bilulykke

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Bjarke J
Stoker V
Stoker V
12
Indlæg: 189
Tilmeldt: 29 sep 2011 00:09
Mit fyr: Scotte 10kW
Areal: 172 m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8544
Årligt forbrug: 4 ton (i teorien!)
Geografisk sted: Mørke

bilulykke

Indlæg af Bjarke J »

Mig bekendt er der ikke nogen sikkerhedsafstand når du holder stille. Til gengæld står det rimeligt utvetydigt i færdselsloven at du skal holde min. 2 sekunders afstand under kørsel, og i øvrigt have din fulde opmærksomhed på kørslen, så du kan næppe klandres for noget. Men forsikringsselskabet vil sikkert forsøge at tørre noget af ansvaret af på dig, så de slipper for at udbetale kasko og i øvrigt kan bonge dig for en selvrisiko.
Min søster og far har begge prøvet samme scenarie. Begge gange ville forsikringsselskabet have dem til at tage en del af skylden, men de nægtede begge og gjorde opmærksomme på at de var villige til at tage sagen i retten. De slap begge for ansvar og fik fuld erstatning udbetalt.

lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Blevet takket: 13 gange

bilulykke

Indlæg af lille_smed »

nu må jeg se hvad der sker .. har være inde med bilen til opretteren . så finder de nok ud om den er død eller ej.. om jeg får den dækket .. for den har sådan set kun en skade foran .. da den bil der kørte op i mig har ramt krogen så den har taget det hele .. men foran har den fået skade fra den bil jeg blev skubbet op i..

og så har jeg selv fået en skade frygter jeg .. har døjet med hovedet pine siden en time efter ulykken og øm nakke
Brugeravatar
Paw Nielsen
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 133
Tilmeldt: 07 feb 2012 18:54
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7140
Årligt forbrug: 4-5 Ton
Geografisk sted: Hostrup ved Hedensted

bilulykke

Indlæg af Paw Nielsen »

Det er vel forhåbenlig unødvendigt at spørge om du har fået kigget på din nakke :|
Nu med pillesilo evolution2. Med hjul og påfyldningsluge i siden!!!
lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Blevet takket: 13 gange

bilulykke

Indlæg af lille_smed »

ja den er blevet undersøgt .. var lige på skadestuen en tur.. de sage de ikke kunne mærke noget.. men de sage også at der går mange naver baner der kunne blive skadet
Brugeravatar
Paw Nielsen
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 133
Tilmeldt: 07 feb 2012 18:54
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7140
Årligt forbrug: 4-5 Ton
Geografisk sted: Hostrup ved Hedensted

bilulykke

Indlæg af Paw Nielsen »

Så er jeg mere rolig. Vi mænd har bare en lidt kedelig tendens til ikke at tage den slags helt alvorligt nok :wink:

Håber at hovedpinen forsvinder igen, snart. Det er noget kedeligt noget at bøvle med.
Nu med pillesilo evolution2. Med hjul og påfyldningsluge i siden!!!

lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Blevet takket: 13 gange

bilulykke

Indlæg af lille_smed »

ja vi er hvis nogle skvat for at sige det pænt.. men har bøvlet lidt med min nakke tidligere .. så tør ikke tage nogen risiko .. den skal holde mange år ..

men har da heldigvis fundet mig en anden bil .. så nu er det slut med golf
Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

bilulykke

Indlæg af Hjemme teori »

Hej Smed

Min datter på 4½ faldt fra en rutchebane og fik "nok" et piskesmæld. Hun fik "meget" ondt i hovedet. Så meget at de på børneafdeligen ledte efetr kraniebrud i et 3D røngten apparat (ved ikke lige hvad de hedder). De kunne ikke finde noget, som på dig.
Efter 3 uger og 4 ture på hospitalet for at få "special" smertestillende medicin, sagde de at de ikke kunne gøre mere og vi kun kunne håbe på at det gik væk med tiden.
Vi spurgte så om det kunne være en ide at gå til en kiropraktor, og det synes de da kunne være en meget god ide (de kunne altså ikke selv finde på at foreslå det).
Det hjalp efter 1 døgn og 2 behandlinger og hun fik 5 ialt på 2 uger. Og kiropraktoren sagde at han altså meget hellere ville have set hende med det samme, for så var det lettere for ham at få bugt med.

Ulykkes forsikringen betalte det hele og hvis ikke den gør, så kan du nok få modparten forsikring til at betale så det kan nok ikke skade at prøve. Men det er vigtigt at melde det til forsikringen inden du går igang, så er der ihvertfald ingen diskution og de kan evt. også henvise til en kiropraktor de samarbejder med, hvis du altså har en ulykkesforsikring.
Mvh. Sophus
lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Blevet takket: 13 gange

bilulykke

Indlæg af lille_smed »

hej

jeg har gået meget ved kiropraktor.. sidst en gang var for en uge siden .. bliver det ikke bedre så skal jeg der ned mandag .. håber på han kan gøre nogen
kongsted
Stoker VI
Stoker VI
14
Indlæg: 242
Tilmeldt: 28 aug 2009 10:49
Mit fyr: Baxi Bonus 30 + PSWF2000 (tryk eksp.)
Areal: 145
Brændsel: Fastbrændsel
Fremviser gerne i postnummer: 6650
Årligt forbrug: 10/11: 24m^3
Geografisk sted: 6650
Kontakt:

bilulykke

Indlæg af kongsted »

Mht. til jyde krogen, så er jeg blevet påkørt bagfra i en Xantia stationcar, men krog på. Der var næsten ingen skader at se, men da jeg åbnede bageklappen, og skulle lukke den igen, var der noget galt :-) Den ville ikke "låse" fast.
Kom så til at kigge hen ad siden på bilen, og så kunne man se at bagerste skærmkasser havde fået et lille "knæk" øverst oppe. Men det kunne kun ses i det rigtige lys.
Enden på det hele, var en totalskadet bil, uden "store" synlige skader.

//Kongsted

FYI: Den golf med en en ung mand der faktisk hed Johnny, var helt krøllet, og havde ødelagt blokken (pga krogen på Xantia'en). Af det kan vi jo lære at en Franskmand er stærkere end en Tysker icon_cheesygrin.gif
Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
13
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Blevet takket: 1 gang

bilulykke

Indlæg af Fer »

neonus » 21 May 2012, 19:25 skrev:Jeg har lige prøvetakkurat noget lignende.

Jeg hoodt for rødt lys. Bilen bag mig holdt også stille. Han blev så påkørt bagfra og skubbet op i min bil.

I spdanne tilfælde har forsikringsselskaberne en intern aftale, som betyder at skylden bliver fordelt mellem de to parter. Som forreste bil gik jeg fri for skyld, men bilen der bliver skubbet op i mig skal betale skaden på min bil. Det fordi selskaberne så kan inkassere dobbelt selvrisiko. Kun hvis denne midterste bil havde slukket motor og trukket håndbremse var han gået fri af skyld.

Unfair, men sådan er det altså bare....
Passer ikke. Vi har haft præcis sådan en situation. Vi kom ud nogen skyld.

Jeg vil mene at man skal skrive meget tydeligt at man holder helt stille og bliver påkørt og skubbet op i foranholdenden.
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light

Besvar