Konkursrytter??

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Perschultz2
Stoker III
Stoker III
11
Indlæg: 86
Tilmeldt: 18 jun 2012 17:32
Mit fyr: Scotte 10kw
Areal: 180
Brændsel: Presset trævare
Fremviser gerne i postnummer: 2640
Dagligt forbrug: 25
Årligt forbrug: 4,1 ton
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Konkursrytter??

Indlæg af Perschultz2 »

Jeg er efterhånden en sjælden gæst her i dette fora, men det skyldes mest af alt mangel på problemer med mit fyr. Det er jo så bare herligt.

Jeg vil nu gerne smide mit besyv i debatten her, for der er noget jeg mindes om..

Der går lidt "Ekstrablads Journalistik" i en debat om en specifik konkurs som vel kun de færreste har en egentlig detaljeret viden om, især på de menneskelige aspekter, medmindre de har oplevet den selv eller på meget tæt hold været i situationen.

Melboller og klidkiks kan nemt blandes hvis man som udenforstående er farvet af kulørte historier om virksomhedsejere der uden skrupler driver deres økonomi frem med "gratis" at lade en gældstynget forretning dreje nøglen om med kun et styk rotte tilbage på lageret, hvorefter de nu ejer Gårdensågården af 2014 Aps. Det har også været for nemt for længe.

Så er der dem der lever og ånder for deres virksomhed. Dem der ikke sikrer sig ved at føre alt positiv kasse op i et holdingselskab, men investerer i virksomheden. Sætter sin fortjeneste i mennesker, uddannelse, biler, inventar, lager, reklamer, ekstra service der forhåbentligt på et tidspunkt giver pote også på bundlinjen, det gode tilbud på 1000 enheder fra en leverandør der så til gengæld skal betales kontant, etc.
Dem der ikke kan tillade sig at have sygedage af nævneværdig grad eller som står sidst når overskuddet hver måned er delt til husleje, medarbejdere, kassekredit etc..

Når så snoren knækker, enten fordi en stor kunde "valgte" at gå konkurs eller ikke har penge til regningen, når kreditten er i max og der kommer en ny "bankrådgiver" der ikke har en fløjtene fis forstand på ens virksomhed, og som har særdeles god tid til at vurdere tingenes tilstand alt imens næste lønudbetaling til forventningsfulde medarbejdere hastigt nærmer sig, så begynder søvnen at blive knap så rolig.

Med lidt "held" kan man så også lige få en kamp med Told & Skat som sikkert kører efter regler, men som i den grad også er meget personlig. Ham den lille kiksede knægt der i skolens lange frikvarter sikkert blev hængt op i et træ i ørerne eller tvunget til at æde en orm, han er nu blevet stor. Stadig med lange ører, men ansat hos T&S, og han hader som udgangspunkt alle de notoriske svindlere som han ved hver har en virksomhed.
Han kan nu ydmyge, dirigere, kræve dyre revisor påtegnede regnskaber igen, for det der blev lavet sidste måned er jo gammelt. (det samme kan bankrådgiveren) Så kan man jo se hvor man skaffer de 20-25.000 her og nu for at få en revisor til at gnide sig i hænderne igen.. Måske ens bedste ven har lidt på lommen..

Med snoren om halsen som personlig hæftende for et beløb der ville få de fleste til at sidde på lokum 24/7, så er det nu man finder ud af hvor uheldig man kan være.
Selvom man har givet sig selv 220%, har droppet fester og familie sammenkomster og ferier, har udstået de mange ydmygelser man skal have på toppen af at blive kørt i slæde af instanser der har både tid og ressourcer, så er man alene. HELT alene. Hvis man vel og mærke ikke medregner skam, skyldfølelse overfor nærmeste familie, tab af selvrespekt o.s.v, o.s.v

Jeg har gudskelov ikke prøvet en konkurs personligt, men har været leder i en virksomhed hvor jeg deltog på tætteste hold gennem en - i mine øjne - total unødvendig konkurs på baggrund af bl.a en ny bankrådgiver. 18 medarbejdere sagde jeg farvel til før jeg selv kunne lægge nøglen.
Alle skulle have en ekstra bid af kagen, så der røg lige ekstra på de fleste regninger. Alle aktiver blev studehandlet mellem advokater, bank og deres pårørende (!) Min chef, virksomhedens ejer blev gældfri efter 14 år. Han var ellers ikke typen der græd, men det fik han da lært.

Så alle jer eksperter der tror man enten er en svindler eller blot kan smide nøglen til butikken over højre skulder for at frigøre sig fra ansvaret når man ikke længere er i ly af rimelighed, i har ikke nødvendigvis ramt rigtigt.

God vind med dit nye job Søren.

PS.
Det er efterhånden ikke ukendt at indlæg med skjulte dagsordner leveres under dække, enten i en fup profil eller via en proxy når man har fundet ud af at man vil gemme sig. Måske en NEM-ID verifikation af registrerede medlemmer ville løse dette.

Brugeravatar
Julehund
Stoker XVI
Stoker XVI
17
Indlæg: 2192
Tilmeldt: 12 mar 2007 07:14
Mit fyr: ivt jordvarme m. 300m turboflex slange
Areal: 145
Brændsel: EL
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Dagligt forbrug: 16 kWh I nov.
Geografisk sted: Staby
Kontakt:

Konkursrytter??

Indlæg af Julehund »

Perschultz2 skrev:Jeg er efterhånden en sjælden gæst her i dette fora, men det skyldes mest af alt mangel på problemer med mit fyr. Det er jo så bare herligt.

Jeg vil nu gerne smide mit besyv i debatten her, for der er noget jeg mindes om..

Der går lidt "Ekstrablads Journalistik" i en debat om en specifik konkurs som vel kun de færreste har en egentlig detaljeret viden om, især på de menneskelige aspekter, medmindre de har oplevet den selv eller på meget tæt hold været i situationen.

Melboller og klidkiks kan nemt blandes hvis man som udenforstående er farvet af kulørte historier om virksomhedsejere der uden skrupler driver deres økonomi frem med "gratis" at lade en gældstynget forretning dreje nøglen om med kun et styk rotte tilbage på lageret, hvorefter de nu ejer Gårdensågården af 2014 Aps. Det har også været for nemt for længe.

Så er der dem der lever og ånder for deres virksomhed. Dem der ikke sikrer sig ved at føre alt positiv kasse op i et holdingselskab, men investerer i virksomheden. Sætter sin fortjeneste i mennesker, uddannelse, biler, inventar, lager, reklamer, ekstra service der forhåbentligt på et tidspunkt giver pote også på bundlinjen, det gode tilbud på 1000 enheder fra en leverandør der så til gengæld skal betales kontant, etc.
Dem der ikke kan tillade sig at have sygedage af nævneværdig grad eller som står sidst når overskuddet hver måned er delt til husleje, medarbejdere, kassekredit etc..

Når så snoren knækker, enten fordi en stor kunde "valgte" at gå konkurs eller ikke har penge til regningen, når kreditten er i max og der kommer en ny "bankrådgiver" der ikke har en fløjtene fis forstand på ens virksomhed, og som har særdeles god tid til at vurdere tingenes tilstand alt imens næste lønudbetaling til forventningsfulde medarbejdere hastigt nærmer sig, så begynder søvnen at blive knap så rolig.

Med lidt "held" kan man så også lige få en kamp med Told & Skat som sikkert kører efter regler, men som i den grad også er meget personlig. Ham den lille kiksede knægt der i skolens lange frikvarter sikkert blev hængt op i et træ i ørerne eller tvunget til at æde en orm, han er nu blevet stor. Stadig med lange ører, men ansat hos T&S, og han hader som udgangspunkt alle de notoriske svindlere som han ved hver har en virksomhed.
Han kan nu ydmyge, dirigere, kræve dyre revisor påtegnede regnskaber igen, for det der blev lavet sidste måned er jo gammelt. (det samme kan bankrådgiveren) Så kan man jo se hvor man skaffer de 20-25.000 her og nu for at få en revisor til at gnide sig i hænderne igen.. Måske ens bedste ven har lidt på lommen..

Med snoren om halsen som personlig hæftende for et beløb der ville få de fleste til at sidde på lokum 24/7, så er det nu man finder ud af hvor uheldig man kan være.
Selvom man har givet sig selv 220%, har droppet fester og familie sammenkomster og ferier, har udstået de mange ydmygelser man skal have på toppen af at blive kørt i slæde af instanser der har både tid og ressourcer, så er man alene. HELT alene. Hvis man vel og mærke ikke medregner skam, skyldfølelse overfor nærmeste familie, tab af selvrespekt o.s.v, o.s.v

Jeg har gudskelov ikke prøvet en konkurs personligt, men har været leder i en virksomhed hvor jeg deltog på tætteste hold gennem en - i mine øjne - total unødvendig konkurs på baggrund af bl.a en ny bankrådgiver. 18 medarbejdere sagde jeg farvel til før jeg selv kunne lægge nøglen.
Alle skulle have en ekstra bid af kagen, så der røg lige ekstra på de fleste regninger. Alle aktiver blev studehandlet mellem advokater, bank og deres pårørende (!) Min chef, virksomhedens ejer blev gældfri efter 14 år. Han var ellers ikke typen der græd, men det fik han da lært.

Så alle jer eksperter der tror man enten er en svindler eller blot kan smide nøglen til butikken over højre skulder for at frigøre sig fra ansvaret når man ikke længere er i ly af rimelighed, i har ikke nødvendigvis ramt rigtigt.

God vind med dit nye job Søren.

PS.
Det er efterhånden ikke ukendt at indlæg med skjulte dagsordner leveres under dække, enten i en fup profil eller via en proxy når man har fundet ud af at man vil gemme sig. Måske en NEM-ID verifikation af registrerede medlemmer ville løse dette.
Der rammer du sgu plet!!
Min kone blev nød til at lukke sin købmands forretning pga. 2 x lorte-somre i træk! (LÅÅÅRT... når man skal lave størstedelen af sin omsætning der)
Hun nåede at få hold på det hele, lige inden den grimme konkurs, men det trækker tænder ud, også her 6 år efter!!!

Pøj-pøj Søren! :great:
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Konkursrytter??

Indlæg af lamborg »

Et indlæg der lige rammer sømmet og dog...
Der er en anden ting der er faldet mig på brystet i denne tråd.
Hvis man kan lide en person og vælger at udtrykke dette med bem. som god vind Søren og godt du har fået et arbejde igen...
Ja så er man en RYGKLAPPER ...
Og kan godt se din pointe med nem- id men hvor herre på potten hvor er dette land dog fyldt med små mennesker -tøse drenge og uslinger der ikke tør stå ved deres meninger . Det kan simpelthen ikke være rigtigt at det skulle være nødvendigt med den slags tiltag . Alle har da ret til at have en mening og tør man ikke tage de tæsk det kan give ja så skal man nok holde sin mund .
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Perschultz2
Stoker III
Stoker III
11
Indlæg: 86
Tilmeldt: 18 jun 2012 17:32
Mit fyr: Scotte 10kw
Areal: 180
Brændsel: Presset trævare
Fremviser gerne i postnummer: 2640
Dagligt forbrug: 25
Årligt forbrug: 4,1 ton
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Konkursrytter??

Indlæg af Perschultz2 »

Hej Lamborg

Jeg har altid fået en god behandling hos Søren og Dansk VVS center, så jo, jeg kan da godt lide Søren. Uanset pris, så handler jeg nu heller ikke med folk jeg ikke bryder mig om. Jeg kan såmænd lide mange flinke mennesker, både blandt mine leverandører, folkene hos mit lokale bilværksted, naboer, kolleger og alle andre gode mennesker som man kan møde over tid.
Skulle vi to mødes en dag, så vil jeg sikkert også kunne lide dig.

Hvis jeg så en dag ser at du har været noget igennem som ikke kan smides i kategorien "sort" eller "hvidt", men kan være nuanceret og ramme dybt personligt og som jeg måske kender fra en egen oplevelse, så vil jeg gerne "ytre" mig.
Måske det ville hjælpe dig at nogen ved hvordan du kunne have det, og få andre til at tænke en gang mere. Måske bare glædes over ikke selv at være havnet i livets vridemaskine grundet sygdom, konkurs eller andre personlige katastrofer.

Sker det, så kan du regne med at jeg gerne vil være din rygklapper. Det manglede bare.
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Konkursrytter??

Indlæg af lamborg »

:-) Sikker på at vi kunne have det sjovt ... Vi er i hvertfald enige.
Jeg skal nok stille op for dig også :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Besvar