Håndværkerfradrag

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 98 gange
Blevet takket: 46 gange

Håndværkerfradrag

Indlæg af thoken »

Hej.
Er der nogen der ved lidt om det her håndværkerfradrag, hvor man kan få fradrag på selvangivelsen, for visse forbedringer på sin bolig?
Jeg har læst lidt på skat` hjemmeside, men det jeg tænker på specielt er: Hvis nu man har hjemmeboende børn over 18, så kan de også få fradrag, men hvordan i praksis? Skal de store unger så opgive på deres selvangivelse, og så give mig kontanterne bagefter? Eller kan jeg trække det ekstra fra på min selvangivelse? :roll:

Mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

Håndværkerfradrag

Indlæg af Hjemme teori »

Alle over 18 i hustanden, registrerer det på deres egen selvangivelse.

Dvs. taster det ind på skat.dk, så putter de det på selvangivelsen. Mener deadline er 31/1 - men kontroller det lige selv.
Mvh. Sophus
Kruse
Stoker XII
Stoker XII
14
Indlæg: 783
Tilmeldt: 12 apr 2010 21:14
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 230
Geografisk sted: tarm
Har takket: 32 gange
Blevet takket: 25 gange

Håndværkerfradrag

Indlæg af Kruse »

Vis der ikke er lavet om på det siden jeg kikkede på det, skal der være en elektronisk betaling fra alle der skal have et fradrag, på minimum det beløb som man trækker fra, med mindre det er en ægtefælde. Dog mener jeg godt at børnene kan overføre til dig og du så betaler håndværker samlet.
Livet er et spil, du ved du taber!
Hvordan vil du spille?
Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

Håndværkerfradrag

Indlæg af Hjemme teori »

Kruse skrev:Vis der ikke er lavet om på det siden jeg kikkede på det, skal der være en elektronisk betaling fra alle der skal have et fradrag, på minimum det beløb som man trækker fra, med mindre det er en ægtefælde. Dog mener jeg godt at børnene kan overføre til dig og du så betaler håndværker samlet.
Jeg ved ikke helt hvordan det er formuleret, men målet var at håndværkeren skulle modtage pengene elektronisk, så der ved revision af håndværkeren ikke manglede bilag og betalinger. Derfor er det vist ikke så vigtigt hvem i hustanden der har lavet overførslen.
Mvh. Sophus
Kruse
Stoker XII
Stoker XII
14
Indlæg: 783
Tilmeldt: 12 apr 2010 21:14
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 230
Geografisk sted: tarm
Har takket: 32 gange
Blevet takket: 25 gange

Håndværkerfradrag

Indlæg af Kruse »

Hjemme teori skrev:
Jeg ved ikke helt hvordan det er formuleret, men målet var at håndværkeren skulle modtage pengene elektronisk, så der ved revision af håndværkeren ikke manglede bilag og betalinger. Derfor er det vist ikke så vigtigt hvem i hustanden der har lavet overførslen.
Det er meget muligt det er nok med kun en elektronisk overførsel, jeg har bare forstået det som at der skulle være fra alle med mindre man er gift.
Sådan noget jura sprog kan være et helvede at forstå, men vær sikker på vis du misser noget skal de nok komme efter dig. :evil:
Livet er et spil, du ved du taber!
Hvordan vil du spille?

Besvar