Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum
Overgang i bilens elektriske system
- Ulrik
- Redaktør
- Indlæg: 11089
- Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
- Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
- Areal: 96/87 m2
- Brændsel: German Pellets
- Fremviser gerne i postnummer: 5474
- Dagligt forbrug: 11 kilo
- Årligt forbrug: Est. <6 ton
- Geografisk sted: Veflinge, Fyn
- Givet likes: 119 gange
- Modtaget likes: 141 gange
Overgang i bilens elektriske system
Hejsa
Vores gamle Fiesta har vist fået en virus et sted i det elektriske system
Det drejer sig om blinklyset i højre side.
Når jeg blinker til højre samtidig med at jeg bremser, blinker den med ca. dobbelt hastighed.
Blinklyset fungerer normalt når jeg ikke bremser.
Jeg gætter på at den højre bremsepære er på vej til at blive defekt og skal skiftes.
Er der andre bud?
Vores gamle Fiesta har vist fået en virus et sted i det elektriske system
Det drejer sig om blinklyset i højre side.
Når jeg blinker til højre samtidig med at jeg bremser, blinker den med ca. dobbelt hastighed.
Blinklyset fungerer normalt når jeg ikke bremser.
Jeg gætter på at den højre bremsepære er på vej til at blive defekt og skal skiftes.
Er der andre bud?
MvH Ulrik©
- Klaus
- Stoker XVIII
- Indlæg: 3772
- Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
- Mit fyr: MGM Comfort 15KW
- Areal: 185kvm
- Brændsel: De billigste træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6900
- Dagligt forbrug: 10-16kg
- Årligt forbrug: Forventet 4 ton
- Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
- Givet likes: 3 gange
- Modtaget likes: 2 gange
Re: Overgang i bilens elektriske system
Ved ikke med biler, men når lyset på traileren blinker som det har lyst ved bremsning er det som regel en stelforbindelse den er gal med !
Selvforsynernes samlingsted: https://www.facebook.com/groups/126990627465139/
- Julehund
- Stoker XVI
- Indlæg: 2192
- Tilmeldt: 12 mar 2007 07:14
- Mit fyr: ivt jordvarme m. 300m turboflex slange
- Areal: 145
- Brændsel: EL
- Fremviser gerne i postnummer: 6990
- Dagligt forbrug: 16 kWh I nov.
- Geografisk sted: Staby
- Kontakt:
Re: Overgang i bilens elektriske system
ja som klaus siger, kig på stel-forbindelsen, lav evt. en ny med en kabelsko og en strømtyv (ude i lygten)
- BFE
- Stoker Pro Sponsor
- Indlæg: 407
- Tilmeldt: 31 aug 2007 23:59
- Mit fyr: Biocomfort 16KW på Woody-Opop H418
- Areal: 250m2 opført i 2005
- Brændsel: 8mm piller: HøjlundPillen
- Årligt forbrug: 8.400Kg
- Geografisk sted: Sydfyn
Re: Overgang i bilens elektriske system
Inden du går igang, så overvej lige ikke at bruge en strømtyv.
Min svigerfar var mekaniker og sagde altid at strømtyve var roden til alt ondt i bilers elsystem, når jeg af og til ville skyde genvej med sådan nogle.
Og jeg må give ham ret. De er upålidelige af h til.
Problemet med blinklys og bremselys har vi også oplevet for nogle uger siden i "kone"-bilen, som er en Renault Megane. Da jeg lukkede op og kiggede, opdagede jeg til min store overraskelse at der var brugt strømtyve til flere samlinger. Det var i en af dem der var en løs forbindelse!
Min svigerfar var mekaniker og sagde altid at strømtyve var roden til alt ondt i bilers elsystem, når jeg af og til ville skyde genvej med sådan nogle.
Og jeg må give ham ret. De er upålidelige af h til.
Problemet med blinklys og bremselys har vi også oplevet for nogle uger siden i "kone"-bilen, som er en Renault Megane. Da jeg lukkede op og kiggede, opdagede jeg til min store overraskelse at der var brugt strømtyve til flere samlinger. Det var i en af dem der var en løs forbindelse!
Mvh, BFE
100 trins (Woody 4.19a) 16KW Bio-Comfort (-O2) på Woody/Opop H418, opvarmer 250m2
Placeret i 70m2 uopvarmet værksted. Kedelshunt: RAVK 25-65 Gr. + RAV 1/2".
6m 3/4rør + 25m fjernvarmerør 2x25mm præisoleret.
Ingen trækstabilisator, 3,5m Metalbestos Multi-50 Ø150mm. 1500L silo.
100 trins (Woody 4.19a) 16KW Bio-Comfort (-O2) på Woody/Opop H418, opvarmer 250m2
Placeret i 70m2 uopvarmet værksted. Kedelshunt: RAVK 25-65 Gr. + RAV 1/2".
6m 3/4rør + 25m fjernvarmerør 2x25mm præisoleret.
Ingen trækstabilisator, 3,5m Metalbestos Multi-50 Ø150mm. 1500L silo.
- Ulrik
- Redaktør
- Indlæg: 11089
- Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
- Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
- Areal: 96/87 m2
- Brændsel: German Pellets
- Fremviser gerne i postnummer: 5474
- Dagligt forbrug: 11 kilo
- Årligt forbrug: Est. <6 ton
- Geografisk sted: Veflinge, Fyn
- Givet likes: 119 gange
- Modtaget likes: 141 gange
Re: Overgang i bilens elektriske system
Og hvad er det nu lige en "strømtyv" er?
Jeg har aldrig rodet med biler
Jeg har aldrig rodet med biler
MvH Ulrik©
-
- Supporter
- Indlæg: 1018
- Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
- Mit fyr: Benekov pl27
- Areal: 180
- Brændsel: piller
- Årligt forbrug: 10 ton
- Geografisk sted: midtfyn
- Kontakt:
Re: Overgang i bilens elektriske system
Sådan en blå eller rød fætter hvor du fra hver ende kan putte en stump ledning ind. Derefter trykker du et plastiklåg ned som "skærer" et stykke metal ned igennem ledningerne, så er der forbindelse. (i hvertfald i teorien )
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.
- BFE
- Stoker Pro Sponsor
- Indlæg: 407
- Tilmeldt: 31 aug 2007 23:59
- Mit fyr: Biocomfort 16KW på Woody-Opop H418
- Areal: 250m2 opført i 2005
- Brændsel: 8mm piller: HøjlundPillen
- Årligt forbrug: 8.400Kg
- Geografisk sted: Sydfyn
Re: Overgang i bilens elektriske system
Sådan ser den ud:Ulrik skrev:Og hvad er det nu lige en "strømtyv" er?
Jeg har aldrig rodet med biler
- Vedhæftede filer
-
- tn_100512[1].jpg (1.6 KiB) Vist 2099 gange
Mvh, BFE
100 trins (Woody 4.19a) 16KW Bio-Comfort (-O2) på Woody/Opop H418, opvarmer 250m2
Placeret i 70m2 uopvarmet værksted. Kedelshunt: RAVK 25-65 Gr. + RAV 1/2".
6m 3/4rør + 25m fjernvarmerør 2x25mm præisoleret.
Ingen trækstabilisator, 3,5m Metalbestos Multi-50 Ø150mm. 1500L silo.
100 trins (Woody 4.19a) 16KW Bio-Comfort (-O2) på Woody/Opop H418, opvarmer 250m2
Placeret i 70m2 uopvarmet værksted. Kedelshunt: RAVK 25-65 Gr. + RAV 1/2".
6m 3/4rør + 25m fjernvarmerør 2x25mm præisoleret.
Ingen trækstabilisator, 3,5m Metalbestos Multi-50 Ø150mm. 1500L silo.
- Lau
- Stoker XII
- Indlæg: 794
- Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
- Mit fyr: MGM Junior
- Areal: 135 rimelig iso.
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6621
- Årligt forbrug: 3600 kg
- Geografisk sted: Vejen (",)
- Givet likes: 23 gange
- Modtaget likes: 14 gange
Re: Overgang i bilens elektriske system
ATT: Ulrik - godt nok ved jeg ikke hvor du bor, meeeeeeen bruger du en "strømtyv", så finder jeg dig og lader dig lugte til en dag-gammel sok.
Prøv at hiv dine pærer ud og se om soklen er ok og uden grimme (grønlige og brunlige) aflejringer.
Prøv at hiv dine pærer ud og se om soklen er ok og uden grimme (grønlige og brunlige) aflejringer.
- ktm
- Stoker VIII
- Indlæg: 335
- Tilmeldt: 10 jan 2007 10:29
- Mit fyr: Luft-Vand varmepumpe. Thermia Atec
- Areal: 300
- Brændsel: El
- Geografisk sted: Nordvestsjælland
- Modtaget likes: 4 gange
Re: Overgang i bilens elektriske system
Det er rigtigt, at de er roden til meget ondt og grimt, men brugt med fornuft, og hvis man sætter sig lidt ind i hvordan de skal bruges fornuftigt, må jeg tilstå, at jeg selv kan finde på at bruge dem i "tørt miljø", f.eks. oppe under instrumentbord og i interiør i øvrigt samt i beskytte områder i motorrummet. Aldrig aldrig ude i vådområderne ved lygter og forrest i motorrum.BFE skrev: Sådan ser den ud:
Men i det hele taget er klemmesamlinger i vådområder af det onde, men meget svære at undgå. Der bør man primært lodde samlinger og bruge krympeflex bagefter.
ADVARSEL Brug dem slet ikke på moderne biler med elektronisk styring af elfunktioner. Det kan smadre prossessorerne, hvis der komme større forbrug end de er optimerede til. Og det koster kassen, i hvert fald på visse biler jeg kender til.
Det er noget man bruger på gamle, ukomplicerede biler!
mvh
ktm
ktm