Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Multifokale linser

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Multifokale linser

Indlæg af lamborg » 05 sep 2020 08:15

Tror det er udemærket du ikke blev opereret.
Mange er det kanon godt for og jeg kender flere som har fået nye linser i som er mega glade for det . Men de privatklinikker der laver operationen glemmer somme tider at fortælle at 90% går godt men 10% går af h til og det synes jeg faktisk er en stor % del til man tør tage risikoen . De glemte at fortælle Mathias det og de har indrømmet at det ikke står i deres prospekter .
For går det går det galt så er det noget rigtigt skidt .
Mathias. En kollage som har fået skiftet linser får ca 6 mdr side i begge øjne på en gang .
Det er gået helt galt . Han har fået et tunnelsyn ud af det og det synsfelt han har er sløret +han går rundt med en konstant hovedpine. Han har været sygemeldt det meste af de 6 mdr . Der hvor han har fået det lavet kan de ikke fixe det igen . Det har de ikke viden til men de har tilbudt ham 29000 i erstatning og det har han klaget over til patientklagenævnet for det har kostet 50000 og det vil han som minimum have tilbage + tabt arbejdsfortjeneste . men det tager lang tid at få en sag igennem nævnet dog har han nu fået lov til gå igang med en operation ved det offentlige som kan fixe det . Forhåbentligt. De vil ikke garantere noget .Han er blevet undersøgt ordentligt og han har mistet 50% af synet på begge øjne og nu skal han have lavet det ene øje om ca 2 mdr .
Det er lidt grotesk at skatteborgerne skal betale for at rette op på noget skrammel som andre har lavet.
Jeg er træt af at have et par briller som jeg bruger til at se når jeg leder efter min briller og have også tænkt på at det kunne være dejligt at kunne undværre dem men efter Mathias`s omgang skal jeg ikke nyde noget ..
Plus tænk på hvor meget øl man kan købe for 50000 :-).
Og øl er ikke at kimse af . Det kan gøre dig til millionær.
Opskrift :
Køb en million øl og sælg flaskerne . Så er du millionær :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Multifokale linser

Indlæg af Lintz » 05 sep 2020 21:32

lamborg skrev:
05 sep 2020 08:15
Tror det er udemærket du ikke blev opereret.
Kedelig historie du der disker op med :cry:

Min mor blev opereret for nylig da lægen inddragede hendes kørekort.

Hun fik efterfølgende lavet sine linser og kan i dag køre bil igen samt at hun har smidt brillerne helt - I en alder af 78.

Hvad angår mig selv er jeg blev glad for disse multiforkale kontaktlinser. Dog er der selvfølgelig også ulemper forbundet med dem.
Synet kan godt ændre sig lidt efter hvor meget væske der sidder mellem øjet og linsen.

Er næsten lige kommet hjem efter små 15 timer på motorcykel og der skulle de bare ud. Tror øjenen er blevet for tørre efter sådan en tur.

Men alt i alt er jeg tilpas med kontaktlinser.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar