Hvad er konsekvensen for dette.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Hvad er konsekvensen for dette.

Indlæg af Lintz »

http://lokalavisen.dk/ung-mand-draebt-i ... 09675/1265

Fuldstændig komplet tåbeligt - Det er min mening.

Men nu tænker jeg så lige: Hvilken konsekvens har dette for føreren af bilen.

Hvis der er sprit i blodet får han selvfølgelig en spritdom, men derudover kunne jeg da godt forstille mig at han bliver tiltalt for uagtsomt manddrab samt hvis der skal udbetales en livsforsikring til den dræbte vil forsikringen måske kræve pengene af ham. Derudover vil skaderne på modkørendes bil også skal erstattes af førens forsikring - Hvorefter de måske vil erklære ham regres.

Og hvad med den modkørende, hvis han brækker ned psykisk i længere tid med tab af indkomst eller endnu værre. - Og ligger sag an mod føreren af bilen.

En tåbelig handling og hans og flere andres liv er ændret drastisk.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Hvad er konsekvensen for dette.

Indlæg af pendec »

Den er vel ikke mere tåbelig end at bringe molotov cocktails med sig og sige man ikke ville tænde dem?

Endnu værre, at de også brugte dem , hmfmhmfgfmffm ;(
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: Hvad er konsekvensen for dette.

Indlæg af BWJ »

Lintz skrev:http://lokalavisen.dk/ung-mand-draebt-i ... 09675/1265

Fuldstændig komplet tåbeligt - Det er min mening.

Men nu tænker jeg så lige: Hvilken konsekvens har dette for føreren af bilen.

Hvis der er sprit i blodet får han selvfølgelig en spritdom, men derudover kunne jeg da godt forstille mig at han bliver tiltalt for uagtsomt manddrab samt hvis der skal udbetales en livsforsikring til den dræbte vil forsikringen måske kræve pengene af ham. Derudover vil skaderne på modkørendes bil også skal erstattes af førens forsikring - Hvorefter de måske vil erklære ham regres.

Og hvad med den modkørende, hvis han brækker ned psykisk i længere tid med tab af indkomst eller endnu værre. - Og ligger sag an mod føreren af bilen.

En tåbelig handling og hans og flere andres liv er ændret drastisk.
Fører skulle have inddraget førerretten omgående, og mindst 3 år hvis man ikke kan tænke og lægge 2 og 2 sammen. :evil:
Jeg tror ikke skader på modkørendes bil bliver dækket, fordi man har "tabt" noget, lidt ligesom stenslag fra anden bil heller ikke dækkes.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 53 gange

Re: Hvad er konsekvensen for dette.

Indlæg af Flammen »

usmageligt. klog nu i noget, i ved noget om
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Hvad er konsekvensen for dette.

Indlæg af Lintz »

Flammen skrev:usmageligt. klog nu i noget, i ved noget om
Det var da en mærkelig kommentar.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
9
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Har takket: 104 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: Hvad er konsekvensen for dette.

Indlæg af bennylar »

tja han mister nok kortet i en årrække hvis der er sprit i, men de var vel lige gode om at køre med på taget.. men en fører burde så ikke køre med folk deroppe.. men syns egentlig ikke det er meget værre end de her eksempler.. nu gik det så bare galt her..

http://lokalavisen.dk/3-bilister-koerte ... 09635/1265

folk der kører for stærkt/ sprit burde bare ha kortet inddraget , da de ikke har fattet noget af det de har lært da de tog kortet.. man skal lige huske man har det kun til låns..

hvis du taber gods skal din forsikring dække de skader det forvolder, hvis modparten får fat i dig.. men stenslag er ikke under gods..
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Hvad er konsekvensen for dette.

Indlæg af Lintz »

bennylar skrev:tja han mister nok kortet i en årrække hvis der er sprit i, men de var vel lige gode om at køre med på taget.. men en fører burde så ikke køre med folk deroppe.. men syns egentlig ikke det er meget værre end de her eksempler.. nu gik det så bare galt her..

http://lokalavisen.dk/3-bilister-koerte ... 09635/1265

folk der kører for stærkt/ sprit burde bare ha kortet inddraget , da de ikke har fattet noget af det de har lært da de tog kortet.. man skal lige huske man har det kun til låns..

hvis du taber gods skal din forsikring dække de skader det forvolder, hvis modparten får fat i dig.. men stenslag er ikke under gods..

Kunne svagt huske denne episode og fandt den på nettet. Her er der ingen skade sket på den som sad på taget men det gav åbenbart 60 dage.

http://www.bt.dk/krimi/kvinde-doemt-for ... -paa-taget
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
bennylar
Stoker XI
Stoker XI
9
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Har takket: 104 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: Hvad er konsekvensen for dette.

Indlæg af bennylar »

ja men det var jo ikke frivilligt han gjorde det.. :wink:

jeg håber da de får en hård straf, men tror egentlig det skete er en hård straf i sig selv for dem...

min søsters nabo knægt har lige fået en efterregning på et uheld, kørekort væk i 3 år og lige godt 120.000 kr. i alt ( bøde og mistet bil) en promille på 1.98... samt han har beskadiget to nakke hvivler (må staves) og brækket skulder.. ikke en krone i erstatning.. :great: icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

ja er lidt hård hvad den slags angår, men har set rigtig meget død og ødelæggelse der kunne være undgået, hvis folk ikke stoppede hovedet op i røven når de kører bil... jamen jeg kørte da kun ´60 km/t, yes men lille Peter er død nu... havde du kørt 50 km/t i stedet havde lille Peter glædet sin mor og far endnu og mange år frem...
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif
Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
14
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 136 gange

Re: Hvad er konsekvensen for dette.

Indlæg af Brandsen »

Halløj i forum,

Ja, tror også ulykken bærer straffen i sig selv. Knægten på 20 år, der kørte med de to på taget,
har næppe sovet særligt godt de seneste nætter, og bevistheden om, at han bidrog til at tage livet
af sin rigtigt gode kammerat og bedste ven, vil nok forfølge ham resten af livet.

60 dage for at køre med 'nogen' på taget, eller 30 dage for at køre med 'uforsvarligt sikret gods', gør nok ingen
forskel overhovedet, han er mærket for livet alligevel.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 370 gange

Re: Hvad er konsekvensen for dette.

Indlæg af pelle »

Det er drengestreger; der er gået for vidt og har fået en dybt tragisk udgang. Den unge mand der omkom skulle ikke have lagt sig på bilens tag. Den unge mand bag rattet skulle ikke have kørt. Nu, er det ham, den unge mand bag rattet, der står med "Aben" Hans liv er ødelagt. Kender ham ikke, men han er sikkert en alletiders gut. Men, sket er sket og det kan ikke gøres om. Det er unge mænd der ikke helt er klar over konsekvensen af deres handlinger endnu. Jamen, det er bare så tragisk. Jeg har også lavet noget dumt, da jeg var ung, der kunne være gået grueligt galt, nu jeg tænker efter.
Kan huske min far fortalte om en dreng der skød sin lillebror med et jagtgevær. Jamen, han pegede på ham med geværet og trykkede af. For sjov. Det var bare lige det ved det at geværet var ladt. Det vidste han ikke.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Besvar