Et par små betragtninger samt et godt nytår.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Et par små betragtninger samt et godt nytår.

Indlæg af Lintz »

Jeg skal være den første til at indrømme at Facebook ikke lige er mig – Synes ærligt talt at det er spild af tid langt hen af vejen, men som ved så meget andet som man betragter som ”lort” kan der sagtens være lidt godt imellem – Så derfor er jeg medlem af en ”arbejdsrelateret” samt en ”fritids-relateret” gruppe derinde. Den sidste er fordi jeg også er medlem af en klub med egen hjemmeside med brevkasse, køb og salg og ligende
Den arbejdsrelateret er ”world-wide” det er den anden ikke.
Troede egentlig talt at man kunne få en del gode diskussioner derinde men er blevet slemt skuffet.
På den arbejdsrelateret, er det sikkert som ”amen i kirken” at lige så snart at der bliver postet et fotos op sidder der en større bunke idioter der straks skal kritiserer alt ved fordi de er ”ÅH – så kloge”
På den anden – Tja, Det er ligesom om at hver gang det bliver smidt et eller andet op på hjemme- eller face book siden kommer jeg næsten hver gang til at tænke på den Amerikanske film ”Grumpy old men”.
Derimod her på ”Stokerpro” hvor jeg nu har været medlem i 2 år og 7 mdr og jeg er virkelig positivt overrasket. Selv om man bliver ”svinet til” af og til er det altid med et glimt i øjet.
Tror kun at jeg har oplevet en enkelt gang at tonen er blevet så hård at ”vor herre i det høje” måtte træde i karakter.
Derfor vil jeg gerne ønske dig – Ulrik - samt teamet bag - et godt nytår. Men at der er oprette en velfungerende hjemmeside gør ikke nødvendigvis at den er interessant.
Så derfor også til alle jer brugere som gør at dette bliver en god side.
Et rigtigt godt nytår til jer alle.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
17
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

Et par små betragtninger samt et godt nytår.

Indlæg af Klaus »

Lintz du har helt ret med FB siderne, problemet er tit at kvinder bruger fb som deres fake"se hvor godt jeg og min familie har det ansigt" og derefter skal spejle sig med deres veninder og fjender der gør det samme ??? Det tager tid og det er kvindesladder uden at snakke med nogle?? Jeg fatter det ikke, men jeg har også løg.
Det er dog ikke kun fb der har den problematik, tjek bare hestenettet :lol:
Der er dog flere sider der fungerer rigtig godt bla den jeg har startet... Se i linjen nedenfor....
Fordelen med FB er det er hurtigt og lige til, og det samme spørgsmål kommer tit op hvilket holder gruppen igang og levende selv med et snævert interessefelt som selvforsyning. Der findes også et udemærket selvforsyningsforum, men det er nærmest dødt, mit bud er at det døde fra start af da det er for stort og uoverskueligt.
Selvforsyningsgruppen jeg har fungerer meget med erfa deling/spørgsmål og dagens små juhuuér bliver også delt.. Lissom her.
Jeg tror forskellen i grupperne(og forums) er at mange diskuterer ting de tror(har læst på nettet, hørt naboen sige, eller en vens ven) eller noget de ved(deres egen erfaring) Her på SP og på https://www.facebook.com/groups/126990627465139/ diskuteres der heldigvis mest om noget man ved.
Godt nytår til jer alle, og husk: If you ant beat them - find ud af hvad du så kan bruge dem til....
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Et par små betragtninger samt et godt nytår.

Indlæg af lamborg »

Selv godt nytår Lintz...
Fjæsbog - instagram - twitter og hvad det nu ellers hedder er heller ikke noget jeg bruger .. Ja jeg har en profil på fjæsbog men jeg kan ikke hitte ud af det og gider heller ikke bruge tid på noget som jeg finder overfladisk og ligegyldigt. Har den fakstisk kun for at følge med i hvad de store ungers gøren og laden :-)
Grunden til at grupper på disse medier ikke fungere særlig godt er at der er som du selv poientere så mange åh så kloge og å så fordømmende mennesker som ikke har andet liv en finde fejl hos andre . Bare læs nogle af de kommentarer som ekstra bladet har i ders forum de kalder nationen .. Det er jo helt horibelt hvilke tåbeligheder menneske kan få sig til skrive. Og det værste er at EB bruger svarene som meningsdannere...
Og det værste er at det altsammen er kunstigt skabte behov.. Alle under 30 skal være til at træffe hele tiden,de skal være på og følge med selv til moster Annes begravelse ser man de unge snige sig til et blik på telefonen. Sæt nu en eller anden have skrevet noget og de ikke nåede at kommentere det.
Det seneste nye ord " selfie " noget med at rende rundt og tage totalt ligegyldige billder af sig selv fra top til tå ?? på dansk burde det vel oversættes til "selvfed"
Ok man kunne nemt til at lyde som en gammel bitter mand men jeg tror nu alligvel jeg vil våge det ene øje og sige som Per Smed.
"Hva nøt erd te"
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Et par små betragtninger samt et godt nytår.

Indlæg af Landlyst »

Ja for hulen da i har så evigt ret... :great: :great: Er heller ikke at finde på fjæsen... Og jeg nægter dælme også at komme der ind... Gruer så for de dag hvor at det offentligt finder på at det er der alle skal være for at modtage deres post, for så bliver jeg dælme den gamle gnavne mand som kæmper mod systemet..... :oops:

Men Lintz, ja hvad skal man sige... Man kan jo ikke andet end at drille sådan en bette fyr med en bette en.... icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif :great: (selv om man undres over hans sufervaner... :shock: )

Godt nyt år og pas nu på fingrene :great:
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Et par små betragtninger samt et godt nytår.

Indlæg af Tom_AT »

Lintz skrev:Jeg skal være den første til at indrømme at Facebook ikke lige er mig – Synes ærligt talt at det er spild af tid langt hen af vejen, men som ved så meget andet som man betragter som ”lort” kan der sagtens være lidt godt imellem – Så derfor er jeg medlem af en ”arbejdsrelateret” samt en ”fritids-relateret” gruppe derinde. Den sidste er fordi jeg også er medlem af en klub med egen hjemmeside med brevkasse, køb og salg og ligende
Den arbejdsrelateret er ”world-wide” det er den anden ikke.
Troede egentlig talt at man kunne få en del gode diskussioner derinde men er blevet slemt skuffet.
På den arbejdsrelateret, er det sikkert som ”amen i kirken” at lige så snart at der bliver postet et fotos op sidder der en større bunke idioter der straks skal kritiserer alt ved fordi de er ”ÅH – så kloge”
På den anden – Tja, Det er ligesom om at hver gang det bliver smidt et eller andet op på hjemme- eller face book siden kommer jeg næsten hver gang til at tænke på den Amerikanske film ”Grumpy old men”.
Derimod her på ”Stokerpro” hvor jeg nu har været medlem i 2 år og 7 mdr og jeg er virkelig positivt overrasket. Selv om man bliver ”svinet til” af og til er det altid med et glimt i øjet.
Tror kun at jeg har oplevet en enkelt gang at tonen er blevet så hård at ”vor herre i det høje” måtte træde i karakter.
Derfor vil jeg gerne ønske dig – Ulrik - samt teamet bag - et godt nytår. Men at der er oprette en velfungerende hjemmeside gør ikke nødvendigvis at den er interessant.
Så derfor også til alle jer brugere som gør at dette bliver en god side.
Et rigtigt godt nytår til jer alle.
Man skal tage Facebook for hvad det er, og intet andet. Jeg bruger det selv primært i forbindelse med mine hobbies, og der er det genialt. Jeg har hurtig og nem kontant til en masse fantastiske mennesker i både ind og udland hvis jeg søger info eller bare en sludder.

Folk der sidder og kloger sig på FB uden rigtigt selv at bidrage med noget gør det ofte fordi de er sølle små mennesker uden ret meget indhold i livet. De er bare død-misundelige. Det er i hvert fald min filosofi :)

Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
17
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

Et par små betragtninger samt et godt nytår.

Indlæg af Klaus »

Tom_AT skrev:
Man skal tage Facebook for hvad det er, og intet andet. Jeg bruger det selv primært i forbindelse med mine hobbies, og der er det genialt. Jeg har hurtig og nem kontant til en masse fantastiske mennesker i både ind og udland hvis jeg søger info eller bare en sludder.

Folk der sidder og kloger sig på FB uden rigtigt selv at bidrage med noget gør det ofte fordi de er sølle små mennesker uden ret meget indhold i livet. De er bare død-misundelige. Det er i hvert fald min filosofi :)
Nemlig ja der er mange små sølle stakler herinde... icon_cheesygrin.gif

Besvar