Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny aftale om lavere varmepriser?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Ny aftale om lavere varmepriser?

Indlæg af Landlyst » 26 nov 2014 12:01

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... er/5324578

Hvad hulen har de nu gang i??? Det er da en skævvridning af dimentioner.... :shock: De 50 dyreste må lave biokedler... Alle andre må IKKE... Nårh jo lige alle de STORE KRAFTVARME værker.... :shock: Og de har besluttet at de kan spare penge ved at skifte til bio brændsel..... Ja klart nok.... Men hov pristillæg på strøm lavet på bioenergi.... Det lyder som om at det så bliver dyrere at købe den strøm?


Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Ny aftale om lavere varmepriser?

Indlæg af Ugelvig » 26 nov 2014 19:22

Velkommen til Cirkus Christiansborg...

Der er ikke noget styre i Verdenen, der er mere kortsigtet end det danske... Hvis en MF'er vågner om morgenen og ikke har ombestemt sig mindst én gang inden middag, er det et mirakel!
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

nemocharley

Ny aftale om lavere varmepriser?

Indlæg af nemocharley » 26 nov 2014 19:34

de er meget snedige inde på borgen.... 615k til en MFér, 1.2 til en minister + alt det løse + alt det vi aldrig får noget at vide om. Det siges at vores demokrati er blandt verdens bedste.......det er egentlig en ret deprimerende tanke.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Ny aftale om lavere varmepriser?

Indlæg af Landlyst » 26 nov 2014 19:46

Ja cirkus... Det må man nok sige... Kunne satme være interessant at erstatte regeringen af Mærsk og Jysk.... Så skulle der dælme komme andre boller i suppen....

Jeg fatter da ikke hvordan man kan side der inde og være så dum? Kan de virkelig mene det seriøst?

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Ny aftale om lavere varmepriser?

Indlæg af MichaelK » 26 nov 2014 20:01

Der er altså noget I fuldstændig har misforstået!

Den nye aftale sigter at løse problemerne for ca. 50 af de såkaldte barmarksværker.
Disse har indtil nu været tvunget til at fyre med dyr naturgas, hvilket har kostet en
familie 42.000.00/år i varmeudgifter. Dette løses nu ved at tillade disse værker at
opstille biomassekedler, og dermed få varmeudgiften ned på et tålelig niveau.

Så læs nu lige sådanne artikler to gange, inden I fare i blækhuset :P

Link til anden artikel om emnet:
http://www.tv2oj.dk/artikel/235392:Odde ... rmevaerker
http://www.tv2oj.dk/artikel/235582:oest ... -regninger


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Ny aftale om lavere varmepriser?

Indlæg af Landlyst » 26 nov 2014 20:08

MichaelK skrev:Der er altså noget I fuldstændig har misforstået!

Den nye aftale sigter at løse problemerne for ca. 50 af de såkaldte barmarksværker.
Disse har indtil nu været tvunget til at fyre med dyr naturgas, hvilket har kostet en
familie 42.000.00/år i varmeudgifter. Dette løses nu ved at tillade disse værker at
opstille biomassekedler, og dermed få varmeudgiften ned på et tålelig niveau.

Så læs nu lige sådanne artikler to gange, inden I fare i blækhuset :P

Link til anden artikel om emnet:
http://www.tv2oj.dk/artikel/235392:Odde ... rmevaerker
http://www.tv2oj.dk/artikel/235582:oest ... -regninger


Mvh.
Jaja den del er jo go nok.... Men den del med at de store kraftvarmeværker også må og så lige kan tage ekstra for strøm lavet på biobrændsel?? Det lyder da ulogisk... Så stiller man jo alle dem i mellem tilbage på olie eller gas.... Det er da konkurrence forvridning....

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Ny aftale om lavere varmepriser?

Indlæg af Ugelvig » 26 nov 2014 20:54

Og de må bruge strøm til VP'er til billigere penge end alle andre! Så har DONG dem jo stadig i deres hule hånd! Selvom de ikke længere bruger naturgas og olie direkte.

Gad vide, hvad der sker når hele sektoren er skubbet over på biomasse. Nogen der kan huske forsyningssikkerhedsafgiften aka. brændeafgiften??? Næste gang tror jeg ikke vi slipper...
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Ny aftale om lavere varmepriser?

Indlæg af triumph » 26 nov 2014 20:58

MichaelK skrev:Der er altså noget I fuldstændig har misforstået!

Den nye aftale sigter at løse problemerne for ca. 50 af de såkaldte barmarksværker.
Disse har indtil nu været tvunget til at fyre med dyr naturgas, hvilket har kostet en
familie 42.000.00/år i varmeudgifter. Dette løses nu ved at tillade disse værker at
opstille biomassekedler, og dermed få varmeudgiften ned på et tålelig niveau.

Så læs nu lige sådanne artikler to gange, inden I fare i blækhuset :P

Link til anden artikel om emnet:
http://www.tv2oj.dk/artikel/235392:Odde ... rmevaerker
http://www.tv2oj.dk/artikel/235582:oest ... -regninger


Mvh.
Jeg vil nu give trådstarter ret i, at det ikke giver nogen form for mening at det kun er de 50 ringeste barmarksværker der må bygge om til biobrædsel. Hvorfor ikke alle barmarksværker ?
Aukens ide gik ud på at nedbringe forureningen ved at erstatte olie med naturgas. Der hvor hjerneblødning kom. Var at han ikke gravede naturgasledninger hen del den håndfuld kulfyrede kraftværker der er i Danmark, og dermed erstatte kul (der udleder mest co2) med naturgas .
Men istedet for lavede det om til et beskæftigelses projekt. Og gravede hele landet op for at føre naturgassen ud til alle boliger, og dermed erstatte den mindre forurenende olie med naturgas .
Samtidigt oprettede han barmarksværker. Der ud over at være langt mere fourernede end oliefyr. Også leverede håbløst dyr el og varme, og ofte gjorde folks huse usælgelige.
I dag kan ikke en gang store kraftværker som fynsværket, tjene penge på og lave strøm (og fjernvarme).
At lave strøm (med en spild produktion af fjernvarme) på en lille udtjent gasmotor med udstødeskedel. Kan man slet ikke få økonomi i. Derfor må fjernvarmeforbrugerne betale underskudet på strømmen, via fjernvarmeprisen.
Hvis det var et almindelig forretning, var kunderne flygtet. Og forretningen var gået konkurs.
At det er lovligt at stavnsbinde folk til det cirkus burde være strafbart.

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Ny aftale om lavere varmepriser?

Indlæg af Ugelvig » 26 nov 2014 22:07

triumph skrev:Jeg vil nu give trådstarter ret i, at det ikke giver nogen form for mening at det kun er de 50 ringeste barmarksværker der må bygge om til biobrædsel. Hvorfor ikke alle barmarksværker ?
Aukens ide gik ud på at nedbringe forureningen ved at erstatte olie med naturgas. Der hvor hjerneblødning kom. Var at han ikke gravede naturgasledninger hen del den håndfuld kulfyrede kraftværker der er i Danmark, og dermed erstatte kul (der udleder mest co2) med naturgas .
Men istedet for lavede det om til et beskæftigelses projekt. Og gravede hele landet op for at føre naturgassen ud til alle boliger, og dermed erstatte den mindre forurenende olie med naturgas .
Samtidigt oprettede han barmarksværker. Der ud over at være langt mere fourernede end oliefyr. Også leverede håbløst dyr el og varme, og ofte gjorde folks huse usælgelige.
I dag kan ikke en gang store kraftværker som fynsværket, tjene penge på og lave strøm (og fjernvarme).
At lave strøm (med en spild produktion af fjernvarme) på en lille udtjent gasmotor med udstødeskedel. Kan man slet ikke få økonomi i. Derfor må fjernvarmeforbrugerne betale underskudet på strømmen, via fjernvarmeprisen.
Hvis det var et almindelig forretning, var kunderne flygtet. Og forretningen var gået konkurs.
At det er lovligt at stavnsbinde folk til det cirkus burde være strafbart.
Bravo, Triumph, Bravo! Som altid en skarp analyse fra din side, der rammer hovedet på sømmet! :great:

Hele varmeforsyningsloven skulle skrottes og omskrives til noget, der kan bruges med de muligheder vi har i dag. Derudover skulle DONG's monopol brydes. Det kan simpelthen ikke være rigtigt at 1 kWh strøm i Sverige koster ca. 1 kr, hvor den i Danmark koster 2,2 kr.

Lad falde, hvad ej kan stå!
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Ny aftale om lavere varmepriser?

Indlæg af triumph » 26 nov 2014 22:43

Ugelvig skrev:
Bravo, Triumph, Bravo! Som altid en skarp analyse fra din side, der rammer hovedet på sømmet! :great:

Hele varmeforsyningsloven skulle skrottes og omskrives til noget, der kan bruges med de muligheder vi har i dag. Derudover skulle DONG's monopol brydes. Det kan simpelthen ikke være rigtigt at 1 kWh strøm i Sverige koster ca. 1 kr, hvor den i Danmark koster 2,2 kr.

Lad falde, hvad ej kan stå!
Jeg takker for rosen. Men på arbejdet betaler vi kun 70 øre pr KWh (+ moms, men inkl. netafgift (Jeg kan dog ikke huske om vi betaler fuld PSO afgift))
Resten er afgifter og moms


Besvar