55-65" smart TV

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
calle

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af calle »

dannidines skrev:Så er der blevet investeret, valget blev et LG 55UH615V og grundet Bilka's tilbud på 4444 kr.

på vej hjem tænkte jeg, om jeg skulle have fastholdt ønsket om 65", og have betalt de 7999 kr for samme model.. efter montering er jeg ikke i tvivl, 55" er meget fin til stuen og afstanden til sofaen.
jeg er meget tilfreds med billedkvalitet, design og menuer... alt ialt, om en 615'eren er et "midlevel" tv, så syntes jeg det leverer varen, især til prisen ;)


Tillykke med dit nye fjernsyn. 55" er garanteret en rigtig fin størrelse. 65" kræver noget afstand til fjernsynet.

Venlig hilsen

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af Tom_AT »

nææh ikke rigtigt. 3-4 meter er rigeligt fint til et moderne 65" TV i Full HD :)
dannidines

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af dannidines »

Moderne og Full HD, kan man stadig kombinere de to ting i en sætning ;)
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af Tom_AT »

Ja det synes jeg nu egentlig godt man kan. Ved godt 4k er det nye buzzword, eller HDR for den sags skyld.

Den gamle tommelfingerregel med 10" pr meter mellem fjernsyn og seer er jo ikke rigtigt gældende længere.
dannidines

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af dannidines »

Driller bare :) pendec har smidt et skema med forskellen på FULL HD og UHD her i tråden og med rette signal / udsendelse er der markant forskel

pendec

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af pendec »

Man kan vel godt sige at afstanden afhænger af ens kvalitetskrav til mediet som skal ses.

10" per meter, er vel fint til 1080p , kommer man så op i ægte 2160p, så er pixelafstanden jo mindre, og 65" kan stadig klare det og man kan nyde detajlerne bedre når det bliver stort. Havde man taget en mega-super oldgammel DVD og afspiller den på 65" så begynder man vel at se forskellen og synes at ens hylde med årtiernes bedste film, skal findes på Blu-ray eller måske UHD Blu-ray, hvis man gider.

Mit bedste eksempel er Canaldigital og 3 og 3puls som de har lånt/lejet. Det tåler slet ikke at komme på et 47" tv, så jeg frygter hvordan det ser ud på større skærme, det er jo en rigtig omgang farvelade pixel og detaljerne er helt væk når kanter bliver et mix af farver. Andre kanaler på canaldigital (som jeg ser) er helt ok.
dannidines

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af dannidines »

Trods det nye 55" Tv, så sidder vi i udestuen og hygger med VIAPLAY på min lille AXAA P3X PICO projektor :D
DSC_0209.JPG
:
DSC_0209.JPG
14801947092951845681739.jpg
Vedhæftede filer
14801946440081421850078.jpg
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af Tom_AT »

pendec skrev:Man kan vel godt sige at afstanden afhænger af ens kvalitetskrav til mediet som skal ses.

10" per meter, er vel fint til 1080p , kommer man så op i ægte 2160p, så er pixelafstanden jo mindre, og 65" kan stadig klare det og man kan nyde detajlerne bedre når det bliver stort. Havde man taget en mega-super oldgammel DVD og afspiller den på 65" så begynder man vel at se forskellen og synes at ens hylde med årtiernes bedste film, skal findes på Blu-ray eller måske UHD Blu-ray, hvis man gider.

Mit bedste eksempel er Canaldigital og 3 og 3puls som de har lånt/lejet. Det tåler slet ikke at komme på et 47" tv, så jeg frygter hvordan det ser ud på større skærme, det er jo en rigtig omgang farvelade pixel og detaljerne er helt væk når kanter bliver et mix af farver. Andre kanaler på canaldigital (som jeg ser) er helt ok.
Du har selvfølgelig ret i at billedet aldrig bliver bedre end kildematerialet. Men det jeg oplever fra Waoo TV er ganske hæderligt på 65" selvom vi ikke sidder mere end 3-4 meter fra skærmen. Jeg kan i hvert fald ikke sidde og tælle pixels :)

Kender du i øvrigt til Meridian filmen på Netflix?
pendec

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af pendec »

Min canal digital er fra parabol, og ved godt de også leverer fiber løsninger, måske er signalet bedre på 3 og 3puls der :) Det kan man jo håbe.
Waoo/fiber har gode bitrates på alle kanaler har jeg hørt, og læst om i tests, så ja de kan nok godt ses på 65" i 720p og stadig være helt fine at se på.
dannidines skrev:Trods det nye 55" Tv, så sidder vi i udestuen og hygger med VIAPLAY på min lille AXAA P3X PICO projektor :D
Jeg har en lille 100" projektor over det ene tv, den er også helt fin, når tv ikke rækker til de store film dog kun i 1080p.
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: 55-65" smart TV

Indlæg af Zarge »

Ikke for at stjæle tråden, men kan se Aldi har et 55" medion på bud nu her, hvad et folkets mening om den, umiddelbart der spec vel fint ud?

http://aldi.medion.com/md31175/dk/?refPage=aldi#

Besvar