Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Trist læsning om priser på boliger med pillefyr

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
kent a
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 603
Tilmeldt: 19 feb 2009 07:50
Mit fyr: Bio 18
Areal: 133m2.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Dagligt forbrug: 25kg
Årligt forbrug: 6tons
Geografisk sted: Erslev på Mors
Modtaget likes: 1 gang

Trist læsning om priser på boliger med pillefyr

Indlæg af kent a » 27 apr 2015 21:26

nemocharley skrev:Vi fik vurderet vores hus for nylig - vurderingsmanden sagde at næsten uanset hvordan folk indrettede sig her i landsbyen og i det umiddelbare nærområde, så oversteg m2 prisen sjældent 5000kr. Er det så I eller K huse der er herude :)
Hvor er man på listen hvis huset bliver vurderet til 0kr
Det blev min for nogle år siden.
Bio 18 med hjemme bygget snegl

Gratis oprativsystem www.ubuntudanmark.dk
Mit system PT.
viewtopic.php?f=19&t=6292


nemocharley

Trist læsning om priser på boliger med pillefyr

Indlæg af nemocharley » 27 apr 2015 21:39

det må jo så være Å - men op i røven med deres tal og vurderinger. Jeg nyder roen, naturen og de meget lave boligomkostninger.

kent a
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 603
Tilmeldt: 19 feb 2009 07:50
Mit fyr: Bio 18
Areal: 133m2.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Dagligt forbrug: 25kg
Årligt forbrug: 6tons
Geografisk sted: Erslev på Mors
Modtaget likes: 1 gang

Trist læsning om priser på boliger med pillefyr

Indlæg af kent a » 27 apr 2015 22:10

Ja en 140m2 1 1/2 hus på landet kommer nok aldrig op i million klassen.
Bio 18 med hjemme bygget snegl

Gratis oprativsystem www.ubuntudanmark.dk
Mit system PT.
viewtopic.php?f=19&t=6292

pendec

Trist læsning om priser på boliger med pillefyr

Indlæg af pendec » 27 apr 2015 22:27

kent a skrev:Ja en 140m2 1 1/2 hus på landet kommer nok aldrig op i million klassen.
Måske ikke igen. i 2007 ville Home gerne sælge min ejendom for 1.1Mil , men det var jeg dog ikke interesseret i. Flere år efter og krise tider, nu mener RK's vurdering at der kun er 560K at komme efter. Totalt latterligt men det er ikke noget som ændrer mit syn på at bo her. Jeg kan ikke være mere glad for det og gider ikke gå i op i værdien, når jeg ikke er sælger. Dog er der vist problemer med afdrags satser, når RK skruer så langt ned for værdien, men har ikke lige fået en 2015 vurdering fra andre mæglere endnu, desværre.
Tænkte på at løfte værdien med solcellerne men nu peger lidt mere på at få en lille vindmølle og dække min 10Kw behov, især fordi jeg bor i åbent område og kan måske vinde en del der. Måske sidder jeg også med en endnu lavere vurdering, det er jo Vestlolland.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Trist læsning om priser på boliger med pillefyr

Indlæg af kovas » 28 apr 2015 11:56

pendec skrev: Måske ikke igen. i 2007 ville Home gerne sælge min ejendom for 1.1Mil , men det var jeg dog ikke interesseret i. Flere år efter og krise tider, nu mener RK's vurdering at der kun er 560K at komme efter. Totalt latterligt men det er ikke noget som ændrer mit syn på at bo her. Jeg kan ikke være mere glad for det og gider ikke gå i op i værdien, når jeg ikke er sælger. Dog er der vist problemer med afdrags satser, når RK skruer så langt ned for værdien, men har ikke lige fået en 2015 vurdering fra andre mæglere endnu, desværre.
Tænkte på at løfte værdien med solcellerne men nu peger lidt mere på at få en lille vindmølle og dække min 10Kw behov, især fordi jeg bor i åbent område og kan måske vinde en del der. Måske sidder jeg også med en endnu lavere vurdering, det er jo Vestlolland.
Hej pendec.

Angående husstandsvindmølle. Er du så langt i dine overvejelser at du kan gi et eksempel på en opstilling som kan forrente sig når man er en i husstanden og skal låne pengene. Går ud fra at du skal låne da du plejer at angive at du ikke har en opsparing i baghånden til nyt pillefyr.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


pendec

Trist læsning om priser på boliger med pillefyr

Indlæg af pendec » 28 apr 2015 12:12

kovas skrev:
Hej pendec.

Angående husstandsvindmølle. Er du så langt i dine overvejelser at du kan gi et eksempel på en opstilling som kan forrente sig når man er en i husstanden og skal låne pengene. Går ud fra at du skal låne da du plejer at angive at du ikke har en opsparing i baghånden til nyt pillefyr.
Nu må du ikke tage fejl af 10kW vindmøller og mit behov for 10kW om dagen ;) , det jeg har overvejer ligger 1-2kW , skal ikke ikke være selvforsynende på alt, bare varme og pc/tv, så kan resten køre elnettet, for vasken og komfur kan være svært at få på uden at vælge kraftigere vindmølle. Men kort, nej, jeg har ikke noget konkret i hånden bare artikler og diverse priser fundet på nettet.
De små 6-10meter vindmøller koster ikke 100K+ , og som andre kan jeg sige nok så meget om privat økonomi men der er kun 1 som kender fakta.

nemocharley

Trist læsning om priser på boliger med pillefyr

Indlæg af nemocharley » 28 apr 2015 12:31

I dit tilfælde kunne du overveje 2-3 mikromøller med en års prod på 600-1000kwh årligt pr styk - efter min mening kan man ligeså godt gå efter at dække det hele (hvis ordningen for møllerne stadig er fordelagtig) - inverter på osv.

pendec

Trist læsning om priser på boliger med pillefyr

Indlæg af pendec » 28 apr 2015 12:59

nemocharley skrev:I dit tilfælde kunne du overveje 2-3 mikromøller med en års prod på 600-1000kwh årligt pr styk - efter min mening kan man ligeså godt gå efter at dække det hele (hvis ordningen for møllerne stadig er fordelagtig) - inverter på osv.
Enig, jeg har dog ikke set på dem, udover effekten er ringere og klart man skal have flere, så skal jeg måske tænke i kvantitet, grunden er dog ikke super, og ved ikke om det kan sidde på taget, og sidst, om det i dette sammenhæng med tråden vil forøge værdien af boligen ;)

nemocharley

Trist læsning om priser på boliger med pillefyr

Indlæg af nemocharley » 28 apr 2015 13:06

dem jeg har set kan sagtens sidde på taget. Erik jeg købte fyret af sælger nogle amerikanske modeller, som han er ret glad for selv (han har sat tre på sit ladetag) - http://www.dptvarme.dk/varmeloesninger/ ... ndturbine/

pendec

Trist læsning om priser på boliger med pillefyr

Indlæg af pendec » 28 apr 2015 13:51

nemocharley skrev:dem jeg har set kan sagtens sidde på taget. Erik jeg købte fyret af sælger nogle amerikanske modeller, som han er ret glad for selv (han har sat tre på sit ladetag) - http://www.dptvarme.dk/varmeloesninger/ ... ndturbine/
Takker , jeg ser på hvad der er hos ham, og som nævnt, om det rigtig nok kan afhjælpe eller direkte løbe rundt her.


Besvar