Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

VALG

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

VALG

Indlæg af BWJ » 05 jun 2019 09:30

Hvis du døjer med at finde ting til at bruge dine penge på, så kunne den umiddelbare løsning være, at stemme på Socialdemokraterne.
8) boulay.gif
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: VALG

Indlæg af pille bruger » 05 jun 2019 10:01

BWJ skrev:
05 jun 2019 09:30
Hvis du døjer med at finde ting til at bruge dine penge på, så kunne den umiddelbare løsning være, at stemme på Socialdemokraterne.
8) boulay.gif
Det er så det valg man tager. men det kan jo være det koster mere ikke at gøre det new2
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

pendec

Re: VALG

Indlæg af pendec » 05 jun 2019 11:53

BWJ skrev:
05 jun 2019 09:30
Hvis du døjer med at finde ting til at bruge dine penge på, så kunne den umiddelbare løsning være, at stemme på Socialdemokraterne.
8) boulay.gif
Så er det vist godt jeg ikke har det problem og ikke behøver tænke på dem :)

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: VALG

Indlæg af thy » 05 jun 2019 19:34

så er x sat håber på det bedste,men har bange anelser
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Re: VALG

Indlæg af Hjemme teori » 07 jun 2019 22:25

BWJ skrev:
05 jun 2019 09:30
Hvis du døjer med at finde ting til at bruge dine penge på, så kunne den umiddelbare løsning være, at stemme på Socialdemokraterne.
8) boulay.gif
Enig stem på de blå, så kan du være heldig at få plads på et hospital hvis du bliver rigtig syg (hvis altså ikke der allerede ligger noget sundhedspersonale i "din" seng, indlagt med stress)
Mere ment lad os fortsætte den unuancerede debat om emnet ;-)
De blå var sku også ved at være noget metaltrætte og er enig med Løkke. Hvis det parlamentariske grundlag, skulle være Paludan, Vermund og Tulle - så er det ikke værd at være blå!
Mvh. Sophus


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: VALG

Indlæg af MichaelK » 08 jun 2019 09:23

Nu er valget overstået, og nu kan det vise sig at Mette Frederiksen får rigtig svært ved at få sit parlamentariske grundlag på plads.

Særligt kan jeg være nervøs for, om kravene fra de Radikale Venstre vil trække flygtningepolitikken i den forkerte retning?
Samtidig er jeg også bekymret for, om kravene fra venstrefløjen, særligt Enhedslisten, vil svække den forholdsvis sunde
økonomiske politik, der har været ført indtil nu? Rødt flertal betyder som regel også skattestigninger, og som regel er det
boligejere og bilejere, der skal betale gildet. Men nu må vi se?

Alligevel står der visse ting på min ønskeliste, som jeg kan ønske mig at den kommende regering vil arbejde for. Det er:

- Forsat stram udlændingepolitik
- Øget indsats mod kriminelle bander
- At grænsekontrollen gøres permanent
- At cigaretterne stiger til 90 kroner pakken
- At sundhed og omsorg styrkes
- At mulighederne for tidligere tilbagetrækning fra arbejdsmarkedet pga. dårligt helbred forbedres

Derudover kunne jeg godt tænke mig at man laver tiltag der fremmer investeringer i grøn teknologi, og som kan nedsætte vores
påvirkning af klimaet. Det er også et af de få områder, hvor jeg kan se en klar fordel af vores EU medlemskab. Løsningen af de
negative påvirkninger af vores klima er en international opgave. Om Jeg spiser en rød bøf mindre om ugen, er i den sammenhæng
fuldstændig ligegyldig. Så skrot venligst alle tanker om adfærdsregulerende afgifter i den retning.

Og ja, jeg kan godt acceptere en meget lille skattestigning, der rammer bredt, for at imødekomme nogle af mine ønsker. For det
er klart, at vi ikke kan spare og effektivisere os ud af alting. Der er en grænse for hvor meget der kan gøres ad den vej. Flere
steder er der allerede sparet alt for meget.


Med venlig hilsen


NB.:
Jeg vil lige gøre opmærksom på, at jeg ikke vil bruge ret meget tid her, på at diskuttere mit indlæg. Jeg ved udmærket at
politiske emner virkelig kan få folk på barrikaderne, og jeg gider ikke bruge tid på at diskutere hvert et komma i indlægget.
Forsat rigtig god pinse :great:

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

pendec

Re: VALG

Indlæg af pendec » 08 jun 2019 09:28

MichaelK skrev:
08 jun 2019 09:23
Jeg vil lige gøre opmærksom på, at jeg ikke vil bruge ret meget tid her, på at diskuttere mit indlæg. Jeg ved udmærket at
politiske emner virkelig kan få folk på barrikaderne, og jeg gider ikke bruge tid på at diskutere hvert et komma i indlægget.
Forsat rigtig god pinse :great:
God ønskeliste der. :great:

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: VALG

Indlæg af Dunas » 08 jun 2019 09:31

Hjemme teori skrev:
07 jun 2019 22:25
Enig stem på de blå, så kan du være heldig at få plads på et hospital hvis du bliver rigtig syg (hvis altså ikke der allerede ligger noget sundhedspersonale i "din" seng, indlagt med stress)
Mere ment lad os fortsætte den unuancerede debat om emnet ;-)
De blå var sku også ved at være noget metaltrætte og er enig med Løkke. Hvis det parlamentariske grundlag, skulle være Paludan, Vermund og Tulle - så er det ikke værd at være blå!
Ja det bliver sikker super godt med en rød regering, hvor Radikal venstre trækker i alle trådene. Hvem husker ikke lige solcelle sagen og Martin Lindegård https://www.bt.dk/politik/minister-talt ... rne-prisen
Der er fokus på klima, hvilket er godt. Mon ikke der kommer nye regninger til skatteborgerne.
Med Radikal, Enhedslisten og SF, skal grænsen åbens igen, og vi skal tage mange flere flygtningen, det bliver helt sikker godt for statskassen.
De fleste i rød blok tror på, at integrationen virker fra dag 1. Det er gået op for socialdemokraterne, at sådan er virkeligheden ikke.

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Re: VALG

Indlæg af BWJ » 08 jun 2019 09:40

Dunas skrev:
08 jun 2019 09:31
Ja det bliver sikker super godt med en rød regering, hvor Radikal venstre trækker i alle trådene. Hvem husker ikke lige solcelle sagen og Martin Lindegård https://www.bt.dk/politik/minister-talt ... rne-prisen
Der er fokus på klima, hvilket er godt. Mon ikke der kommer nye regninger til skatteborgerne.
Med Radikal, Enhedslisten og SF, skal grænsen åbens igen, og vi skal tage mange flere flygtningen, det bliver helt sikker godt for statskassen.
De fleste i rød blok tror på, at integrationen virker fra dag 1. Det er gået op for socialdemokraterne, at sådan er virkeligheden ikke.
Og denne gang er det sikkert elbiler og varmepumper der gøres fordelagtige at købe, med udsigt til en besparelse på sigt og man kan have grønnere samvittighed :wink: når 1000 vis af familier så har købt, begraves de i afgifter - a la solcellerne.
_hold på hat og tegnebog- :lol:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: VALG

Indlæg af Torpet » 08 jun 2019 10:04

Ved dette valg havde jeg kun to krav til dem jeg skulle stemme på: Mindre personskat og mindre religion (meget mindre = næsten 0). Dog var det ikke helt nemt at få begge ønsker opfyldt :)


Besvar