og der er jo også pladsbegrænsninger, så gad vide hvordan 15 minutters pause foregår :)

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: Total idioti

Indlæg af MichaelK »

Der er så mange regler og restriktioner, der ikke give nogen mening. Derfor vil der altid være nogen, der
forholder sig kritiske til dem. Jeg er selv særdeles kritisk over for effekten af f.eks. mundbind. Jeg savner
evidens for virkningen af netop det at gå med mundble.

Jeg tror det er helt bevidst, at den stort anlagte rapport, der skulle dokumentere effekten af mundbind
ikke er blevet offentliggjort? -Konklusionen falder garanteret ikke i tråd med myndighedernes anbefalinger!

Vi behøver dog bare at kigge på, hvordan det daglige smittetal har udviklet sig, siden reglen med mundble
blev obligatorisk på indendørs offentlige steder. Er det faldet? -Nej, smittetallet ligger stadig højt!
Så kan man jo drage sine helt egne konklusion om effekten!

Jeg bruger ikke selv mundbind, men derimod en halsedisse jeg lige trække op foran mund og næse, når jeg
går ind i en butik, og nemt lige trækker ned igen når jeg går ud. Jeg kunne stikke dem en hvid løgn, og
påråbe mig fritagelse for mundble. Jeg gider dog ikke at stå og diskutere med folk, det er min tid for dyrebar
til, så derfor løsningen med halsedissen.
Her den anden dag stod jeg i køen i Netto, med kasket, spejlsolbriller, og halsedissen op foran næse og mund.
En ældre dame vender sig nervøst om, og siger "Uh, hvor Du altså ligner en røver!" Der kunne jeg sgu ikke
lade være med at grine. Da min intention ikke er at skræmme ældre damer, tog jeg pænt solbrillerne af 8) icon_cheesygrin.gif

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
pendec

Re: Total idioti

Indlæg af pendec »

MichaelK skrev: 08 nov 2020 11:05 Vi behøver dog bare at kigge på, hvordan det daglige smittetal har udviklet sig, siden reglen med mundble
blev obligatorisk på indendørs offentlige steder. Er det faldet? -Nej, smittetallet ligger stadig højt!
Så kan man jo drage sine helt egne konklusion om effekten!
Bare vi er enige om smitte procenten er minimalt svingende fra 1.6 - 1.8% , og smittetallet er steget fordi der foretages flere tests, så er det nok stadig meget misvisende, hvis man følger nyheder, for de gør alt til en sensations nyhed uden at være det.

Mundbind har bare været standard i Kina i flere år, når den har været gal, andre lande har arvet traditionen uden særlig dokumentation uden at man ikke ved hvordan det så ud, hvis man ikke havde gjort det, den evige tvivl komme os til gode.
Der har været video eksempler på hvordan mundbind/stofbind begrænser en smittet mod at hoste og sprede virus igennem dette , det gør dog ikke berør ufarligt og den har vi dog brugt længe. Vi har dog ikke rengjort stationer og huse, veje og andet mærkeligt, så den sidder der nok stadig.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Total idioti

Indlæg af triumph »

pendec skrev: 08 nov 2020 10:33 Det har jeg hørt.

Alle som går i bio eller til Revy som du nævner, så sidder folk med god afstand og de sidder hele tiden fremad, så de ikke kommer i ansigt kontakt med sidemanden. Jeg ved ikke hvorfor dem foran ikke er udsat hvis man nyser men der må den rette afstand så også være nok. Og husk, som ved fodbold, så opdeles publikum i grupper og må kun gå ud hvor de kom ind, de skal samme vej til toilet, og der er jo også pladsbegrænsninger, så gad vide hvordan 15 minutters pause foregår :)
Der er altså ikke nogen der kan forklare mig, hvordan det kan være coronamæssigt ok at en flok spritstive brøndbyfans, kan råbe, skrige, og pisse over kors.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Total idioti

Indlæg af Lintz »

MichaelK skrev: 08 nov 2020 11:05 Jeg er selv særdeles kritisk over for effekten af f.eks. mundbind. Jeg savner
evidens for virkningen af netop det at gå med mundble.
Jeg må sige at jeg er nok en af dem som følger statens anvisninger.
Hvis de forlanger mundbind - Ja. Så bruger jeg mundbind - Også selv om det måske efterfølgende viser sig at det ikke har nogen effekt.

Man kan så spørge sig selv - Er det virkelig verdens undergang at gå med mundbind i xx antal minutter mens man går rundt i Føtex eller Netto.
I Fakta er det vist max 5 min. :D

Ja. Jeg har besvær med at trække vejret igennem sådan et mundbind og må lette det en gang imellem så jeg lige kan få luft - Men herregud. Jeg overlever nok.
Derimod syntes jeg at man skal begrænse sin omgangskreds. Lad være med at mødes den ene gang om året til en frokost som man plejer. Hold god afstand til fremmede og ellers spritte sine hænder af.

P.S. Jeg har ikke (7 - 9- 13) haft coronavirus, så måske jeg gør det rigtige.
MichaelK skrev: 08 nov 2020 11:05 Jeg bruger ikke selv mundbind, men derimod en halsedisse jeg lige trække op foran mund og næse
Ser det nu altså ikke som et problem at bruge et mundbind - De første par gange følte man sig som en tåbe men da alle andre også gik med dem blev det naturligt.
En lille sideeffekt af dette. Førhen så man at der hang wunderbaun grantræer samt terninger i forruden på bilerne - Idag hænger der mundbind. icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
pendec

Re: Total idioti

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 08 nov 2020 13:20 P.S. Jeg har ikke (7 - 9- 13) haft coronavirus, så måske jeg gør det rigtige.
Husk, der er personer som ikke viser symptomer men har det, og de er svære at finde uden de bedes om en test.

Så jeg føler også jeg er gået fri men jeg kan ikke være sikker bare fordi jeg ikke har lungerne som påvirkes så kan man altså godt have det.

Besvar