Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

e-boks

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

e-boks

Indlæg af BWJ » 20 dec 2014 22:59

Er I egentligt klar over, hvor lidt ansvar e-Boks har for ens post ??
http://www.e-boks.dk/privat/terms.aspx - læs fra "e-Boks ansvar" :shock:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.


nemocharley

e-boks

Indlæg af nemocharley » 20 dec 2014 23:07

det er hovedrystende...

pendec

e-boks

Indlæg af pendec » 20 dec 2014 23:14

I mit område, ville meget få firma'r finde dette
e-Boks er ikke ansvarlig for tab som følge af; a) driftsforstyrrelser, der forhindrer anvendelsen af systemet;

Helt uacceptabelt, da det hele handler om hvor godt E-boks vil sætte sikkerhed og redundans op på deres side, og har brugt flere forskellige indgangsmuligheder som hardware backup og diverse switche,firewall og internet forbindelser som har mindst 2 mulige tilslutninger fra brugers side.

Så gad vide om der også har været tale om at få løsningen billigst mulig. Når firma't kunne bruge en CBM64 og 2 floppy disk og stadig være uden ansvar for at det ikke fungerede på grund af manglende internet opkobling.

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

e-boks

Indlæg af newpas » 20 dec 2014 23:36

Synes ikke det er særlig urimelige betingelser. F.eks. er din bank heller ikke ansvarlig hvis deres side er nede og du lider et tab fordi du f.eks ikke kune sælge dine faldende aktier. DSB er ikke ansvarlig hvis du kommer for sent frem og lider tab i den anledning osv

pendec

e-boks

Indlæg af pendec » 20 dec 2014 23:45

newpas skrev:DSB er ikke ansvarlig hvis du kommer for sent frem og lider tab i den anledning osv
Jeg kan ikke drage DSB til ansvar for andet end den service de tilbyder, og det er jo ikke opbevaring af min rejsekvittering som gælder når jeg skal afsted. Så selv om DSB er forsinket (som igår) så kan jeg kræve erstatning så langt som service/tjeneste ydelse dækkes.

I e-boks.dk tilfælde opbevarer de kvitteringer og girokort fra kommunen som du skal betale til en vis tid, så hvis systemet ikke er tilgængeligt så kan jeg ikke betale kommunen på det girokort de kræver, og det kan jeg drage e-boks.dk ansvarlig for pga. nedetid som de nu har sikret de ikke er ansvarlig for. De en grundlæggende ydelse på nettet og dertil skal det mindste af alt være på plads, og det er tilgængeligheden da indhold er regninger og betalinger som kun leveres elektronisk. Så tab er der ikke men gebyrer fra selskaber som kædes sammen med levering til e-boks.dk og deres mulige nedetid (måske uger) op til betalingen og derfor skal de klart dække for gebyrer som kommer på disse regninger hvis de begrænser min adgang til disse, især hvis de ikke har været mulige at få fat i på anden vis.

Du kan ringe til banken hvis siden er nede, du kan derimod ikke ringe til e-boks og få oplysningerne hvis der side er nede, så vidt jeg kender deres service? Så selv ved banken har du dækning ved et simpel telefon opkald, så skaden er kun så langt væk som du selv vil gøre det.

e-boks har bare dårlige vilkår og er jo heller ikke en bank, dem arbejder jeg til dels med, og kender da lidt til deres internet sikkerheds vilkår og div. betingelser og oppetids krav når 3rd part skal bruges med deres løsninger.


newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

e-boks

Indlæg af newpas » 20 dec 2014 23:56

Hvornår har du sidst oplevet at e-boks har været nede i uger?? Hvor tit har du ringet til din bank og fået at vide at de intet kan gøre i øjeblikket da alle deres systemer er nede!!

pendec

e-boks

Indlæg af pendec » 21 dec 2014 00:10

newpas skrev:Hvornår har du sidst oplevet at e-boks har været nede i uger?? Hvor tit har du ringet til din bank og fået at vide at de intet kan gøre i øjeblikket da alle deres systemer er nede!!
NemID har vist været udsat for en del daglige problemer, som gjorde det svært at komme igennem men intet som kunne løses på anden måde. Så måske ikke danskebank (som vist har haft en del 1dags problemer) men 3rd part som gav dem problemet.

Så det sker da? NemID var ustabilt og svært at bruge i nogle dage, kan ikke huske hvor galt det var, nu er det jo fortid.

Og DanskeBank som jeg kender , har da haft deres udfordringer, kan dog ikke vide om de telefonisk kunne hjælpe, for jeg havde ikke behovet.

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

e-boks

Indlæg af BWJ » 21 dec 2014 09:32

1. "ligesom dit personnummer anvendes til at identificere dig som den korrekte modtager af breve, meddelelser mv. som du endnu ikke har tilmeldt men hvor en afsender ønsker at sende dig breve, meddelelser mv. i e-Boks med mulighed for din efterfølgende tilmelding" betyder at CPR videregives til måske ønskede afsendere.
2. "Datoen i de tilsendte breve, meddelelser mv. kan være forskellig fra datostemplingen i e-Boks. I forbindelse med aftaler, tids- og betalingsfrister m.v. er det datoen i de tilsendte breve, som gælder" Ikke smart hvis brevet har opsættende virkning.
I øvrigt sjovt, at ved log-on på e-boks med nem-id den første gang, bliver man bedt om cpr nr. for at identificere en selv ??? skulle nem-id ikke være præcis det, entydig identificering !!??
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

pendec

e-boks

Indlæg af pendec » 21 dec 2014 18:48

BWJ skrev:I øvrigt sjovt, at ved log-on på e-boks med nem-id den første gang, bliver man bedt om cpr nr. for at identificere en selv ??? skulle nem-id ikke være præcis det, entydig identificering !!??
Gad vide om du kan bruge Medina's CPR nummer her? Der har jo været meget snak om offentlige systemer ikke helt har styr på CPR nummer , så måske kan du egentlig bare skifte ID på siten og vupti så kikker du på andres indhold ;(
Når SKAT kan gøre enhver mand til direktør helt gratis uden check, så er e-boks måske lige så ringe med kontrollen.

Ellers har du helt ret, hvorfor vil de have gentaget CPR nummer?

nemocharley

e-boks

Indlæg af nemocharley » 21 dec 2014 18:51

ja det virker egentlig underligt?


Besvar