Feriefyring

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
jhjorsal
Stoker XII
Stoker XII
17
Indlæg: 786
Tilmeldt: 03 apr 2007 11:02
Mit fyr: Metroair I20
Areal: 240
Brændsel: Strøm
Geografisk sted: Stouby v/Vejle
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 5 gange

Feriefyring

Indlæg af jhjorsal »

Vi skal på 10 ugers orlov til filippinerene i jan- feb måned og jeg har et Passat C2 stoker på en landejendom, spørgsmålet lyder: hvordan fyrer jeg smartest i den periode hvor jeg er væk, jeg skal selvfølig have nogen til at se efter fyret, fylde tank op, rense også vider, men for ikke at ligge dem for meget til last, vil jeg gerne hører hvad man som minimum skal gøre for at holde det hele kørende, jeg tænker mest på frostskader i radiatorrør og hvor langt ned i temp kan huset tåle at komme. hvis nogen har en helt anden løsning vil jeg også gerne hører den da det er lidt træls at være afhængig af at andre skal passe det.

Brugeravatar
jhjorsal
Stoker XII
Stoker XII
17
Indlæg: 786
Tilmeldt: 03 apr 2007 11:02
Mit fyr: Metroair I20
Areal: 240
Brændsel: Strøm
Geografisk sted: Stouby v/Vejle
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 5 gange

Indlæg af jhjorsal »

Jeg overvejer i øvrigt at købe et scotte fyr i stedet, med pc opkobling så det kan overvåges via fjernskrivebord, og tage piller direkte fra en 6 tons silo der står lige ved siden af. Da Passat fyret er 10 år gammelt og alt for stort
Varmepumpe MetroAir I20 med en 750l buffertank
Solcelleanlæg 30 stk. paneler a 200W og 2x3.3KW Delta

Yndlingscitater: Ingen vind er gunstig, for et sejlskib uden mål.
Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
17
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

Indlæg af Klaus »

Jeg har ingen erfaring med et Passat fyr, men hvis jeg skulle være hjemmefra i 10 uger, og det skal være økonomisk, ville jeg da sætte rumtemperaturen til ca 10grader over alt, så skulle huset være ok, noget andet er potteplanter, akvariefisk osv..
levi

Indlæg af levi »

Hvor stort er huset ?
Brugeravatar
BVMP
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
17
Indlæg: 458
Tilmeldt: 05 jan 2007 16:35
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 211 i 3 plan.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9900
Dagligt forbrug: -
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Frederikshavn
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 1 gang

Indlæg af BVMP »

Klaus skrev:Jeg har ingen erfaring med et Passat fyr, men hvis jeg skulle være hjemmefra i 10 uger, og det skal være økonomisk, ville jeg da sætte rumtemperaturen til ca 10grader over alt, så skulle huset være ok, noget andet er potteplanter, akvariefisk osv..
Jeg har hør at der bør holdes temp min. 15 for at undgå kondens og fugt i de koldeste hjørner.
Mvh
BVMP
MGM Junior, stålskorsten. Står i udhus/værksted forbundet med huset m. 2x12 m Løgstørrør. Dertil 7,56 m2 IDMK indbygningssolfanger mod syd. 750 l akku-beholder incl. 250 l nedsænket vvb. 6,0 kW. 400 V varmelegme "just in case".

Besvar