Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Så, nu kommer de sku nok efter os.....

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Så, nu kommer de sku nok efter os.....

Indlæg af triumph » 12 okt 2014 11:45

Når/da jeg har købt træpiller i tyskland, så bestilles og betales træpiller seperat hos en træpilleforhanler i tyskland. Hans hjemmeside linker så til en vognmand der kan stå for transporten (tilfældigtvis hans egen vognmandsforetning...) Hvorefter transporten så betales og bestilles seperat.
Problemet består i at (Det er ihvertfald hvad der står i artikkelen) skal transporten være direkte mellem forhandler og køber.
Er den det hvis der er 5 stop på vejen, hvor der er aflæsning hos andre kunder ?
Jeg ved at nogle vognmænd fylder lastbilen med træpiller i tyskland, og stiller den på lager i midtjylland. Så de ikke skal over grænsen så tit/spare nogen af turene melem tyskland og midtjylland. Og så er det jo i hvertfald ikke en direkte transport mere


pendec

Så, nu kommer de sku nok efter os.....

Indlæg af pendec » 12 okt 2014 12:55

triumph skrev:Jeg ved at nogle vognmænd fylder lastbilen med træpiller i tyskland, og stiller den på lager i midtjylland. Så de ikke skal over grænsen så tit/spare nogen af turene melem tyskland og midtjylland. Og så er det jo i hvertfald ikke en direkte transport mere
Erstatter du træpiller med sodavand/øl fra Tyskland, så benytter vognmænd sig at tricket på sjælland, og det er jo heller ikke lovligt. Så et lager i midtjylland er nok ikke helt iorden. Eller så har vognmanden virkelig et kæmpe gods der skal varmes op ;)

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Så, nu kommer de sku nok efter os.....

Indlæg af MichaelK » 12 okt 2014 16:39

Pendec, hvis det Du skriver er korrekt, så er det en kæmpe bombe under den måde
der handles træpiller i Tyskland på? Nuvel, der er måder at omgå den på, men det
bliver mere besværligt.

Selvom jeg er stor modstander af EU, så skal systemet unyttes til det yderste, når
nu vi har det. Det ville da være dumt andet. Jeg kender ikke præcist reglerne for
privatimport, og jeg må sige at jeg egentlig også er fuldstændig ligeglad. For mig er
det afgørende at få billige træpiller, om det så skal kombineres med en indkøbstur
til Tyskland, hvor jeg personligt betaler for træpillerne so be it..... Der hvor det vil
komme til at knibe, er selvfølgelig transporten. Især, hvis det ikke vil være lovligt selv
at hyre en vognmand til transporten, uden at skulle betale dansk moms af varen?

Hele scenariet lugter lidt af en dansk træpillebranche, der føler sig snydt fordi den
afgift, der skulle have begrænset importen af træpiller ikke blev til noget. En branche,
der nu udnytter Skats fokus på svindel med punktafgifter på slik, øl, og sodavand, til
også at rette søgelyset mod privatimporten af træpiller.

Ville jeg gøre det samme, hvis jeg var i deres sko? Ja, selvfølgelig ville jeg det.

Men een ting er sikkert, de får kamp til stregen.



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

pendec

Så, nu kommer de sku nok efter os.....

Indlæg af pendec » 12 okt 2014 16:47

MichaelK skrev:om det så skal kombineres med en indkøbstur
til Tyskland, hvor jeg personligt betaler for træpillerne so be it..... Der hvor det vil
komme til at knibe, er selvfølgelig transporten. Især, hvis det ikke vil være lovligt selv
at hyre en vognmand til transporten, uden at skulle betale dansk moms af varen?
Det er jeg sikker på , ikke er hvor Danmark ville gribe ind, hvis altså Told&Skat ikke tager dig ved grænsen og beder vognmanden dokumentere han kører for dig og det vognlæs kun er til privat forbrug.

Det er lidt det som sker ved Rødby, når folk læsser 2 paller sodavand i en hi-ace og told&skat stopper dem og spørger hvad det skal bruges til, for 2 paller er virkelig mange rammer ;) Så er det en bøde+afgift eller en god konfirmations fest med mange gæster som får dig ud af kniben.
Spørgsmålet er hvordan de ville håndtere et læs træpiller på 35tons leveret til H.Jensen i Aalborg, hvis de spørger om papirer og får en transport kvittering alene? Der skal vel en faktura med og spørgsmålet er om Jensen så skal købe 35T til sig selv og kan forklare det?

At firma'r skal moms registreres over 300K er allerede vidt udbredt indenfor elektronik salg og kamera, der lægger Tyske butikker 25% moms oveni, i stedet for den tyske 15%, det sker allerede i dag , for dem med et større salg til Danmark.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Så, nu kommer de sku nok efter os.....

Indlæg af Lintz » 12 okt 2014 19:08

Kan huske at der var en vældig debat om Traloshop herinde på et tidspunkt.
Et firma som er bosiddende på Gilbratar.

Faktisk utroligt at de er så hurtigt til at leverer - Set i lyset af af der er omkring 3000 km derned.....

Citat fra artiklen: " Leverandøren skal for at afregne i udenlandsk moms ifølge dansk lovgivning, levere direkte fra det land og den adresse, hvor forretningen er registreret. I modsat fald gælder de danske moms- og skatteregler. Citat slut.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Olaf13
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 254
Tilmeldt: 02 jan 2013 19:17
Mit fyr: Passat C4 droslet ned til C2
Areal: 400 m2
Brændsel: Indblæst piller og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Dagligt forbrug: 40
Årligt forbrug: 8
Geografisk sted: Ringsted
Modtaget likes: 2 gange

Så, nu kommer de sku nok efter os.....

Indlæg af Olaf13 » 13 okt 2014 02:16

[
At firma'r skal moms registreres over 300K er allerede vidt udbredt indenfor elektronik salg og kamera, der lægger Tyske butikker 25% moms oveni, i stedet for den tyske 15%, det sker allerede i dag , for dem med et større salg til Danmark.[/quote]


Hej Pendec
Kunne man så ikke bare finde et butik der har mindre salg og få kameraet billiger eller træpiller??
Tysker butikker der tager 25% moms afregner de så til Danmark eller beholder de det selv?
Tror du Tyske butikker på tysk grund får besøg og kontrolleret af danske myndigheder? Medmindre de opretter et kontor i Danmark.
Nu er det sådan at jeg faktisk var tilhænger af EU hvor vi skulle have ens priser ens moms ens i et og alt men det er jo ikke sket og jeg tror aldrig at det sker. Tyskerne er jo glade at vi alle kommer og handler hos dem så de er nok ikke interesseret i ens priser i EU.
Så vi bliver nok forsat nød til at hente alle bajerne og træpillerne på den anden side snoren og så får vi og vognmanden jo også noget at lave og udledt lidt mere co2. det holder gang i hjulene, ik. icon_cheesygrin.gif


Besvar