Jubii det er dælme flot.....

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Jubii det er dælme flot.....

Indlæg af Landlyst »

http://www.tv2east.dk/artikler/faengsel ... kloakering

Gad vide om han så ikke kunne sidde det af lige som alle de andre gør, der er da sat større beløb af om dagen end det han "skylder" :shock:

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3402
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 370 gange

Jubii det er dælme flot.....

Indlæg af pelle »

Sådan noget forstår jeg altså ikke. Det er da at sparke på en mand der ligger ned. Hvorfor kan han ikke bare få en afdrags ordning til kommunen. Det koster da også det offentlige penge sådan at sætte folk i fængsler.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Jubii det er dælme flot.....

Indlæg af MichaelK »

Som jeg forstår sagen, får han dagbøderne, fordi han ikke har hyret et privat firma (kloakmester) til at
stå for tilslutningen af hans kloak. Det er altså det private firma, og ikke kommunen, der skal laves en
afdragsordning med. Den del tror jeg så ikke man vil lykkedes med? Det er dog de færreste håndværker-
firmaer, der også driver "lånevirksomhed".

Når det så er sagt, så kan jeg sagtens forstå det urimelige i sagen. Jeg synes også det er utroligt ringe
af kommunen, bare at spille bolden tilbage til Christiansborg. Det kan godt være sagen kører efter reglerne,
men sund fornuft burde altså også have en fremtrædende plads i sagsbehandlingen.

Allerede da spildevandsplanerne blev vedtaget, blev der råbt vagt i gevær over for netop denne problem-
stilling. Man har fra starten været ganske klar over, at der ville være nogle husejere, der ikke ville kunne
betale for tilslutningen. Desværre ....

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Jubii det er dælme flot.....

Indlæg af Landlyst »

Det der undre mig er at han har lånt 35000 til at grave kloak ned, skriver de ,men han kan ikke låne de sidste 20000 til tilslutningen.... Det giver ingen mening da der jo skal være ført frem med skelbrønde som kan kobles til inde på grunden....

Men har set det før også og det vil ske igen... Desværre.... Det er jo rigtigt mange penge for den som sidder som han gør og ikke selv kan lave noget af det...
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Jubii det er dælme flot.....

Indlæg af Bigfoot »

grotesk, intet andet end grotesk!!!!

men det er ikke det sidste vi ser til den slags.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 53 gange

Jubii det er dælme flot.....

Indlæg af Flammen »

MichaelK skrev:Som jeg forstår sagen, får han dagbøderne, fordi han ikke har hyret et privat firma (kloakmester) til at
stå for tilslutningen af hans kloak. Det er altså det private firma, og ikke kommunen, der skal laves en
afdragsordning med. Den del tror jeg så ikke man vil lykkedes med? Det er dog de færreste håndværker-
firmaer, der også driver "lånevirksomhed"....
som jeg forstod det, så har han lånt de 35000kr til nedlægningen, men det er de sidste 20000kr til tilslutningen han mangler. tilslutningsgebyr må formenligt være kommunalt anliggende
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Jubii det er dælme flot.....

Indlæg af triumph »

Her i slagelse kommune kan man få en afdragsordning på tilslutningen, men ikke på det der skal laves på egen grund. Herunder sepereing af sort vand, og "rent" vand (lokum/tagnedløb) Derudover er der en hel del borgere der ikke er del af spildevandsordningen, og ikke har betalt spildevands afledningsafgift (fordi kommunen ikke ville have dem med i spildevandsordningen) dem der ikke har betalt afledningsafgift bliver tvunget med på den komunale ordning, til fuld pris. Det vil i nogen tilfælde betyde at alene tilslutning til kloak kan koste over 100.000, dertil kommer det der skal laves på egen grund. Der nemt kan løbe op i 50.000 = totalt 150.000 kr for at blive tilsluttet kloak, på et hus der måske kun er 350.000 værd
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Jubii det er dælme flot.....

Indlæg af Lintz »

"Hvis vi ikke gør det som kommune eller som politikere, så handler vi faktisk ulovligt. Vi er nødt til at håndhæve det, som vi ligesom har besluttet, siger Arne Graae Jensen (V). "

En sætning der godt med tiden kan falde tilbage på ham selv.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Jubii det er dælme flot.....

Indlæg af Oldgaard »

Nu skal man lige huske at det jo ikke er noget der lige pludselig er besluttet, det har jo været undervejs i +10år, mener faktisk at det er over 15 år siden at det blev vedtaget.
Ja gu fanden er det dyrt :( har selv været det i gennem sidste år og selv om jeg selv stod for arbejdet så blev det alligevel omkring 70.000 som jeg da sagtens kunne have brugt på andet, men igen så nytter det ikke noget at blive ved med at lukke øjene for forurening af grundvandet og naturen.
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 47 gange

Jubii det er dælme flot.....

Indlæg af vinther2 »

Triumph,- du har så evigt ret.

Vi købte vores hus for over 30 år siden og har løbende vedligeholdt det. For 5 år siden kunne vi få 1 million for det og i dag vil jeg skyde på at vi max kan få 500.000 kr. og måske mindre, fordi det ligger på landet i en lille landsby. Jeg er ved at gå på efterløn, pga. nedslidt ryg og min kone er arbejdsløs. Skal vi så tillige med have en regning på 40.000 - 60.000 kr. oveni,- ja så ved jeg sku ikke.... Måske er eneste mulighed at stoppe betalingerne og flytte. Men det er en uværdig løsning efter et langt og slidsomt liv.

Ja, der kan man se hvor meget de kære politikere kan være skyld i. Og min kone og jeg,- er jo nok ikke de eneste der kommer i klemme over det ganske land.
At dem inde på Christiansborg skal være skyld i så mange menneskers ulykke er simpelthen ubegribeligt.

Besvar