Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

55-65" smart TV

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af Ulrik » 16 nov 2016 07:51

Tom_AT skrev::oops: Ja okay. Via anden udbyder kan man selvfølgelig godt. Men Samsung er ene om at have tilbyde hbo app til smart TV.

Jeg bruger bare chromecast.
Og lige netop HBO mangler jeg på mit ellers fede panasonic...
MvH Ulrik©


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af Tom_AT » 16 nov 2016 09:15

Ulrik skrev:Og lige netop HBO mangler jeg på mit ellers fede panasonic...

Chromecast ;)

Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af vinther2 » 16 nov 2016 12:33

Vi har et Samsung 8005 46 tommer smart TV som er 3 år gammel, et godt TV og flot billede. vi modtager signalet via satellit fra Canal Digital.

Men vi ville gerne have et større TV i stuen og så kunne Samsungen komme op i soveværelse. Vi faldt for det sidste nye LG 55 tommermed hele svineriet, 4k, UHD mv. Billedet stod flot så længe vi så programmer som sendte i HD, men var det scaleret længere ned, var det ikke godt. På grund af størrelsen fra de 46 og op til 55 tommer, blev billedet "uldent" at kikke på.

Så skal du bruge det til at se almindelig TV, vil jeg pt. ikke anbefale noget større end 49 tommer. Men er du mest til Streaming og DVD/Blue-Ray, er det en anden sag.

LG fjernsynet afleverede vi tilbage, men ikke på grund af mærket, for jeg tror alle TV som er større end de 49-50 tommer, vil vise mere eller mindre samme kvalitet med et antennesignal.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af Tom_AT » 16 nov 2016 12:38

Det er nu godt nok ikke noget problemer jeg oplever med mit 65". Ser både samtlige DR kanaler, TV2 og alt andet uden problemer. Modtager TV signal via Waoo.

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af Ulrik » 16 nov 2016 12:50

Tom_AT skrev:Chromecast ;)
Ja, det er en fin løsning.
Men det kunne være rart at blive fri for at skulle caste fra anden enhed
MvH Ulrik©


pendec

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af pendec » 16 nov 2016 14:49

vinther2 skrev:Vi har et Samsung 8005 46 tommer smart TV som er 3 år gammel, et godt TV og flot billede. vi modtager signalet via satellit fra Canal Digital.
Du skal være opmærksom på at parabol kanaler fra Canal Digital Viasat (TV3,Puls) er rigtig dårlig kvalitet (Bitrate er lav+Viasat har givet CanalDigital et ringe billede at sende videre), og det er ikke dem du skal måle dit nye 55"/65" tv på, der skal du bruge kanalerne DR1 eller DR3 som er mellem de bedste, eller så prøver du nogle af de nye som lige er flyttet. Husk nu at det heller ikke er landsbyhospitalet eller andre tv shows fra 1990-2005 som du skal bruge der, deres kvalitet er også ringe, selv på HD kanaler.

SD kanaler bliver dog aldrig godt nok det gøres større. Så hvis udgangspunktet er stort TV med SD kanaler, så vil alt virke kedeligt og grumset, næsten som at se gamle VHS film idag :)

Så det rigtige billede (Blu-ray) eller de rigtige parabol kanaler (DR1,HistoryHD,DiscoveryHD) Så kan du virkelig se forskel, resten er skuffende og må ikke være med til at måle kvalitet på.

Antenne signalet idag, kan være DVBC eller DVBT, så ikke at sammenligne gammelt antenne signal, og idag(2016), dit signal er via boks og HDMI kabel, så kvaliteten burde være i top.

calle

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af calle » 17 nov 2016 00:27

triumph skrev:Alt det Phillips udstyr jeg har ejet, er gået i stykker inden for en kort årrække. Alt det Sony udstyr jeg har ejet, har holdt nærmest evigt. Dog syntes jeg at Sony er lidt dyrre, og måske knapt så smart som Samsung /LG
Min kollega har lige købt et LG, han er super tilfreds med billedet, men der er noget med at streaming funktionen har et andet format, så der ikke kan streames DR (Jeg tror nok det var sådan det var)
Jeg har mit gamle Sony Bravia hængende i soveværelset nu. Det var ypperlig billedkvalitet for mange år siden, da jeg købte det, og havde det naturligvis på ønskelisten igen, da jeg var på jagt efter TV i vinteren 2015. På det tidspunkt var LG's webOS 100 år foran og Sony havde (forhandleroplyste ) problemer med softwaren. Derfor faldt mit valg ud som det gjorde.

Vil lige benytte lejligheden til at sige, at jeg ikke er opdateret siden.

Jeg har ikke oplevet problemer med streaming fra DR.

Venlig hilsen

dannidines

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af dannidines » 17 nov 2016 09:02

Status i overvejelserne:

Jeg læner mig op af tilbuddet på LG 615 model i 65" til 7999 kr i Bilka, det virker til at være "bang for the buck"

Mht. Smart Tv, så er interface og brugervenlighed vigtigt, men hvilket som er det bedste, det tænker jeg er forskelligt fra øjnene som ser :-) Jeg er faktisk kommet til, at Chromecast nok er den bedste løsning for mig, jeg finder det modsat Ulrik meget nemt og besnærende, at jeg kan sidde med min telefon og smide film/serier op på fjernsynet.. Så i grunden tror jeg ikke Smart Tv delen bliver så vigtig i sidste ende - men der skal være Netflix, Viaplay, som er det fruen bruger (og har det lidt som Ulrik med Chromecast)

Designmæssigt, så er der himmelvid forskel mellem LG 6serie og så deres 7serie, nøj manner hvor ville jeg gerne have en 7serie.. den er PÆN! Sony kan jeg rigtig godt lide og Samsung fra 7serien og op ligeledes... bum bum, tror jeg må op og kigge på de TV igen, og mon ikke jeg hopper på LGen.... :D

pendec

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af pendec » 17 nov 2016 09:39

dannidines skrev:Jeg er faktisk kommet til, at Chromecast nok er den bedste løsning for mig,
Så er du heldig at den nye Chromecast er frigivet, for den gamle Chromecast håndterer ikke UHD opløsning i apps. Og det betyder at dit tv er bedre til de formål med Youtube og Netflix og andre apps som kan afspille UHD materiale.

Den nye Chromecast siges at blive en dobbelt op investering da prisen i udlandet er fordoblet, så man kan overveje om den stadig er det værd til måske 700kr, hvis man altså så også har 2. generation af den dongle.

dannidines

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af dannidines » 17 nov 2016 09:42

hahaha... pokkers, der skød du så den tanke til jorden Pendec... Min tekniske indsigt (eller manget på samme) gør, at jeg ikke er OBS på sådan en detalje.

Jeg har 2. gen. Chromecast = kan selvfølgelig ikke nappe UHD... Men så spørger jeg, opskalerer TV ikke signalet til "noget nær UHD," syntes de alle sammen reklamerer med det... Og hvad betyder det i grunden, HD og UHD, sådan rent visuelt...? Jeg kommer fra et samsung serie 5, 50", 50Hz fladskærm, så der skal jo ikke det vilde til at vælte mig ned at stolen :-)


Besvar