Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

bøde for fyring med affald

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 9 gange

bøde for fyring med affald

Indlæg af mejeristen » 29 apr 2013 10:11

Havmand skrev: Det er fin humor :great: :great:

Ja enig, desværre er det nok det der skal til :roll:
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)


Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

bøde for fyring med affald

Indlæg af Ugelvig » 29 apr 2013 10:31

Gu er det da træls, især når vi andre så vidt muligt forsøger, at holde en ren forbrænding. Selvfølgelig fyringsøkonomisk for egen vindings skyld, men også for vores naboers skyld.

De folk, der brænder ALT, hvad de kan få i brandkammeret på deres Salamander eller halmfyr, skal i mine øjne bare meldes! Man kan godt forsøge, at snakke fornuft med dem - det hjælper bare ikke særlig tit :(

Derfor den nye lovgivning med EN303-5 klasse 5 vs. klasse 3, godt kan pisse mig lidt af. Hvorfor ikke sætte et krav til de mange kedler, der står i landskabet og ikke lever op til EN303-5 klasse 1?! Det ville hjælpe så meget mere, end at jagte de sidste få procentpoint på ny opsatte kedler!
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

Brugeravatar
Julehund
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2192
Tilmeldt: 12 mar 2007 07:14
Mit fyr: ivt jordvarme m. 300m turboflex slange
Areal: 145
Brændsel: EL
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Dagligt forbrug: 16 kWh I nov.
Geografisk sted: Staby
Kontakt:

bøde for fyring med affald

Indlæg af Julehund » 29 apr 2013 20:08

Flammen skrev:nu er jeg en af dem som har problemet. min nabo får næsten gratis affaldstræ fra et nedbrydingsfirma. det kommer med en tipvogn fra en lokalt maskinstation. noboen er i stand til at lægge en del af byen indhyldet i røg, fordi han heller ikke formåer at "afbrænde det korrekt".
naboen på den anden side har flere gange meldt han til kommunen, med billed dokumentation. dette har ingen effekt haft, og det har fortsat yderligere i 2 år. tror sq ikke der er så meget at gøre, med mindre man bor i en kommune som har større nosser end Holstebro kommune.
hehe det er sgu nok min X-nabo!! han var S.... et svin med fyret!! han bor da vist nabo til dig nu ca... icon_cheesygrin.gif
men vi må da stå sammen her ude, og hvis du mangler opbakning siger du bare til! :great:

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

bøde for fyring med affald

Indlæg af Aaen » 29 apr 2013 21:44

Ugelvig skrev:Gu er det da træls, især når vi andre så vidt muligt forsøger, at holde en ren forbrænding. Selvfølgelig fyringsøkonomisk for egen vindings skyld, men også for vores naboers skyld.

De folk, der brænder ALT, hvad de kan få i brandkammeret på deres Salamander eller halmfyr, skal i mine øjne bare meldes! Man kan godt forsøge, at snakke fornuft med dem - det hjælper bare ikke særlig tit :(

Derfor den nye lovgivning med EN303-5 klasse 5 vs. klasse 3, godt kan pisse mig lidt af. Hvorfor ikke sætte et krav til de mange kedler, der står i landskabet og ikke lever op til EN303-5 klasse 1?! Det ville hjælpe så meget mere, end at jagte de sidste få procentpoint på ny opsatte kedler!

Ja, lige som grøn ejerafgift på biler. Virkningsgrad på , lad os sige over 85 %, er gratis, og så kommer der 1000 kr på om året for hver 5 % den falder!!! Ingen dokumentation, 10000. :great:

timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

bøde for fyring med affald

Indlæg af timkenneth » 30 apr 2013 21:15

forsvinder de farlige gasser hvis det bliver brændt af ved høj nok temperatur?


Brugeravatar
WoodyHugo
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 528
Tilmeldt: 30 jan 2013 17:03
Mit fyr: Woody/scotte 10 kw BS20 v6.69
Areal: 150m2(115 opvarmet)
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: 3150 kg
Geografisk sted: Østhimmerland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

bøde for fyring med affald

Indlæg af WoodyHugo » 30 apr 2013 21:38

Aaen skrev:

Ja, lige som grøn ejerafgift på biler. Virkningsgrad på , lad os sige over 85 %, er gratis, og så kommer der 1000 kr på om året for hver 5 % den falder!!! Ingen dokumentation, 10000. :great:
Kanon ide :) man skulle også tage og lægge x-tra grøn afgift på biler over 6 år gamle, da de er forældede og sviner miljøet meget mere end en ny bil gør :great:

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

bøde for fyring med affald

Indlæg af Flammen » 30 apr 2013 21:50

WoodyHugo skrev:
Kanon ide :) man skulle også tage og lægge x-tra grøn afgift på biler over 6 år gamle, da de er forældede og sviner miljøet meget mere end en ny bil gør :great:
formoder du lige er lande efter en længere rumrejse. det er netop sådan som du beskriver det, og sådan har det været i nogle år nu.
afgift efter hvor mange g co2 der udledes, partikelfilter ect....

Brugeravatar
kæmpefyr
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 295
Tilmeldt: 01 maj 2011 20:20
Mit fyr: Mgm Hydro
Areal: 160m2
Brændsel: Piller og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

bøde for fyring med affald

Indlæg af kæmpefyr » 30 apr 2013 21:57

Kanon ide :) man skulle også tage og lægge x-tra grøn afgift på biler over 6 år gamle, da de er forældede og sviner miljøet meget mere end en ny bil gør :great:[/quote]

Mon ikke vægtafgiften på gamle biler er høj nok vi smider da 12 af de store lange om året :( . Men der kunne jo komme afgift på efter hvor meget man køre det ville sku være mere fair. :great:

Brugeravatar
WoodyHugo
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 528
Tilmeldt: 30 jan 2013 17:03
Mit fyr: Woody/scotte 10 kw BS20 v6.69
Areal: 150m2(115 opvarmet)
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: 3150 kg
Geografisk sted: Østhimmerland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

bøde for fyring med affald

Indlæg af WoodyHugo » 30 apr 2013 22:00

Flammen skrev: formoder du lige er lande efter en længere rumrejse. det er netop sådan som du beskriver det, og sådan har det været i nogle år nu.
afgift efter hvor mange g co2 der udledes, partikelfilter ect....
Jo ved godt der er afgift på ,men det er der på alt jo , mere en stigende afgift baseret på alder af bilen. F.eks at den grønne afgift stiger hvert år efter f.eks 6. år ...... :great:

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

bøde for fyring med affald

Indlæg af Flammen » 30 apr 2013 22:01

Julehund skrev: hehe det er sgu nok min X-nabo!! han var S.... et svin med fyret!! han bor da vist nabo til dig nu ca... icon_cheesygrin.gif
men vi må da stå sammen her ude, og hvis du mangler opbakning siger du bare til! :great:
nope, din ex nabo har derimod haft store problemer med at få røg i skorstenen. af nød solgte han sit bedste brænde, og havde kun det våde svampeangrebede brænde tilbage. det kunne sq ikke rigtigt holde dampen oppe på hans gassogenkedel. sikken en kamp han har haft i vinter.
firmaet han arbejde i, har hvis heller ikke mere spildolie tilbage


Besvar