håndværkerfradrag ved udskiftning af oliefyr?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
pendec

håndværkerfradrag ved udskiftning af oliefyr?

Indlæg af pendec »

Selvom jeg godt kan læse, og synes at SKAT forklarer det godt, så får jeg at vide fra anden at han har fået tilbud med info om håndværkerfradrag og at revisor også bekræfter det kan trækkes fra i 2019?

Det står på SKAT's side, at ydelser som giver håndværkerfradrag er:
Reparation eller udskiftning af gasfyrskedler og varmeanlæg, bortset fra oliefyr, biokedelanlæg, pillefyr, biomassefyr og fastbrændselskedler, fx:


Så kan man vel ikke skrive det på skattekortet når de skriver BORTSET FRA?

Ved godt spørgsmålet er lidt mærkeligt men jeg får modstridende argumenter når jeg siger det kan læses på SKAT's side.
Er der fejl på den side? :)

Brugeravatar
Flyball
Stoker XII
Stoker XII
14
Indlæg: 694
Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
Areal: 325 m2 + 70 m2
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: Midtsjælland
Blevet takket: 25 gange

Re: håndværkerfradrag ved udskiftning af oliefyr?

Indlæg af Flyball »

pendec skrev: 28 feb 2019 12:58 Selvom jeg godt kan læse, og synes at SKAT forklarer det godt, så får jeg at vide fra anden at han har fået tilbud med info om håndværkerfradrag og at revisor også bekræfter det kan trækkes fra i 2019?

Det står på SKAT's side, at ydelser som giver håndværkerfradrag er:
Reparation eller udskiftning af gasfyrskedler og varmeanlæg, bortset fra oliefyr, biokedelanlæg, pillefyr, biomassefyr og fastbrændselskedler, fx:


Så kan man vel ikke skrive det på skattekortet når de skriver BORTSET FRA?

Ved godt spørgsmålet er lidt mærkeligt men jeg får modstridende argumenter når jeg siger det kan læses på SKAT's side.
Er der fejl på den side? :)
Du kan jo altid skrive det på, det er der mange der gør (kaldes også svindel), problemet opstår først når du skal op og forklare det for skattemanden 8)


:great:
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !

Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons
pendec

Re: håndværkerfradrag ved udskiftning af oliefyr?

Indlæg af pendec »

Flyball skrev: 28 feb 2019 16:34 Du kan jo altid skrive det på, det er der mange der gør (kaldes også svindel), problemet opstår først når du skal op og forklare det for skattemanden 8)


:great:
Præcis, det sagde jeg også til personen som ikke var sikker på jeg havde ret, og at de skulle dobbeltchecke med den vvs'r som sagde det, for det er jo skattefar, som senere kan trække deres fradrag tilbage, hvis de oplyser noget som ikke er fradragsberettiget og så er vvs'r jo næsten glemt hvis det er 2-5 år senere, de checker det.
pendec

Re: håndværkerfradrag ved udskiftning af oliefyr?

Indlæg af pendec »

Jeg kan tilføje at nu er der tilføjet lidt opklaring til emnet.

Manden har rigtig nok fået sin RTB men dertil blev der også sat ny VVB op, skiftet rør pga. de var gamle, og så er der en varme forbedring der, så blev der også opsat noget vandhane udenfor, som vist også dækkes af håndværker fradrag.

Så laver vvs'r regning korrekt (som han ikke gjorde 1. gang og sendte 1 regning), så får manden nu 2 regninger, og den ene må være hvor håndværkerfradrag kan udnyttes på VVB, rør skift og evt den udendørs hane som er sat op.
Det er så ikke sket endnu men der er jo langt tid til 31. december, så vvs'r kan lave det om igen, hvis han fejler.

Besvar