Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Garmin gps.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Garmin gps.

Indlæg af kovas » 04 apr 2015 18:37

Hej igen.

@ landlyst du skal ikke grine ad kompasset. Det virker også når der ingen strøm eller net er som ude i de svenske skove. At bruge kort og kompas var noget af det fornuftigeste jeg lærte som soldat. Og i storbyer har du et kort og et kompas så tar det ingen tid at finde rundt. Har altid kompas med når jeg er på tur..
Men i morges var der lidt tid så jeg kiggede på oldgaars youtube og fik resat gpsen, og den køre igen nu :great:

Nu skal jeg bare til at lære at kende den igen.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Garmin gps.

Indlæg af Lintz » 04 apr 2015 18:45

kovas skrev:Hej igen.

@ landlyst du skal ikke grine ad kompasset. Det virker også når der ingen strøm eller net er som ude i de svenske skove. At bruge kort og kompas var noget af det fornuftigeste jeg lærte som soldat. Og i storbyer har du et kort og et kompas så tar det ingen tid at finde rundt. Har altid kompas med når jeg er på tur..
Men i morges var der lidt tid så jeg kiggede på oldgaars youtube og fik resat gpsen, og den køre igen nu :great:

Nu skal jeg bare til at lære at kende den igen.

Dejligt at høre..... :great:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

calle

Garmin gps.

Indlæg af calle » 04 apr 2015 19:08

kovas skrev:Hej igen.

@ landlyst du skal ikke grine ad kompasset. Det virker også når der ingen strøm eller net er som ude i de svenske skove. At bruge kort og kompas var noget af det fornuftigeste jeg lærte som soldat. Og i storbyer har du et kort og et kompas så tar det ingen tid at finde rundt. Har altid kompas med når jeg er på tur..
Men i morges var der lidt tid så jeg kiggede på oldgaars youtube og fik resat gpsen, og den køre igen nu :great:

Nu skal jeg bare til at lære at kende den igen.
Kort og kompas skal man bestemt ikke kimse ad. Skønt at høre, at der STADIG findes ligesindede. Kortlæsning er et godt håndværk at kunne. Også for mig, var det en livsnødvendighed i forsvaret. På overlevelseskurserne, skulle man ikke gå meget forkert, før det fik konsekvenser. Hvis det skete alligevel skulle man ihvertfald holde det for sig selv.

Læste en artikel i en avis for nogen år siden. Overskriften var noget i retning af : "De unge ved ikke hvor Naksov ligger, og de er også ligeglade". Hvis det er rigtigt, og hvis man kan leve i den verden, så må man være noget ganske særligt. Jeg ville blive indlagt på psykiatrisk afdeling, hvis ikke jeg vidste hvad der var nord syd øst og vest. Når jeg kører på motorvejen fra Købenavn mod fx. Sorø, så er det fuldstændig logisk, at jeg skal i retning mod Odense, når jeg kommer til Køge. Hvis jeg var i tvivl om, hvorvidt jeg skulle i retning mod Rødby, og skulle have gang i GPSén, ville jeg få en depression :shock:

Venlig hilsen og fortsat god påske

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Garmin gps.

Indlæg af Landlyst » 04 apr 2015 21:36

Jamen for pokker der er da mange som stiller gps'en for at køre ned til bageren.... Jeg har mest brugt den som landkort og så valgt min egen rute somregel... men køre man i en storby man ikke kender så er den bedre en at læse kort mens man køre.... Somregel....

calle

Garmin gps.

Indlæg af calle » 04 apr 2015 22:12

Landlyst skrev:Jamen for pokker der er da mange som stiller gps'en for at køre ned til bageren.... Jeg har mest brugt den som landkort og så valgt min egen rute somregel... men køre man i en storby man ikke kender så er den bedre en at læse kort mens man køre.... Somregel....
Jepper. Når man skal finde sit hotel midt i Frankfurt med ensrettede gader og kaos, så er GPS en stor hjælp.

Venlig hilsen


Besvar