Ps4 vs xbox

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
15
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 440 gange

Ps4 vs xbox

Indlæg af John Skov Jensen »

Mine drenge presser for at få udskiftet deres wii til en ny spillekonsol.
Men skal man gå efter ps4 eller xbox?

Brugeravatar
JFinderup
Stoker XIV
Stoker XIV
11
Indlæg: 994
Tilmeldt: 24 mar 2013 17:09
Mit fyr: Atmos D14P & A25
Areal: 146 + 94 kælder Opv.
Brændsel: Solvarme og Derome træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 7,5 ton
Geografisk sted: Hornbæk
Har takket: 58 gange
Blevet takket: 39 gange

Re: Ps4 vs xbox

Indlæg af JFinderup »

Tjekede lige med kompetencen på det område her i huset (15 årig teenage dreng ... stort T...)
"PS2 100%" var udtalelsen...
Hurtigere, bedre grafik, bedre services ... og en masse mere jeg ikke helt var med på ... selvom jeg arbejder med IT ...
Hilsen Finderup

Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
Pillefyr: Atmos D14P, A25 brænder, 1000 l pilletank
kivi
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 289
Tilmeldt: 09 maj 2012 22:28
Mit fyr: Black Star 1016 16 kW
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8300
Geografisk sted: Odder
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 37 gange

Re: Ps4 vs xbox

Indlæg af kivi »

Uha det er vist tæt på en religionskrig.

Begge har styrker og svagheder, så jeg tror de vigtigste ting er;

hvilke spil vil de gerne spille og findes de til den pågældende konsol.

Hvilken controller kan man bedst lide.

Og måske mest vigtigt, hvis de vil spille multiplayer med vennerne, hvilken konsol har de, da man ikke kan spille Xbox mod Ps4.
Mvh. Ole
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: Ps4 vs xbox

Indlæg af Bigfoot »

ud fra hvad mine elever siger (aldersgruppen 15-17 år)
så vinder PS4 STORT!
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
pendec

Re: Ps4 vs xbox

Indlæg af pendec »

Styrken ligger i PS4 Pro , Den nye Xbox S ligger kun bag den gamle PS4 , så mon ikke den skal virke til de nye skærme, den skal klare VR og den skal helst kunne klare en masse nye fede titler i fremtiden, som PS4 Pro vil byde på de næste 3-5 år.

Det er oftest at man vælger maskine ud fra hvad ens venner har, så mon ikke du kan spørge deres venner , hvad de har valgt, og er flertallet X eller Y så vælger du det. Husk PS4 Pro er helt kompatibel med PS4, den er bare bedre ;)
De vil sikkert værdsætte at de kan spille spil sammen med vennerne på nettet og lave teams osv. Så sikkert godt at forhøre sig. Der er sikkert nogle som stadig har begge men så får du stadig et billede af den maskine som er populær imellem vennerne.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Re: Ps4 vs xbox

Indlæg af Tom_AT »

Hold hold hold.

Begge maskiner er af nuværende generation og selvom PS4 på papiret er den marginalt kraftigste, så har det INTET at sige reelt set. Desuden kommer Xbox One Scorpio næste år som en pænt meget kraftigere end alt andet lavet. Men har kun noget at sige for VR i 4K.

En fordel hvad den nye Xbox One S angår er at den kan afspille Bluray i 4K opløsning, det kan PS4 (Pro) ikke. Ved ikke om det har noget at sige for jer.

De eneste to ting der har noget at sige for valget af maskine er hvilke spil man vil spille. Nogle spil er konsoleksklusive, og så hvilken controller man er til. Jeg er personligt til Xbox'en Controller. Den er langt mere ergonomisk udført. PS4 er mere i børnestørrelse.

Nå ja, og så har Xbox'en altid haft et langt mere intuitivt design af menuer. PS har altid været noget værre rod. (Og ja, jeg har begge maskiner)
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
15
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 440 gange

Re: Ps4 vs xbox

Indlæg af John Skov Jensen »

Det skal være en julegave, så det er ligegyldigt hvad der kommer, det er hvad der kan købes nu der gælder

Knægten snakker om fifa spillet hele tiden
pendec

Re: Ps4 vs xbox

Indlæg af pendec »

John Skov Jensen skrev:Det skal være en julegave, så det er ligegyldigt hvad der kommer, det er hvad der kan købes nu der gælder

Knægten snakker om fifa spillet hele tiden
PS4 Pro er i butikken :)
http://www.elgiganten.dk/product/konsol ... 4-pro-1-tb

De kan primært kun afhentes i butikkerne som link også nævner :)

Nye fremtidige modeller er mange, og sådan er det jo altid med udstyr, vent og der kommer noget bedre, sådan er det med alt. Hvorfor vente på noget som PS4 Pro allerede kan? ;) Min er nok på vej om nogle dage, julen kommer tidligt her.

hmm, de skriver godt nok release er den 10 november ;(, så ved jeg ikke hvorfor det er lagervarer nu.
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Re: Ps4 vs xbox

Indlæg af Tom_AT »

Tænkte jeg nok. Men altså ja.. Her i landet er det jo PS4 der er det mest populære. Det kan man ikke komme uden om. Så måske det er det klogest valg, for at være sikre på de er tilfredse. Men altså ja. Det er jo lidt som at diskutere hvad er bedst: Audi eller BMW :)

Hvad pris angår, så er der næsten 1000,- sparet ved at vælge en Xbox One S. Så er der jo til en ekstra controller + spil.

http://www.elgiganten.dk/product/konsol ... oCimzw_wcB

https://www.bilka.dk/elektronik/konsoll ... oClavw_wcB

Min kommentar på hvad der kommer var alene møntet på Xbox One Scorpio.
PS4 Pro kan ikke noget som de andre ikke allerede kan. Og hvor mange kommer egentlig til at bruge det VR halløj.

EDIT:
Har lige googlet lidt.
Det helt store forskelle på PS4/PS4 Pro og Xbox One/ One S er at PS4 Pro har mulighed for 4K streaming af film og spil lavet til det. Ingen mulighed for 4K via Bluray. Xbox One S har kun 4K opskalering i spil. Men har til gengæld mulighed for Bluray 4K.
pendec

Re: Ps4 vs xbox

Indlæg af pendec »

Tom_AT skrev:PS4 Pro kan ikke noget som de andre ikke allerede kan. Og hvor mange kommer egentlig til at bruge det VR halløj.
Den kan en masse mere og hurtigere . At den allerede vil klare HDR, altså bedre farver, og UHD opskalering må hjælpe nogen, at Netflix kører deres 4K UHD også gør den også interessant, så den kan da noget mere, bare ikke noget alle vil bruge med det samme. Og ja, de fleste spil vil også virke på den ældre PS4 når de udkommer, det har Sony da forklaret. VR ved jeg heller ikke om er et plus endnu, det er jo begrænset på PS4 hvordan det opleves.

Besvar