Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Det er slemt - og det kommer til at gøre ondt på nogle.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Det er slemt - og det kommer til at gøre ondt på nogle.

Indlæg af Bigfoot » 10 okt 2020 13:45

lamborg skrev:
09 okt 2020 21:12
Ja det hjalp ihvertfald ikke :-)
hvordan er det egentlig med jer og alt det med aflyste selskaber? For det er jo vel egentlig jeres levebrød :(
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Det er slemt - og det kommer til at gøre ondt på nogle.

Indlæg af lamborg » 10 okt 2020 14:30

Tja det er af helvede til lige nu.
Vi lå jo stille i over 4 mdr fra sidste fest den 7/3 til vi fik den første fest den 25/7 og det er ikke nogen hemmlighed at det er vores højsæson så det kostede ca 650000 i omsætning . Heldigvis fik vi hjælp af staten så vi klarede de faste udgifter men det var skrabet.
Nu var der så meget mere travlt i forhold til normalen og det var super godt . Ikke at vi kunne hente det tabte ind igen men bare noget af det så det var fint.
Bum så dykkede vi lige igen . Vi har så været lidt heldige hvis man kan kalde det det for vi har en del dag fester som er under 50 booket det næste stykke tid . Men de store aftenfester hvor omsætningen ligger er væk . Vi har lige fået aflyst 9 fester foreløbig vi ved ikke om det er slut her for flere af dem i november har rørt lidt på sig med hensyn til om de kan holde deres fest eller ej . Desværre er del af dem på 70-80 mennesker så det nye tal kommer nok til at ligge omkring ydelig 200000 kr i mistet omsætning .
Men vi har haft rygende travlt siden 25/7 så vores omsætning i forhold til sidste år har været noget højere i perioden derfor kan vi nok ikke få del i en evt hjælpepakke . Og det er jo i orden vi skal jo ikke tjene på pakkerne men problemet er ikke lige nu og her men at vi kommer til at mangle dem når vi skal betale moms/momslån næste år i Marts/april.
Heldigvis har jeg så arbejde ved siden af så vi klare os men det er sgu lidt surt at alle ens sammenknoklede penge skal gå til at holde firmaet ovenvanden . Man det er som det er .. Ingen kan gøre for det og staten hjælper så godt det er muligt .
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: Det er slemt - og det kommer til at gøre ondt på nogle.

Indlæg af thoken » 10 okt 2020 15:11

lamborg skrev:
10 okt 2020 14:30
Tja det er af helvede til lige nu.
Vi lå jo stille i over 4 mdr fra sidste fest den 7/3 til vi fik den første fest den 25/7 og det er ikke nogen hemmlighed at det er vores højsæson så det kostede ca 650000 i omsætning . Heldigvis fik vi hjælp af staten så vi klarede de faste udgifter men det var skrabet.
Nu var der så meget mere travlt i forhold til normalen og det var super godt . Ikke at vi kunne hente det tabte ind igen men bare noget af det så det var fint.
Bum så dykkede vi lige igen . Vi har så været lidt heldige hvis man kan kalde det det for vi har en del dag fester som er under 50 booket det næste stykke tid . Men de store aftenfester hvor omsætningen ligger er væk . Vi har lige fået aflyst 9 fester foreløbig vi ved ikke om det er slut her for flere af dem i november har rørt lidt på sig med hensyn til om de kan holde deres fest eller ej . Desværre er del af dem på 70-80 mennesker så det nye tal kommer nok til at ligge omkring ydelig 200000 kr i mistet omsætning .
Men vi har haft rygende travlt siden 25/7 så vores omsætning i forhold til sidste år har været noget højere i perioden derfor kan vi nok ikke få del i en evt hjælpepakke . Og det er jo i orden vi skal jo ikke tjene på pakkerne men problemet er ikke lige nu og her men at vi kommer til at mangle dem når vi skal betale moms/momslån næste år i Marts/april.
Heldigvis har jeg så arbejde ved siden af så vi klare os men det er sgu lidt surt at alle ens sammenknoklede penge skal gå til at holde firmaet ovenvanden . Man det er som det er .. Ingen kan gøre for det og staten hjælper så godt det er muligt .
Hej.
Ønsker Jer alt det bedste👍
Mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Det er slemt - og det kommer til at gøre ondt på nogle.

Indlæg af Lintz » 23 okt 2020 18:20

Ser ud til at vi med 99 % sikkerhed ryger ned på de 10 igen.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-10- ... triktioner
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Det er slemt - og det kommer til at gøre ondt på nogle.

Indlæg af Bigfoot » 23 okt 2020 19:03

Lintz skrev:
23 okt 2020 18:20
Ser ud til at vi med 99 % sikkerhed ryger ned på de 10 igen.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-10- ... triktioner
det er nu en realitet, og det lå jo i kortene.

Jeg tror desværre det bliver værre endnu :(
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3374
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 234 gange

Re: Det er slemt - og det kommer til at gøre ondt på nogle.

Indlæg af BWJ » 23 okt 2020 20:10

Når nu vi ved, at Corona smitter ved dråbeoverførsel, skal vi så også iføre os dykkerbriller sammen med mundbindet :wink:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Det er slemt - og det kommer til at gøre ondt på nogle.

Indlæg af Torpet » 23 okt 2020 20:25

Jeg har læst en ret god forklaring. Hvis du som passive ryger ville føle dig generet af en rygers røg (for tæt på), så er det på samme måde med Corona dråberne (micro) = du er for tæt på og i smitte fare. Altså er det bedre at være udenfor og absolut ikke for tæt på indenfor. Dette er så lidt af forklaringen, hvorfor en enkelt person kan smitte flere hundrede til en koncert eller sportshal begivenhed. Det lyder i mine ører som en fornuftig forklaring og noget at tænke alvorligt på.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Det er slemt - og det kommer til at gøre ondt på nogle.

Indlæg af Lintz » 23 okt 2020 20:32

Torpet skrev:
23 okt 2020 20:25
Jeg har læst en ret god forklaring. Hvis du som passive ryger ville føle dig generet af en rygers røg (for tæt på), så er det på samme måde med Corona dråberne (micro) = du er for tæt på og i smitte fare. Altså er det bedre at være udenfor og absolut ikke for tæt på indenfor. Dette er så lidt af forklaringen, hvorfor en enkelt person kan smitte flere hundrede til en koncert eller sportshal begivenhed. Det lyder i mine ører som en fornuftig forklaring og noget at tænke alvorligt på.
- Og det er vel også derfor de nu råber vagt i gevær da vi nu begynder at være sociale indenfor grundet årstiden.
De næste 4 mdr bliver nok udslagsgivende for hvordan coronaen for lov til at brede sig.

Det bedste vil nok være at vi går i flyverskjul med sin familie og kun er sammen med ens nærmeste udenfor arbejdstiden.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Det er slemt - og det kommer til at gøre ondt på nogle.

Indlæg af lamborg » 23 okt 2020 22:09

Og så sagde det lige røvhul for resten af kalenderåret .
Helt tomt nu faktisk hen til 1/3 -21 for folk tør ikke booke noget før hen til foråret hvor de regner med at tallene er ok eller der er en vaccine.
Det er sgu surt .
Håber på de nye hjælpepakker men det kommer an på hvilke referance mdr de bruger .
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Det er slemt - og det kommer til at gøre ondt på nogle.

Indlæg af Bigfoot » 24 okt 2020 16:04

lamborg skrev:
23 okt 2020 22:09
Og så sagde det lige røvhul for resten af kalenderåret .
Helt tomt nu faktisk hen til 1/3 -21 for folk tør ikke booke noget før hen til foråret hvor de regner med at tallene er ok eller der er en vaccine.
Det er sgu surt .
Håber på de nye hjælpepakker men det kommer an på hvilke referance mdr de bruger .
åh ja - av, det kommer til at gøre nas ved jer.

Jeg ved at kompeseringen for foreninger er dannet på et 5 års regnskab, med de billigste poster fra regnskaberne i de 5 år.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar