Partikelfilter på varebiler - udelukket fra bla. Aalborg og Kbh.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
calle

Partikelfilter på varebiler - udelukket fra bla. Aalborg og Kbh.

Indlæg af calle »

Så fik man post fra de "røde" idag - hurra :shock:

Fra den 010720 kan jeg ikke længere bruge Røveren til at køre i Kbh. og komme på arbejde. Dvs. at jeg skal parkere i et villakvarter uden for Kbh.s kommune og tage offentlig transport resten af vejen. Ringede naturligvis straks til mit værksted, for at få bragt orden i forholdene, så Frank Jensen og resten af klimatosserne kan blive tilfredsstillet. Der findes imidlertid ikke noget partikelfilter til min bil :shock: Derfor overvejer jeg nu at montere bagsæde og sikkerhedsseler i Røveren. Bagsædet har jeg gemt. Det repræsenterer en værdi af over en halv million kr. Afgiften for at montere det, er pga. bilens alder formentlig lavere end prisen for et specialfremstillet partikelfilter, og med et sandfarvet læderbagsæde i bilen, kan jeg sprede ligeså mange dieselpartikler, som det passer mig :shock:

Giver det mening - jamen så er det sådan vi gør :shock:

Calle icon_frown.gif

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Partikelfilter på varebiler - udelukket fra bla. Aalborg og Kbh.

Indlæg af Lintz »

calle skrev: 27 maj 2020 21:18 Så fik man post fra de "røde" idag - hurra :shock:

Fra den 010720 kan jeg ikke længere bruge Røveren til at køre i Kbh. og komme på arbejde. Dvs. at jeg skal parkere i et villakvarter uden for Kbh.s kommune og tage offentlig transport resten af vejen. Ringede naturligvis straks til mit værksted, for at få bragt orden i forholdene, så Frank Jensen og resten af klimatosserne kan blive tilfredsstillet. Der findes imidlertid ikke noget partikelfilter til min bil :shock: Derfor overvejer jeg nu at montere bagsæde og sikkerhedsseler i Røveren. Bagsædet har jeg gemt. Det repræsenterer en værdi af over en halv million kr. Afgiften for at montere det, er pga. bilens alder formentlig lavere end prisen for et specialfremstillet partikelfilter, og med et sandfarvet læderbagsæde i bilen, kan jeg sprede ligeså mange dieselpartikler, som det passer mig :shock:

Giver det mening - jamen så er det sådan vi gør :shock:

Calle icon_frown.gif
De kloge narre de mindre kloge. Vi Vejgaardgenser kan sno os - Ja, vi kan :-)
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
383CI
Stoker V
Stoker V
14
Indlæg: 173
Tilmeldt: 08 maj 2010 18:26
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Partikelfilter på varebiler - udelukket fra bla. Aalborg og Kbh.

Indlæg af 383CI »

Det giver helt lige så meget mening som den tiljubling af krydstogt skibe der lægger til i vores storbyer.
De må så godt blæse, hvad der svare til udstødningen fra +3000 dieselbiler ud, uden filter, bare for at lave strøm. For ikke at tale om det de fyre af på åbent hav, det er jo nærmest tjære, og der ryger omkring 1 liter pr. meter skibet sejler.

Det giver også mening at vi kan holde med partikelfilter lige ved siden at et oldgammelt MZ/MY lokomotiv der køre med gods. Sidst jeg så sådan et få gas var det pisgult det kom op af skorstenen. Og togene generalt, IC4 bruger mere diesel end IC3 og har ikke filter, så set i det lys er det godt de ikke køre så meget.

Osv. osv. Det eneste der giver mening er det ikke giver mening. Det er penge og afgifter der styre det hele.
Sikke et puste rum miljøet får lige nu hvor flyene ikke flyver. Alligevel er det, tæt på jordens undergang, og meget vigtigt at få dem igang igen.

Så ingen mening og ingen miljø, stop med at tænke over det. Det giver bare ondt i hovedet.

Besvar