Løftebord - husmandsmodel

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
10
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 282 gange

Løftebord - husmandsmodel

Indlæg af svanggaard »

Min plænetraktor trænger til en større omgang kærlighed. Jeg går og overvejer om det kan betale sig... nu må vi se.

Hvis jeg skal i gang på værkstedet får jeg behov for at få dyret op i en ordentlig arbejdshøjde. Jeg har søgt lidt på nettet efter nye og brugte løfteborde, saxlift, pallestabler ol. Umiddelbart løber prisen temmeligt langt op.

Plænetraktoren passer fint på en Europa palle - men hvordan får jeg lige løftet palle med indhold op og hvad skal jeg stille den på? Det skal helst være nogenlunde stabilt så jeg ikke skal være bekymret for at "ta' ved" hvis en rusten bolt kræver lidt vold. Jeg kan godt få et talje i loftet, men det begynder at blive lidt Storm P. agtigt. Nogen der har en go' husmandsløsning?

Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
12
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: Løftebord - husmandsmodel

Indlæg af hensan »

Du kunne evt løfte traktoren op med en talje og derefter lave en platform af et antal paller i rigtig højde som du sænker traktoren ned på.
Du kan naturligvis ikke justere højden flere gange i timen men det er nok den billigste måde at gøre det på.
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Re: Løftebord - husmandsmodel

Indlæg af thy »

svanggaard skrev: 04 okt 2020 19:05 Min plænetraktor trænger til en større omgang kærlighed. Jeg går og overvejer om det kan betale sig... nu må vi se.

Hvis jeg skal i gang på værkstedet får jeg behov for at få dyret op i en ordentlig arbejdshøjde. Jeg har søgt lidt på nettet efter nye og brugte løfteborde, saxlift, pallestabler ol. Umiddelbart løber prisen temmeligt langt op.

Plænetraktoren passer fint på en Europa palle - men hvordan får jeg lige løftet palle med indhold op og hvad skal jeg stille den på? Det skal helst være nogenlunde stabilt så jeg ikke skal være bekymret for at "ta' ved" hvis en rusten bolt kræver lidt vold. Jeg kan godt få et talje i loftet, men det begynder at blive lidt Storm P. agtigt. Nogen der har en go' husmandsløsning?
løftevogn der kan løfte højt
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
pendec

Re: Løftebord - husmandsmodel

Indlæg af pendec »

Et trækspil kan man finde på dba : https://www.dba.dk/ferm-traekspil-125-2 ... 118136092/
869kr

Eller man kan bygge sig op til højden med flere paller og pallelift.
Så op med havetraktor på 1. palle, kør 1. palle oven på 2. palle, så køre 2. palle over på 3. palle osv, når du har korrekt højde, så er det jo ligetil :)
svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
10
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 282 gange

Re: Løftebord - husmandsmodel

Indlæg af svanggaard »

Tak for svarene.

Det bliver noget omstændigt når ikke lige man har en saxlift i budgettet. Det ender nok med en løsning med paller eller murerbukke. Og så må jeg i gang med at spare sammen til en rigtig lift som også kan bruges til bilen. Er der nogen der har erfaring med kinalift alá den her:
saxlift.png
Det tiltaler mig at den kan pakkes væk - fastmonterede søjler kommer let til at stå i vejen.

Besvar