rotter

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Blevet takket: 13 gange

rotter

Indlæg af lille_smed »

hej

vi bøvler med rotter .. de sidste 3 år har vi fanget 3 til 5 stk inde i huset og så har der været ro igen .. i år kom de igen her starten af efter året, har fået kigget kloakken efter to gange, uden held, er som ny.. har kigget det hele efter rundt om huset .. intet tegne på at de har adgang.. . på vores lille toilet er der kommet en stram lugt af urin, og kan høre de pusler i min hulmur, samt under mit gulv.

hvor kan de komme ind.

hjælp søges

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 424 gange

Re: rotter

Indlæg af triumph »

Nu ved jeg ikke hvad det er for et hus du har, Naboen har fået deres hus fuldstændigt spoleret af rotter, Alt indvendig beklædning,gulve, og køkken er revet ud.
De har et gammelt hus med kampestens fundament, her havde rotterne gravet under fundamentet og op under gulve, og i mellemrum mellem yder og indervæg. Herfra havde de så adgang til hele huset.
Rottene havde nturligtvis gravet ind, nedenunder deres træterasse, så rottehuller ikke kunne ses udefra
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: rotter

Indlæg af Lintz »

Havde det samme problem for en del år siden. Fik tv-inspektion af kloakkerne samt en røgtest for at se om de var utætte.
Kunne se på kamera at der sad en rotte i køkkenbrønden og fandt en gammelt stikledning hvor de kunne sidde tørt og godt.
Brønd blev sløjfet og stikledning blev der sat en prop i, samt rotte-lås blev monteret i en brønd så de ikke kunne komme fra bæk via kloak ind i huset.
Som en sidste foranstaltning blev der ansat 4 katte her på matriklen da vi også havde en del mus som rendte rundt i køkken, loftet og indervægge.
Vi har ikke bemærket hverken mus eller rotter inde siden og hele operationen blev betalt af forsikringen (dog ikke rotte-lås samt katte :D ).
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Blevet takket: 13 gange

Re: rotter

Indlæg af lille_smed »

jeg syntes efter hånden jeg har prøvet alt, alle rør er kigget efter 2 gange, en gammel brønd er fjernet.. har en del belægning omkring huset, men syntes bestemt ikke jeg kan se nogen steder for de kan komme ind.

huset er fra 1930, og soklen er mursten og ler som er banket sammen. som er pudset de øverste 40 cm..
newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 13 gange

Re: rotter

Indlæg af newpas »

Røgtest er en god foranstaltning.

lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Blevet takket: 13 gange

Re: rotter

Indlæg af lille_smed »

jo det er et meget fint forslag. men hvor skal den smides for at kunne så noget .??
baggadap
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 22 gange

Re: rotter

Indlæg af baggadap »

Jeg kan kun anbefale at ansætte nogle store hankatte! Vi har 4 styks der bor i fyrrummet, og de tager mus, rotter, muldvarpe og mosegrise!!
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: rotter

Indlæg af Lintz »

lille_smed skrev:jeg syntes efter hånden jeg har prøvet alt, alle rør er kigget efter 2 gange, en gammel brønd er fjernet.. har en del belægning omkring huset, men syntes bestemt ikke jeg kan se nogen steder for de kan komme ind.

huset er fra 1930, og soklen er mursten og ler som er banket sammen. som er pudset de øverste 40 cm..
Mener jeg kan huske en tråd hvor en eftersøgte et rottestop på en træbjælke mellem udhus og stuehus. Kunne det tænkes at de kunne komme ind fra oven af ?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Blevet takket: 13 gange

Re: rotter

Indlæg af lille_smed »

:D :lol: :) vi har 4 katte, jo de komme damed lidt en gang i mellem. men 4 stk dovne katte gavner ikke noget. om så rotten selv hoppede ind i munden på dem vil de ikke bide den. :) icon_cheesygrin.gif

der er ikke noget som hænger sammen med huset. alle tilkoblinger er gravet ned.. :roll: :cry:
newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 13 gange

Re: rotter

Indlæg af newpas »

Det lokale entrepenørfirma var for et par år siden her forbi fordi der var et par huller (rotter) under genboens hæk. Først kom kameraet i brug i den kommunale kloakledning med tilhørende stik fra genboen. Nul huller. Så blev der smidt en røgbombe ned i samlebrønden hovedledning/stikledning. Da der ikke kom røg op ad hullerne (rottehullerne) blev slutningen at kloakker var tætte så det måtte være "overfladerotter". Den kommunale rottemand kom og smed noget gift i hullerne og så var problemet løst. DER.! Man kan også betale et skadedyrsfirma (Rentokil f.eks) til at komme og give dem "gas". Det kræver dog varsomhed , så ved ikke om det kan bruges i dit tilfælde.

Besvar