Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Helt tom

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
neonus
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 260
Tilmeldt: 08 jul 2007 09:40
Mit fyr: Woody / OPOP
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 22 kg i december
Årligt forbrug: forventet 5-6tons

Helt tom

Indlæg af neonus » 10 aug 2012 21:08

Hej.

Har lige brug for at dele de sidste to dages oplevelser med jer....

I går bemærkede jeg at min kære labrador tæve pludselig blev meget forpustet når vi legede samt den nok også havde tabt sig lidt. Jeg fik straks en tid hos dyrlægen - tænkte at det nok var orm eller lignende. Hunden er 10 år og har aldrig været syg.

Henne ved dyrlægen: hmm... Fine tænder, fin hjertelyd, hov - hævede kirtler, hov hov hævede kirtler både i for og bag. Ogmvæske i bughulen

Din hund har leukæmi og der er intet vi kan gøre.... Den kan have alt mellem 1/2 år til 1 dag tilbage at leve i.

Kom tilbage når i syntes det er ved at være tid....


Shit noget lort....

Jeg har haft så mange gode oplevelser med den hund.... Min datter på 3 år siger at "møffe er min bedste ven" *snøft*

her til morgen var hundens mave væsentligt mere udspillet og hun havde ikke meget energi. Hvis jeg satte mig hos hende logrede hun stadig - så meget kærlighed havde hun alligevel i sig.

Til middag gik den lange tur til dyrlægen - fik ros fordi vi tog så hurtig en beslutning... Men fuck hvor er jeg smadret - jeg er helt tom indeni og går bare og venter på at hunden kommer ind i stuen og vil snakke.. Det sker bare aldrig igen....

Syntes bare det har været den værste dag i mit liv... Og havde lige brug for at få lidt luft...


Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Helt tom

Indlæg af Zarge » 10 aug 2012 21:11

Møg svær beslutning, men :great: for at du står ved dit ansvar for hende og træffer den nødvendige beslutning, selvom det er hårdt... :cry:

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Helt tom

Indlæg af Oldgaard » 10 aug 2012 21:51

Som jeg har sagt før : når vi køber en hund, får vi også den største glæde og ved at den store sorg kommer senere.

Jeg har fuld respekt for dig neonus, at du gør det rigtige for din firbenede ven viser din kærlighed for ham.

Har prøvet det, og ved at jeg kommer til det igen, desværre så bliver det ikke nemmere :(
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

braue
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 101
Tilmeldt: 09 nov 2011 22:28
Mit fyr: Kedel BS Opop 20 Scotte 10 kw version7
Areal: 128
Brændsel: Barlinek 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6310
Årligt forbrug: Forventet 5-7 Tons
Geografisk sted: Broager
Givet likes: 1 gang

Helt tom

Indlæg af braue » 10 aug 2012 22:23

Giver dig en :great: for den rigitige beslutning selvom det sikkert var hårdt. Respekt

Som et medlem her på bordet engang skrev: Husk det er os der vælger hunden og ikke omvendt, ergo så skal vi sørge for at den har det bedst muligt.
Mvh Leif
Kedel: Opop Black Star 20 med 10 KW brænder - V7 - 3 vejs VVBprio
Forventet forbrug 4-5 tons lige nu 6mm Barlinek piller

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Helt tom

Indlæg af Oldgaard » 10 aug 2012 22:58

braue » 10 Aug 2012, 22:23 skrev:Giver dig en :great: for den rigitige beslutning selvom det sikkert var hårdt. Respekt

Som et medlem her på bordet engang skrev: Husk det er os der vælger hunden og ikke omvendt, ergo så skal vi sørge for at den har det bedst muligt.
Jeps har sagt det og står ved det.

Neo, uanset hvad vi siger eller skriver, så ved jeg at smerten gør lige ondt :cry: :cry: i sådanne situationer er det tilladt for selv den stærkeste at gå en tur for sig selv og tænke på alle de gode stunder man har haft med sin følgesvend
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm


Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Helt tom

Indlæg af leo-pol » 11 aug 2012 00:56

Oldgaard » 10 Aug 2012, 22:58 skrev:
Jeps har sagt det og står ved det.

Neo, uanset hvad vi siger eller skriver, så ved jeg at smerten gør lige ondt :cry: :cry: i sådanne situationer er det tilladt for selv den stærkeste at gå en tur for sig selv og tænke på alle de gode stunder man har haft med sin følgesvend
kan kun give old-G ret...... har trosalt lige været det sammen gennem...ting tager tid og det kan godt tage lang tid....
og så kan det godt være at samvittigheden siger at man har gjort hvad man kunne og uden at trække tiden og pinen ud for sin firbenet ven, men det føler man overhoved ikke at man kan bruge til noget når man pt. står i lortet...... men bar rolig..... det bliver bedere med tiden.....
hvis man "kan" se lidt posetivt på det skal man nok også være glad for at det gik så stærkt som det gjorde set både fra din og hunden`s side.... vi gik i flere måneder og nærmest ventede på at tiden var inde og det var et helvet og ville helt klart gerne havde været tiden for uden....
mvh leo...

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Helt tom

Indlæg af Bigfoot » 11 aug 2012 08:57

den bedste, og dog alligevel sværeste, beslutning du nogensinde har taget. Det er jeg ikke i tvivl om.
Det er ens bedste ven, og min lille sorte labrador Sif, kom da også lige og lagde hovedet her ved mig, tror faktisk bare hun gerne vil ud og gå en tur.

Men jeg frygter den dag, at det bliver vores tur. Jeg joker tit med, at Sif, hun bliver mindst 30 år gammel. Mindre kan ikke gøre det.

Kondolerer herfra, men stadig :great: for at du valgte den helt rigtige beslutning for hunden.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar