Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Forsikringsselskab hvilken ?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Forsikringsselskab hvilken ?

Indlæg af Oldgaard » 26 aug 2015 23:17

Vi kom til at snakke om her i huset om det ikke var på tide vi fik kigget vores forsikringer efter ang. priser og dækning

Nu har vi nykredit, men efter vi for en gang skyld har brug for forsikringen ( bilen bulet, fruen blev påkørt bagfra) er det lang tid om at få tingene på plads, hvad faktisk pisser mig lidt af, især når det burde havde været kunne klare i løbet af en uges tid, nu skal vi så undvære bilen 1 dag i næste uge, hvor taksatoren vil kigge på bilen ( selvom mekanikeren har kigget efter og kommet med et meget fornuftigt tilbud) og så senere skal den så undværes igen i mindst 1 dag, alt det kunne havde været klaret i vores ferie = mindst muligt bøvl med transport til og fra arbejde for fruen

Kom frisk med jeres bud på fornuftige selskaber, gerne både for og imod, bare det er sagligt ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Forsikringsselskab hvilken ?

Indlæg af triumph » 27 aug 2015 07:42

Vi er altid blevet rigtigt godt behandlet af GF, men på et tidspunkt steg prisen, så vi kiggede på andre alternativer. Nu har vi nogen forsikringer hos tjenestemændende,hvilket vi er godt tilfreds med. Og nogen hos topdanmark. Som vi overhovedt ikke er tilfreds med

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Forsikringsselskab hvilken ?

Indlæg af kovas » 27 aug 2015 08:16

Hej,
Vi var også mega utilfreds med top danmark, og skiftede til IF, de er sådan set ok, men i forbindelse med et pris chek fandt jeg ud af at alka ville kaskoforsikre vores Maxda for 5000kr mindre om året og vores polo som var delkasko forsikret kunne helforsikres til samme beløb, som if ville ha for delkasko.Alka havde også bedre betingelser for at børn under 25 lånte bilerne. De andre forsikringer var cirka det samme. Da vores styring på fyret røg ved lynnedslag gik det nemt og uden problemer. Deres selvrisiko er måske i den høje ende, men det syns jeg er ok da det hindre en masse småsager.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

nemocharley

Re: Forsikringsselskab hvilken ?

Indlæg af nemocharley » 27 aug 2015 09:16

Hvis i har adgang til lærestandens brandforsikring (den hedder noget andet for sosu'er, sygeplejerskerne), så kan jeg anbefale det. Billigt og god service.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Forsikringsselskab hvilken ?

Indlæg af Lintz » 27 aug 2015 10:12

Vi har i de Ca 10 år hvor vi bor nu haft brug for forsikringen til 2 totalskade biler. En skorstensbrand hvor skorstenen efterfølgende væltede ned igennem taget. Defekte tørretumbler og vaskemaskine efter et par lynnedslag. Rotter som gik under huset og i kloakkerne og rørskade under gulv i badeværelset.
Vi har fået en god behandling af Tryg landbrug i alle sagerne. Tror ikke de er de billigste men det betyder mindre når der ingen problemer er ved skade. Eneste minus har været MC forsikring hvor de har været for dyre men de er nu kommet ned i pris så i disse dage skifter jeg fra Qbe til Tryg Landbrug så jeg nu har samlet alle forsikringer samme sted.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Forsikringsselskab hvilken ?

Indlæg af lamborg » 27 aug 2015 14:27

pas på bindingsperioder..
Har lige opdaget da jeg ville skiftet til tryg at der er3- 5 års binding på min bygning /indbo/ personaleforsikring hos alm brand
Det står med småt og de kunne da ikke forstå at de skulle have glemt at oplyse det ? Det har deres agenter da pligt til så de må de da have gjort ..
Rø.... huller..
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Forsikringsselskab hvilken ?

Indlæg af Dunas » 27 aug 2015 17:29

Oldgaard skrev:Vi kom til at snakke om her i huset om det ikke var på tide vi fik kigget vores forsikringer efter ang. priser og dækning

Nu har vi nykredit, men efter vi for en gang skyld har brug for forsikringen ( bilen bulet, fruen blev påkørt bagfra) er det lang tid om at få tingene på plads, hvad faktisk pisser mig lidt af, især når det burde havde været kunne klare i løbet af en uges tid, nu skal vi så undvære bilen 1 dag i næste uge, hvor taksatoren vil kigge på bilen ( selvom mekanikeren har kigget efter og kommet med et meget fornuftigt tilbud) og så senere skal den så undværes igen i mindst 1 dag, alt det kunne havde været klaret i vores ferie = mindst muligt bøvl med transport til og fra arbejde for fruen

Kom frisk med jeres bud på fornuftige selskaber, gerne både for og imod, bare det er sagligt ;)
Det er ikke så mærkelig, at du er utilfreds med Nykredit forsikring, prøv bare og kig her. https://dk.trustpilot.com/review/nykreditforsikring.dk
Hvis de talte med over bedste forsikring selvskaber vil de helt klart ligge helt i bunden icon_cheesygrin.gif
GF er et udmærket selvskab, har aldrig haft problemer med skadeanmeldelse og dækning, men lidt dyrt efter min mening....


Besvar