Nej - så skal de være vinkelskårne à la Citroën...
;-)
Med venlig hilsen Pierre
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Aduro H1
Eneste grund til at moderne biler - så vidt jeg ved benytter skråtskårne tandhjul er pga støj. Rally-biler og den slags benytter ligeskårne tandhjul da det er en stærkere konstruktion med mindre effekttab. Og støj er som bekendt en uvæsentlig faktor.
Ret mig gerne, hvis en skulle have mere præcis info :-)
Zarge » 04 Oct 2012, 17:31 skrev:troede egentlig makita var gået fra at lave 3 gears modeller... De gamle gik i stykker for et godt ord, efter hvad jeg har hørt... :-(
var også det jeg fik at vide da jeg købte min 2 gears makita
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)
gearet på accumaskiner er normalt et planetgear, som er en kompakt konstruktion. det er svært at lave gearskiftet smooth på denne type. de 3 gear er låsning af solhjul, eller planethjul, eller det låsning af det hele - simpelt opbygning