Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Er jeg den eneste der er ved at eksplodere????

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Er jeg den eneste der er ved at eksplodere????

Indlæg af triumph » 10 jan 2015 19:47

Øhhh....!?
Hvorledes bryder det med meneskerettighederne fra FN ?

I det vedhæftede står at alle har ret til at sige hvad de mener.
Man kan naturligtvis ikke tvinge folk til lytte til det man siger. Ligesom man heldigvis heller ikke kan tvinge andre til at være enig i det man siger.
Men det er jo ikke det samme som at man ikke må/bør lytte.


pendec

Er jeg den eneste der er ved at eksplodere????

Indlæg af pendec » 10 jan 2015 19:59

nemocharley skrev:skal man lytte til modargumenter og alle oplysninger skal på bordet - så der kan debatteres på et oplyst grundlag.
triumph skrev:Man kan naturligtvis ikke tvinge folk til lytte til det man siger.
Helt enig, ingen SKAL lytte men sådan læste jeg lige præcis ovenstående, og mente de da ikke behøvede at skulle lytte til andre af en anden holdning.

nemocharley

Er jeg den eneste der er ved at eksplodere????

Indlæg af nemocharley » 10 jan 2015 20:01

artikel 19 refererer til indblanding fra magthavere, institutioner - ikke hvad der foregår mellem grupperinger i et givent samfund. så længe disse ikke hindrer andre i at udtale sig i det offentlige rum (hvilket i praksis er umuligt, hvis man har presse/trykke frihed - den korte avis lyver f.eks om alt muligt på en næsten daglig basis).

hvis man vil prædike for sin menighed er det da fint nok (eller endda skrive læserbreve etc.) - så længe man ikke opildner til had mod andre grupper - det står der vist også noget om i menneskerettighederne.

Og det er vanskeligt i virkeligheden, hvis man gerne vil give skarp og relevant kritik af nogen, ikke at komme til at træde over en eller anden grænse - men det er derfor det er så vigtigt at blive ved med at tale sammen - især når man frygter eller hader hinanden.

Og nej ingen SKAL lytte - min personlige holdning er at hvis man kun vil høre hvad man selv mener, kan man ligeså godt blive hjemme og tale med sig selv istedet for at belaste sine omgivelser.

pendec

Er jeg den eneste der er ved at eksplodere????

Indlæg af pendec » 10 jan 2015 20:11

nemocharley skrev:artikel 19 refererer til indblanding fra magthavere, institutioner - ikke hvad der foregår mellem grupperinger i et givent samfund. så længe disse ikke hindrer andre i at udtale sig i det offentlige rum (hvilket i praksis er umuligt, hvis man har presse/trykke frihed - den korte avis lyver f.eks om alt muligt på en næsten daglig basis).

hvis man vil prædike for sin menighed er det da fint nok (eller endda skrive læserbreve etc.) - så længe man ikke opildner til had mod andre grupper - det står der vist også noget om i menneskerettighederne.

Og det er vanskeligt i virkeligheden, hvis man gerne vil give skarp og relevant kritik af nogen, ikke at komme til at træde over en eller anden grænse - men det er derfor det er så vigtigt at blive ved med at tale sammen - især når man frygter eller hader hinanden.

Og nej ingen SKAL lytte - min personlige holdning er at hvis man kun vil høre hvad man selv mener, kan man ligeså godt blive hjemme og tale med sig selv istedet for at belaste sine omgivelser.
Hvis nogen deler Danmark i 2 grupper andre mener de ikke er en del af nogen af dem, så må det jo være lige præcis det som er problemet?
Først repræsenterer du en holdning, så bliver det til en gruppe, og så kan det blive til en holdning i gruppen og sidst til forfølgelse pga. holdning og der vil du have ytringsfrihed og gå i dialog med dem som ingen dialog ønsker i deres trossamfund. Så den gælder vist helt fint.
Det er jo lige præcis over landegrænser islamafobi'n raser? eller?

Og så er det nok dramatisk for folk at blive hjemme , de kan jo bare ignorere pågældende taler, dialoger og fortsættte? Hvorfor beder du folk blive hjemme?
At blive hjemme er ingen løsning, det er vel som det er for mange, at få sin holdning ud, og ikke nødvendigvis gå i dialog, det er du i din fulde ret til.

nemocharley

Er jeg den eneste der er ved at eksplodere????

Indlæg af nemocharley » 10 jan 2015 20:19

Jeg har svært ved at forstå det du skriver - jeg tror du lægger ord i munden på mig, men jeg er ikke helt sikker. Det er også ligemeget, da jeg vælger at blive hjemme og skrive videre på min sidste opgave for denne gang.

Fortsat god aften. Uden sure miner. No shit.


pendec

Er jeg den eneste der er ved at eksplodere????

Indlæg af pendec » 10 jan 2015 20:44

nemocharley skrev:Jeg har svært ved at forstå det du skriver - jeg tror du lægger ord i munden på mig, men jeg er ikke helt sikker. Det er også ligemeget, da jeg vælger at blive hjemme og skrive videre på min sidste opgave for denne gang.

Fortsat god aften. Uden sure miner. No shit.
Og dialogen døde ;(

Fortsat god aften! No shit , No problem, too!

kent a
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 603
Tilmeldt: 19 feb 2009 07:50
Mit fyr: Bio 18
Areal: 133m2.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Dagligt forbrug: 25kg
Årligt forbrug: 6tons
Geografisk sted: Erslev på Mors
Modtaget likes: 1 gang

Er jeg den eneste der er ved at eksplodere????

Indlæg af kent a » 10 jan 2015 21:01

Jeg synes bare det er en tosset verden vi lever i.
Bio 18 med hjemme bygget snegl

Gratis oprativsystem www.ubuntudanmark.dk
Mit system PT.
viewtopic.php?f=19&t=6292


Besvar