Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

rotter

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
no100
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 191
Tilmeldt: 15 maj 2010 19:55
Mit fyr: 13 kw. scotte jordvarmepumbe
Areal: 150
Brændsel: el.
Årligt forbrug: ca. 7000kwh 3,5 cop
Geografisk sted: lolland falster
Modtaget likes: 6 gange

Re: rotter

Indlæg af no100 » 29 nov 2016 23:26

Rotterne dør langsomt af giften, til sidst er de så langsomme at man kan fange dem med hænderne. MEN de er ikke så udtørret når de dør at de ikke vil stænge fælt i et opvarmet hus. Selv en lille mus kan lugte i en uge og jeg taler af erfaring. :(

Efter mange års erfaring med rotter er jeg nået frem til luft tørret kød på smæk fælden, en sådan klump kød sat på jernkrogen lader sig ikke løsne uden der tages ved og så er fælden udløst og rotten død, ved en nyopsat fælde kan der godt gå nogle dage før rotten vil gå i.

De 18 rotter jeg fangede sidste år brugte jeg 4 små stykker kød, :great: gør det nu ordentligt fra start i stedet for at opfodre bestanden med nutella. icon_frown.gif

no100. :)

Jeg glemte lige at fortælle at rotten når den bliver dårlig af giften, gerne finder et lunt sted og helst så den ikke er til at komme til.


Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Re: rotter

Indlæg af pelle » 30 nov 2016 18:50

no100 skrev:Rotterne dør langsomt af giften, til sidst er de så langsomme at man kan fange dem med hænderne. MEN de er ikke så udtørret når de dør at de ikke vil stænge fælt i et opvarmet hus. Selv en lille mus kan lugte i en uge og jeg taler af erfaring. :(

Efter mange års erfaring med rotter er jeg nået frem til luft tørret kød på smæk fælden, en sådan klump kød sat på jernkrogen lader sig ikke løsne uden der tages ved og så er fælden udløst og rotten død, ved en nyopsat fælde kan der godt gå nogle dage før rotten vil gå i.

De 18 rotter jeg fangede sidste år brugte jeg 4 små stykker kød, :great: gør det nu ordentligt fra start i stedet for at opfodre bestanden med nutella. icon_frown.gif

no100. :)

Jeg glemte lige at fortælle at rotten når den bliver dårlig af giften, gerne finder et lunt sted og helst så den ikke er til at komme til.
Kære nr 100..Herovre er der fanget masser af rotter med nutella og peanutbutter.. Og hvorfor det.. Jo, ser du.. Rotten er en gnaver. Gnavere er ikke kødædere. Kød er i hvertfald ikke øverst på deres fødeliste. Herovre går det nu glimrende med gnavernams ala nødder , fedt og sukker som madding. Men, da godt du fanger dem på kød, Du skal bare ikke nedgøre det vi andre har succes med. :)
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Brugeravatar
no100
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 191
Tilmeldt: 15 maj 2010 19:55
Mit fyr: 13 kw. scotte jordvarmepumbe
Areal: 150
Brændsel: el.
Årligt forbrug: ca. 7000kwh 3,5 cop
Geografisk sted: lolland falster
Modtaget likes: 6 gange

Re: rotter

Indlæg af no100 » 30 nov 2016 23:39

Hej Pelle

Jeg er ikke ude efter at nedgøre mogen, Hvis du har rotten i fælden hver gang er det da ok. :)


af Grevens » i går 20:14

nutella og peanutbutter ... nutella og peanutbutter er suttet helt rent, fælden er klappet, men der var ingen dyr fanget !!!
:roll:

Har man ikke succes med det man bruger skal man da skifte til noget andet.
rotter er alt ædende, det gode ved luft tørret kødet er at det kan side i fælden rigtigt længe uden at blive dårligt, der til kommer at jeg har prøvet rigtig meget i fælder, men der er ikke noget der slår succes raten som ved luft tørret kød.

no100. :)

Brugeravatar
no100
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 191
Tilmeldt: 15 maj 2010 19:55
Mit fyr: 13 kw. scotte jordvarmepumbe
Areal: 150
Brændsel: el.
Årligt forbrug: ca. 7000kwh 3,5 cop
Geografisk sted: lolland falster
Modtaget likes: 6 gange

Re: rotter

Indlæg af no100 » 04 dec 2016 01:37

Så kom der igen en strejfer forbi, så nu er der mad til rovfuglen. Fælden har stået der i 14 dage og kødet er lige så frisk som da det blev sat på, rotten havde som sædvanligt ikke nået at spise noget, så jeg lade fælden og den er klar i gen.
Jeg har strøet groft salt rund om fælden som et forsøg, da jeg er træt af at snegle tømmer fælden, nu er temperaturen kommet så langt ned at det ikke er et problem længer, men det viser at rotterne er lige glade.

Jeg kikker fælderne efter hver dag, jeg har oplevet at rotterne tømmer fælden hvis der er gået en mus i og de tager også musen.

Har i fået held med at fange noget? :shock:

no100.


Besvar