Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

hegnsregler - nogen som har brugt dem?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
pendec

hegnsregler - nogen som har brugt dem?

Indlæg af pendec » 12 aug 2014 10:15

skrot1 skrev:Prøv dog at tale med din nabo istedet for, dialog er tit vejen frem:)
Jeg vil glædeligt tale med landmanden som ejer marken, han er jo lidt uskyldig i dette, han har bare hyret et firma, hvor jeg kender traktorfører som værende ung og energisk og knuser gerne alle dine træer og træstubbe for en slik. Om det han udfører af arbejde så er tilladt i området, kan jeg kun illustrere som tvivlsomt også overfor landmanden som betaler firmaet. Han kan jo kun sige undskyld, og at det forhåbentlig ikke sker igen med det firma.


pendec

hegnsregler - nogen som har brugt dem?

Indlæg af pendec » 12 aug 2014 14:02

nemocharley skrev:gad vide hvad AT ville sige til sådan noget?
Arbejdstilsynet er umiddelbart ud fra din beskrivelse ikke rette myndighed. Du skal i stedet rette henvendelse til kommunen og evt politiet ift forstyrrelsen og faren ift trafikanter mv.
Med venlig hilsen
Arbejdstilsynets Call Center



Så de mener ikke at kunne gøre noget, og politiet syntes jeg godt nok lige er at strække den, selvom det måske er korrekt.

nemocharley

hegnsregler - nogen som har brugt dem?

Indlæg af nemocharley » 12 aug 2014 15:07

det bedste var at snakke med landmanden og så tage den derfra

pendec

hegnsregler - nogen som har brugt dem?

Indlæg af pendec » 12 aug 2014 15:48

nemocharley skrev:det bedste var at snakke med landmanden og så tage den derfra
Det er altid godt at have sit bagland dækket, når man ikke har været der før, og kender til forholdene , og hvad som er rigtig og forkert. Nu har han jo løst sit beskæringsproblem i år, så kan jeg kun håbe en samtale vil forhindre det firma i at hjælpe ham næste år.

nemocharley

hegnsregler - nogen som har brugt dem?

Indlæg af nemocharley » 12 aug 2014 15:49

så du vil snakke med firmaet der har foretaget beskæringen?


pendec

hegnsregler - nogen som har brugt dem?

Indlæg af pendec » 12 aug 2014 19:38

@nemocharley
Nej, jeg vil nok tale med landmanden som hyrede dem til jobbet. Overordnet set er det jo hans ansvar da han nok ikke vidste hvordan de løste opgaven(håber jeg), og at dette kan være til skade for hans eget omdømme. Og så er der et dilemma at jeg kender firmaet/personen som kørte den måske mindre lovlige beskæring, da jeg selv brugte firmaet for nogle år siden ;) dog til stub fræsning.

nemocharley

hegnsregler - nogen som har brugt dem?

Indlæg af nemocharley » 12 aug 2014 20:45

ah der er self. en finte jeg ikke lige havde fanget mht. at du kender fyren. Sådan er det på landet, vi er ikke så mange herude og det forpligter på en anden måde. Sundt nok egentlig :)

personligt så havde jeg også sat mig ned med landmanden og taget den derfra - og så er det self. klogt at have gjort sit hjemmearbejde ordentligt, som du jo selv er inde på.

pøjpøj med det :)

Alex fs
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 663
Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
Mit fyr: MGM comfort 15
Areal: 164
Brændsel: Træpiller + brændrn
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 25 gange

hegnsregler - nogen som har brugt dem?

Indlæg af Alex fs » 13 aug 2014 06:45

Nu sidder jeg ofte i den anden ende.. Altså in traktoren...
Ikke kun lige med beskæring, men også med alt andet..
Og oftest er det sådan at det andre folk finder generende og træls, det opdager man ikke i kabinen når musikken spiller.

Næste gang så det bare stikke hovedet op og spørge om han ikke kan vinkle den lidt eller lignende, for det er ikke sikkert han overhovedet opdager det :-)
Landmand og Jølrøv' af guds nåde

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

hegnsregler - nogen som har brugt dem?

Indlæg af Landlyst » 13 aug 2014 18:27

Alex fs skrev:Nu sidder jeg ofte i den anden ende.. Altså in traktoren...
Ikke kun lige med beskæring, men også med alt andet..
Og oftest er det sådan at det andre folk finder generende og træls, det opdager man ikke i kabinen når musikken spiller.

Næste gang så det bare stikke hovedet op og spørge om han ikke kan vinkle den lidt eller lignende, for det er ikke sikkert han overhovedet opdager det :-)
Ahr nu er jeg heller ikke nogen novice med maskiner... Men det der er altså hovedeløst... Og det er ikke bare at lige at vinkle den lidt anderledes.... Jo fra lodret til vandret måske....
Som jeg ser det er der brugt en maskine som ikke er lavet til at klippe hegn men til at knuse buskas på jorden...

Kruse
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 783
Tilmeldt: 12 apr 2010 21:14
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 230
Geografisk sted: tarm
Givet likes: 32 gange
Modtaget likes: 25 gange

hegnsregler - nogen som har brugt dem?

Indlæg af Kruse » 13 aug 2014 20:59

Landlyst skrev:
Ahr nu er jeg heller ikke nogen novice med maskiner... Men det der er altså hovedeløst... Og det er ikke bare at lige at vinkle den lidt anderledes.... Jo fra lodret til vandret måske....
Som jeg ser det er der brugt en maskine som ikke er lavet til at klippe hegn men til at knuse buskas på jorden...
Ja det lyder lidt som en helvede maskine. Det der er tilbage af træerne må da også se herens ud, med knælede og flækkede grene.
Livet er et spil, du ved du taber!
Hvordan vil du spille?


Besvar