Når mænd dummer sig.........

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af Lintz »

themasterdk skrev:Jeg ved ikke engang, hvor jeg skal starte. Hvis jeg skulle skrive, alt det ned jeg har dummet mig med icon_cheesygrin.gif
du kunne jo evt. Starte med den første gang. :-)
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
themasterdk
Stoker XII
Stoker XII
13
Indlæg: 725
Tilmeldt: 21 maj 2010 21:53
Mit fyr: KSM-Multistorker 275-18i
Areal: 225 + værksted
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4450
Dagligt forbrug: ca. 20-25 kg piller
Årligt forbrug: 6 Tons
Geografisk sted: Vestsjælland, Jyderup 4450

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af themasterdk »

Men kan fortælle, Det omhandler en 200 liter tønde og en dunk benzin og tændstikker icon_cheesygrin.gif

Det var en dejlige varm sommer dag, hvor jeg gik og ryddet op på grunden. Tænket så, jeg brænder sku det hele af i min tønde, jeg har og stå. Så jeg gik igang med at få, det hele ned i den og godt med benzin på "ja, viste godt det var nok ikke smart" men jeg havde ikke lige andet og det har jo gået godt massere af gange før icon_cheesygrin.gif

Så skulle jeg jo slå ild til det, ledet så i alle mine lommer igennem efter noget ild, der var intet. så op i huset, med mig og hente ild, alt i mens ringede mobilen. Efter 10 min snak frem og tilbage i mobilen om løst og fast. Nåå ja, der skulle jo ild i tønden, hen med mig til den og satte ild i tændstikken BUUUUUUM sagde det og ild over alt og på afstand lignede det der var faldet en hiroshima bomben.

Gik total panik i mig, ild i bukse benet og der lå haveaffald med ild i hele haven, fik så kigget over min skuldre og så der var gået i benzn dunken. "ja, den man aldrig skure låg på når man skal" nu TOTAL panik hvad fanden gør jeg og dum som jeg nu var, kastede jeg dunken i tønden. Så faldt der endnu en hiroshima bomben icon_cheesygrin.gif

Så efter en lang kamp og dunken var brændt ned, og jeg havde jeg slukket mit ben og div ild steder i haven. Så gik jeg også ind og drank en kold øl, fik kigget mig i spejlet og opdager til min frygt. Jeg mangler lige lidt hår div steder icon_cheesygrin.gif

Sikke en dag og godt konen var ude icon_cheesygrin.gif
--------- ;-) ---------------
Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 98 gange
Blevet takket: 46 gange

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af thoken »

themasterdk skrev:Men kan fortælle, Det omhandler en 200 liter tønde og en dunk benzin og tændstikker icon_cheesygrin.gif

Det var en dejlige varm sommer dag, hvor jeg gik og ryddet op på grunden. Tænket så, jeg brænder sku det hele af i min tønde, jeg har og stå. Så jeg gik igang med at få, det hele ned i den og godt med benzin på "ja, viste godt det var nok ikke smart" men jeg havde ikke lige andet og det har jo gået godt massere af gange før icon_cheesygrin.gif

Så skulle jeg jo slå ild til det, ledet så i alle mine lommer igennem efter noget ild, der var intet. så op i huset, med mig og hente ild, alt i mens ringede mobilen. Efter 10 min snak frem og tilbage i mobilen om løst og fast. Nåå ja, der skulle jo ild i tønden, hen med mig til den og satte ild i tændstikken BUUUUUUM sagde det og ild over alt og på afstand lignede det der var faldet en hiroshima bomben.

Gik total panik i mig, ild i bukse benet og der lå haveaffald med ild i hele haven, fik så kigget over min skuldre og så der var gået i benzn dunken. "ja, den man aldrig skure låg på når man skal" nu TOTAL panik hvad fanden gør jeg og dum som jeg nu var, kastede jeg dunken i tønden. Så faldt der endnu en hiroshima bomben icon_cheesygrin.gif

Så efter en lang kamp og dunken var brændt ned, og jeg havde jeg slukket mit ben og div ild steder i haven. Så gik jeg også ind og drank en kold øl, fik kigget mig i spejlet og opdager til min frygt. Jeg mangler lige lidt hår div steder icon_cheesygrin.gif

Sikke en dag og godt konen var ude icon_cheesygrin.gif



Hej!
Ja, et uheld kommer sjældent alene icon_cheesygrin.gif

Men helt sikkert godt konen ikke var hjemme :great:

Mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af Tom_AT »

themasterdk skrev:Men kan fortælle, Det omhandler en 200 liter tønde og en dunk benzin og tændstikker icon_cheesygrin.gif

Det var en dejlige varm sommer dag, hvor jeg gik og ryddet op på grunden. Tænket så, jeg brænder sku det hele af i min tønde, jeg har og stå. Så jeg gik igang med at få, det hele ned i den og godt med benzin på "ja, viste godt det var nok ikke smart" men jeg havde ikke lige andet og det har jo gået godt massere af gange før icon_cheesygrin.gif

Så skulle jeg jo slå ild til det, ledet så i alle mine lommer igennem efter noget ild, der var intet. så op i huset, med mig og hente ild, alt i mens ringede mobilen. Efter 10 min snak frem og tilbage i mobilen om løst og fast. Nåå ja, der skulle jo ild i tønden, hen med mig til den og satte ild i tændstikken BUUUUUUM sagde det og ild over alt og på afstand lignede det der var faldet en hiroshima bomben.

Gik total panik i mig, ild i bukse benet og der lå haveaffald med ild i hele haven, fik så kigget over min skuldre og så der var gået i benzn dunken. "ja, den man aldrig skure låg på når man skal" nu TOTAL panik hvad fanden gør jeg og dum som jeg nu var, kastede jeg dunken i tønden. Så faldt der endnu en hiroshima bomben icon_cheesygrin.gif

Så efter en lang kamp og dunken var brændt ned, og jeg havde jeg slukket mit ben og div ild steder i haven. Så gik jeg også ind og drank en kold øl, fik kigget mig i spejlet og opdager til min frygt. Jeg mangler lige lidt hår div steder icon_cheesygrin.gif

Sikke en dag og godt konen var ude icon_cheesygrin.gif
Det er sgu en skam sådan noget ikke findes på film :D

Jeg har prøvet noget lignende engang.
Tidligere brugte jeg et gammelt stokermagasin til at brænde af i. Så en dag havde jeg fyldt den godt op med diverse brændbart. En god sjat olie ud over. Der var godt nok blandet lidt benzin i olien, men ikke noget farligt - Troede jeg icon_cheesygrin.gif

Nå men, i bunden af magasinet i den ene side var der jo et hul til den gamle snegl. Så et fint sted til at tænde op. Og det gjorde jeg så. Med det resultat at der stod en kæmpe stikflamme ud af hullet. Tog alle hårene på armen og der lød samtidigt er kæmpe brag. Hvorefter alt det brændbare lød spredt over hele haven 8)

Hvis nogen af naboerne havde set det må de virkeligt have grint deres røv i laser icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af Lintz »

Dejligt med alle de historier. Når der bliver åbnet for posen så skal de nok komme....forsæt endelig.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Slettet 12854

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af Slettet 12854 »

Skulle hjælpe noget familie med at flytte, ankom på den nye adresse med fuldt læsset bil + trailer..
Vejen var meget stejl (et sted i Svendborg) tog traileren af bilen og kunne ikke holde den, ville så trække håndbremsen, men den sad fast da den aldrig bliver brugt..
Hoppede op på trækstangen og fik styret uden om diverse biler og cykelister, fik til sidst trukket håndbremsen og bragt løs-sluppen trailer med flyttelæs til standsning efter ca. 300 meters kørsel ned af bakken....

Puhaa..
pejle
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 288
Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Blevet takket: 2 gange

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af pejle »

En lille en herfra.... Nytårsaften - ca. 20 år siden.

Havde fundet ud af at ilt og gas i en 10 l. frysepose kunne give et "lille" brag (mindre farligt end hjemmelavet kanonslag). Fint nok - problem at posen skulle tændes med f.eks. en lille fondtain - afprøvet et par gange det virkede super.

Nytårsaften; havde aftalt at gutterne skulle mødes og så vil jeg da lige vise den her anordning... vinden tager posen som flyver ind under en bil - stikker hovedet ned for at for at hente posen ud igen - posen rammer formentlig katalysatoren .... det er til dato det største brag jeg har hørt - muligvis fordi jeg var lidt for tæt på.
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af Landlyst »

For He..... da sider sgu med tåre i øjne af grin.... :great: :great: Det er sgu underholdende læsning.... icon_cheesygrin.gif

Keep it comming...
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af Lintz »

Landlyst skrev:For He..... da sider sgu med tåre i øjne af grin.... :great: :great: Det er sgu underholdende læsning.... icon_cheesygrin.gif

Keep it comming...
Med al den gode læsning mangler vi bare en lidt tynd og plat historie der kan kæde dem sammen samt nogle gode skuespillere og så har vi en bedre amerikansk comedy :great:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af Oldgaard »

hmm tja må vel hellere indrømme at uheld også er sket for mig ;)

Som knægt ca 8-9 år var jeg som mange andre med den gamle på arbejde, ( han var formand for en flok hærdede jordfolk )
vi var rundt at se på de forskellige pladser i løbet af formiddagen og se om de nu havde nået det de skulle, det inbefattede en del ind og ud af bilen ;) vi skulle så lige se til en plads lige inden middag, folkene var smuttet i skurvognen og den gamle var først ude af bilen og mig efter, skulle lige smække døren og så lykkedes det :oops: sku******* helvede hvordan F***** jeg formåede at smække døren over min egen langefinger og kun den!! fatter jeg til dato ikke :roll: , men da den gamle var smuttet i skurvognen, måtte jeg jo selv åbne døren igen og så til min forskrækkelse at det yderste led kun hang i den underste del af huden, ind i skurvognen med den anden hånd om fingeren og lige spørge, hvaaa er der noget plaster herinde ?? de garvede jordfolk mente nu ikke jeg skulle bruge plaster men bare arbejde det væk, lige indtil en af dem lige ville se hvad der dog var sket, så var den middag spoleret for dem ;)tja så meget for den flok barske gutter :lol:
afsted på nærmeste sygehus, hvor lægen der så på fingeren, lige mente at da jeg skulle bedøves før han ville rode med fingeren, aldrig har jeg set en læge ryste så meget på hånden, det lignede grandgiveligt en 2. dags brandert sådan rystede han.


1 mere ??

Nu når Lintz godt tør indrømme at han har et forkert forhold til ild ;) så må jeg vel også, dog var det ikke helt min egen skyld ;)

Sidste forår skulle jeg lige brænde lidt pap og papir af på bålpladsen, fik samlet det meste og fik uden uheld fint ild i det, dog var det blevet til en 3-4 sorte affaldssække fyld med brændbart så lidt var der da, fandt et par engangspaller som jo lige så godt kunne komme med i samme omgang, gik ned med den ene og skulle til at smide den på bålet, da der lød et brag og ild over det hele :shock: fik smidt pallen og kom væk, sundede mig lige et par sekunder og fik da kigget ned af mig selv, mine sorte arbejdsbukser var nu sølvgrå på hele det ene bukseben, det samme var min arbejdsjakke på hele den ene side, nu begyndte det at stramme lidt i ansigtet, så måtte vel hellere ind og se i spejlet hvad der dog var skyld i det :wink:
synet af mig selv i spejlet fik mig til at gispe lidt :shock: manglede det ene øjenbryn, håret på den ene side af hovedet var blevet et par cm kortere, det værste var dog farven i den ene side af ansigtet, højrød i hele venstre side, helt om bag øret og også inden i øret :roll:
Hvad der syntes så slemt ud samme dag, var intet imod dagen efter, fik fruen til at tage et billede af mig og sendte det til min chef og hørte om han syntes det var iorden jeg blev hjemme ;) det havde udartet sig til 2. grads forbrænding i ansigtet = ingen sol til Oldgaard sidste sommer :(

Det viste sig at vore lejer ved en fejl havde fået puttet en spraydåse indenholdende sølvgrå maling i sækken med brændbart :evil: :evil: det er helt sikkert det gør han aldrig mere ;) bunden fra spraydåsen, fandt fruen dagen efter inden i haven, den havde fløjet over værkstedet og ind i haven, en flyvetur på ca 20 meter :shock:
Er næsten sikker på at Levi stadig kan huske mit ansigt lørdagen efter da det var kaffetid i Gørlev ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Besvar