Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Assorterede Vitser

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Assorterede Vitser

Indlæg af triumph » 01 jan 2022 18:40



Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Re: Assorterede Vitser

Indlæg af Flammen » 11 feb 2023 23:48

ny lydpotte på kædesaven :shock:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mP0Vqpz ... kusStritzi[/youtube]

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Re: Assorterede Vitser

Indlæg af pelle » 29 apr 2023 16:57

Jeg har altid været sådan lidt en storie teller. Sommetider popper de op. Lykkes mig at få denne på skrift mens jeg huskede den. . Tror det er en Poul Erik Krogen joke. :)

Der var en zoo i Ålborg der havde den bedste indtjening når børnene i det nordjyske havde udflugt. Der skete så det forfærdelige at zooens trækplaster, den gamle orangutang Charlie faldt stendøn om dagen inde. Da var gode råd dyre. Man blev enige om at flå charlie og sy en lynlås i ham. Så, bad de den gamle dyrepasser Hansen om at kravle i dragten og være abe for en dag. Det var hansen ikke meget for, men mod en stor bonus gik han med til at kravle i dragten og være Charlie for en dag. Og børnene kom og Hansen åd bananer og slog koldbøtter og svang sig fra gren til gren. Børnene var ellevilde. Så ville Hansen lige slutte af med en sving Saltomentale. Men, der var for meget fart på og han røg over muren. Lige ned til Løven. Så, blev Hansen sku godt nok ræd og råbte "hjælp! Hjælp ! Hjælp! "Så, sagde løven " Hold din kæft din idiot, ellers bliver vi fyret begge to" icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Re: Assorterede Vitser

Indlæg af pelle » 17 maj 2023 02:38

Så kom jeg lige i tanke om en historie mere. Den er jo total åndsvag, men syntes alligevel den er lidt sjov :)

En mand havde en pik på 50 cm. Pigerne løb skrigende bort når han lynede ned. Det var han selvf. træt af, for han fik aldrig noget på den dumme. En dag betroede han sig til sin ven om problemet. Vennen sagde at ude i skoven ligger der en sø, og ved søen sidder en fæl gammel tudse. Tudsen er i virkeligheden en heks der er forvandlet til en tudse for længe siden. Nå, men. Spørger du tudsen om hun vil gifte sig med dig og siger hun ja bliver pikken 10 cm længere og siger hun nej, bliver pikken 10 cm kortere. Så, måske er det værd at prøve. Så, han opsøgte tudsen og spurgte. "Tudse vil du gifte dig med mig ? Tudsen skulede og sagde "nej " Så løb han hjem og målte pikken. Den var nu 40 cm. Han tænkte at det jo var for godt til at være sandt. Men, den var alligevel alt for stor. Så, ham ud til skovsøen og han spurgte igen. " Tudse vil du gifte dig med mig ?" Igen svarede Tudsen "Nej" Hjem og måle. Nu, var pikken 30 cm. Men. Tænkte han. 20 cm var jo den perfekte længde. Så, tilbage til skovsøen hvor han spurgte tudsen for tredie gang. "Tudse. Vil du gifte dig med mig ?" Så, kikkede tudsen på ham og sagde. " Sig mig, for helvede mand. Er du tungnem ? . Svaret er Nej ! Nej ! 0g Nej !" icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Assorterede Vitser

Indlæg af lamborg » 18 maj 2023 10:57

Da krogh døde blev det sjovere i himmelen.
så lige en mere af hans.
En mand og hans kammerat havde været på jagt og det skulle lige afsluttes med en fad på den lokale kro.
Bag i hans morris 10-100 sidder den rughårede og han dækker den af og går baglæns væk fra bilen mens han råbe "dæk du bliver der sgu-dæk du bliver sgu". Så kommer der en dame forbi og siger "var det ikke nemmere at trække håndbremsen "
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Re: Assorterede Vitser

Indlæg af pelle » 18 maj 2023 12:28

En nordjyde ringede til politiet en aften. " Ja hallo. Du taler med AC Nilsen. Jeg vil gerne anmelde et tyveri. Da jeg satte mig ind i min bil var der ingen rat, pedaler, instrumentbrædt, gearstang. Der er nogle der har stjålet det. Det er væk, hele lortet " Så, gik der 5 minutter, så ringede han igen. " Ja, det er AC Nilsen igen. Det var mig der ringede for 5 minutter siden og anmeldte et tyveri i min bil. Jeg vil bare lige sige. Alt er ok. Jeg var kommet til at sætte mig ind på bagsædet . icon_cheesygrin.gif
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Assorterede Vitser

Indlæg af lamborg » 18 maj 2023 17:09

Lige er par stykker mere når vi nu er på vej ned af mindernes vej :-)
Husmand A.C. Nielsen sad oppe på Hirtshals Kro en dag der var pålandsvind. Han havde fået en del øl og en del snaps, og så siger han til servitricen: "A vil gern’ betål!". Servitricen svarer: "Det kan ikke betale sig. Du sparer seks kroner ved at købe hele snapseflasken". A.C. drikker derefter hele snapseflasken. Derefter går han sidelæns hjem til husmandsstedet, og konen sidder oppe og strikker, mens hun venter på manden. Da A.C. ser konen i sofaen, udbryder han rasende: "Ja, det er godt gjort. Jeg sidder nede på kroen og er ved at drikke mig ihjel for at spare seks kroner, og så sidder du her og brænder lys!"

Lille Mads er til regning i skoletimen. Lærerinden spørger Mads: "Hvis du får to landkaniner fra Oles far og to fra Pouls far, hvor mange kaniner har du så?". "Jeg har 5 kaniner." "Jamen Mads, nu har vi brugt hele vinteren til at lære, at 2 plus 2 er fire." "Ja, men jeg har én i forvejen!"
"Å så' det ik' engang løwn".
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Re: Assorterede Vitser

Indlæg af pelle » 19 maj 2023 18:39

En af de bedre Poul Erik Krogen historier, er historien om Skovfoged Larsen.
I gamle dage var der en skovfoged Larsen på et gods i Nordjylland. Efter mange års tjeneste skulle han modtage Fortjenst medaljen fra Greven på godset. Larsen, vidste han havde gjort det godt, gennem årene. Der var blot et men. Krybskytten, AC Nielsen, der boede lige ved siden af godsets skov havde han aldrig fået has på. Og, tænkte han, det ville jo være skønt, om han kunne få ram på krybskytten inden han fik medaljen. Så, aftenen inden han skulle op til greven, listede skovfogeden ned til husmand Nielsen hus. Han, gjorde sig stor umage i ikke at blive opdaget. Så, han kravlede de sidste 200 meter til krybskyttens hus og lagde sig musestille i noget højt græs. Og ventede. Efter et par timer åbnede Nielsen et vindue op og råbte forsigtigt. " Skovfoged Larsen, Vil du have en kold bajer ?" Så, rejste Skovfogeden sig op og svarede vredt. " Du, kan fanme da ikke vide jeg ligger her. " "Nej", svarede Nilsen, "men det råber jeg hver aften inden jeg går i skoven " :)
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Re: Assorterede Vitser

Indlæg af pelle » 18 jun 2023 17:47

Så, er det en Søndag, og jeg har ikke så meget at lave. Der er heller ikke så meget gang i den på stokerpro, lige nu. Såå. Der dukkede lige 3 præste jokes op. En af de sjofle og 2 uden den slags. Hvad angår den sjofle bør evt. krænkede lige kikke den anden vej :)

En præst kom på hestevogn. Han så en ung pige ved vejkanten og tilbød hende et lift. Hun steg på hestevognen. Så, kom et frygtelig tordenvejr og lynet slog ned i hesten der faldt stendød om. Og det regnede. Pigen og præsten søgte ly under hestevognen og lå helt tæt. Der var så noget der dunkede i præsten og han måtte hive den frem. Han spurgte pigen. " Ved du hvad det her er for en ?" " Nej..Sagde pigen." Så, sagde præsten " Det er sådan en der giver liv " " Nå", sagde pigen " Kan du så ikke godt stikke den i hesten, så vi kan komme videre " icon_cheesygrin.gif

I gamle dage var en præst på sognebesøg. Det var også med hestevogn. Han var på besøg hos et ungt par og deres søn ude på heden. Da, han skulle hjem var det begyndt at øsregne og Konen i huset spurgte om han da ikke ville overnatte, da det var blevet noget sent. Du skal bare sove sammen med knægten da det er det eneste ekstra seng vi har. Det takkede præsten ja til. Da han så ville til ro og gik ind til drengen. Så, han drengen sidde ved ved sengen med bøjet hovede. Præsten tænkte " Sådan en sød dreng. Der sidder på knæ der og beder aftenbøn. Jeg vil gøre ham med selskab." Så, præsten sætter sig på knæ af den anden side af sengen. Så, kikker drengen op og spørger " hvad laver du ?" Præsten svarer " Jeg laver da det samme som dig." " Nøøøj Så, bliver mor godt nok sur på dig". " Hvad siger du da ! Hvorfor bliver hun sur på mig ? Spørger præsten. "Jo", svarer drengen " For natpotten står ovre ved mig " :)

En præst var på sygehusbesøg. Da, han skal hjem går han gennem intensivafdeligen. En, dør står på klem og præsten kikker forsigtig ind. Der ligger en kineser med en masse udstyr tilsluttet. Præsten kan ikke nære sig og går hen til sengen for at se til patienten. Kineseren ligger med lukkede øjne. Men, da præsten står ved siden af ham slår han øjnene op og råber en hel masse på kinesisks. Han rækker ud efter en skriveblok og præsten giver ham den og en kuglepen. kineseren skriver noget også lukker han øjnene i. Han er død. Præsten tænker. Det var da godt han var der så han ikke døde alene. Men, måske var beskeden på sedlen en sidste hilsen til hans pårørende. Præsten fik beskeden oversat via den kinesiske ambassade. Og i kan ikke gætte hvad der stod. Der stod " Flyt dig, Din idiot! Du står på slangen !!" icon_cheesygrin.gif
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Assorterede Vitser

Indlæg af triumph » 04 jan 2024 23:09

Har jeg egentligt fortalt om min tid som frihedskæmper....?
https://youtu.be/xYBmVc6nJDA?si=uIEvNeMqCiUY7FfY&t=1082

Ja; Hele min familie var jo frihedskæmpere, så vi havde jo kaffe nok...... smiley_crocodile.gif :toofunny:


Besvar