Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvad gør man?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
CRHansen
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 324
Tilmeldt: 14 jan 2011 18:23
Mit fyr: Scotte 10kw med 6,76 chip
Areal: 110+40
Brændsel: 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Årligt forbrug: 3-4 ton
Geografisk sted: Lidt uden for Aabenraa
Givet likes: 3 gange

Hvad gør man?

Indlæg af CRHansen » 01 maj 2012 06:01

Jeg bestilte d.23-4 et scotte pille fyr. Det blev leveret d. 25-4 fedt en hurtig leverandør :) MEN fragtmanden har tabt kedlen da han skulle køre den af lastbilen.
Jeg skriver til leverandøren og sender ham billeder, 5 min efter ringer han også siger at jeg da får en ny kedel ingen problemer, han skal bare lige snakke med fragtfirmaet først.
Dagen efter ringer leverandøren igen, ja fragtmanden siger han har min underskrift på at kedlen er modtaget i fejlfri stand. Oki Underligt tænker jeg da jeg var på arbejde, der står godt nok i papirene til fragt firmaet, at de skulle ringe til mig en ½ time før de kommer med fyret. Det skete bare aldring.
Tilbudet fra leverandøren var så at jeg kunne købe de udvendige plader som havde taget skade til deres indkøbs pris. Så spørg jeg så ind til hvad han havde tænkkt sig med garantien på kedlen ja den var der jo ikke noget af mere, og jeg kan heller ikke levere den tilbage på de 14 dages retur ret da den jo var skadet.
Det blev jeg da noget sur over må jeg indrømme. Levrandøren mener også det er en sag mellem fragtfirmaet og mig selv om jeg har betalt ham for fragten har fået et samlet tilbud på det hele.
Leverandøren har nu siden torsdag ventet på det fragt brev jeg skulle havde skrevet under på???

Hvad gør man i sådan en sag??? er der kun en mulighed en advokat????
Leverandøren har jo fået penge for det hele, de skulle betales før levering.

Må da indrømme at det scotte fyr jeg havde glædet mig til ikke er så sjovt mere. icon_frown.gif


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Hvad gør man?

Indlæg af Bigfoot » 01 maj 2012 06:10

Det er klart en sag imellem dig og fragtfirmaet. De har åbenbart påstået at du har skrevet under, og det er desværre en kendt sag, at de snyder med underskrifter. Grunden til at leverandøren stadig venter på det fragtbrev med "din underskrift", er nok fordi det er gået op for dem, at det er en krussedulle som chaufføren selv har sat.

Men bare klø på.... Hvem leverede fyret hos dig??? Per Damgård? Eller danske fragtmænd?
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

CRHansen
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 324
Tilmeldt: 14 jan 2011 18:23
Mit fyr: Scotte 10kw med 6,76 chip
Areal: 110+40
Brændsel: 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Årligt forbrug: 3-4 ton
Geografisk sted: Lidt uden for Aabenraa
Givet likes: 3 gange

Hvad gør man?

Indlæg af CRHansen » 01 maj 2012 07:13

Det er DSV som har leveret, dog ved jeg jo ikke om de har lejet en anden vognmand til det da jeg ikke selv var tilstede.

Blaser
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 167
Tilmeldt: 28 nov 2011 14:15
Mit fyr: Atmos med ældre stoker
Areal: 200
Brændsel: træpiller, flis og andet
Dagligt forbrug: ved ikke endnu
Geografisk sted: Himmerland

Hvad gør man?

Indlæg af Blaser » 01 maj 2012 07:34

Hej,

Husk at sørge for dokumentation når du klager, du bør notere tidspunkter for telefonsamtaler og hvem du har talt med. Det gør det nemmere senere hvis sagen skal løses med advokat bistand.

Hilsen Blaser

PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 1 gang

Hvad gør man?

Indlæg af PeterMA » 01 maj 2012 08:51

Var der nogen hjemme da den blev leveret? Ved at fx. Sanistål blot levere tilkantsten, og så er det bare ærgeligt hvis der ikke er nogen hjemme.

Men som andre brugere også har skrevet, så noter ALT ned. Kontakt vognmanden, og evt kør ud og se ham i øjnene, og vis ham billederne som du har taget af skaderne.
Har dunpakket kedlen ud, eller står den stadig pakke fra fabrikkens side.
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE


Bjarne B.
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 777
Tilmeldt: 27 nov 2011 12:09
Mit fyr: Atmos 32 og Scotte 16kw
Areal: 166 + 100
Brændsel: træ og piller
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 15 gange

Hvad gør man?

Indlæg af Bjarne B. » 01 maj 2012 09:38

Kan du ikke få leverandøren til at lægge pres på vognmanden om at få løst sagen. Leverandøren er vel ikke interesseret i utilfredse kunder, og vognmanden ønsker vel heller ikke, at leverandøren finder en anden vognmand/fragtfirma.

Frank V
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 21 feb 2011 16:10
Mit fyr: Oliefyr Vil gerne have Pillefyr
Areal: 130m2
Brændsel: Olie
Fremviser gerne i postnummer: 9550

Hvad gør man?

Indlæg af Frank V » 01 maj 2012 09:53

Hvis det er DSV der har sat fyret af ved dig de er total ligeglad kender det fra mig selv

levi

Hvad gør man?

Indlæg af levi » 01 maj 2012 11:02

Bjarne B. » 01 May 2012, 09:38 skrev:Kan du ikke få leverandøren til at lægge pres på vognmanden om at få løst sagen. Leverandøren er vel ikke interesseret i utilfredse kunder, og vognmanden ønsker vel heller ikke, at leverandøren finder en anden vognmand/fragtfirma.
Helt enig, - jeg vil foreslå det samme :great:

CRHansen
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 324
Tilmeldt: 14 jan 2011 18:23
Mit fyr: Scotte 10kw med 6,76 chip
Areal: 110+40
Brændsel: 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Årligt forbrug: 3-4 ton
Geografisk sted: Lidt uden for Aabenraa
Givet likes: 3 gange

Hvad gør man?

Indlæg af CRHansen » 01 maj 2012 11:09

Jo leverandøren lovede da at rinde til fragtmanden igen i går. Efter jeg havde ringet og rykket for en afgørelse.

Jeg vil nemlig også gerne have sagen løst. Jeg kan også godt leve med selv at skifter de plader der er bøjet, men vil ikke selv betale for dem. For jeg har ikke lavet skaden. Jeg kan dog ikke bevise hvem der har lavet den. For det kunne jo lige så godt være at kedlen har været skadet da levrandøren har overgivet den til fragtmanden. Det giver dog ikke meget mening.

levi

Hvad gør man?

Indlæg af levi » 01 maj 2012 12:42

CRHansen » 01 May 2012, 11:09 skrev:Jo leverandøren lovede da at rinde til fragtmanden igen i går. Efter jeg havde ringet og rykket for en afgørelse.

Jeg vil nemlig også gerne have sagen løst. Jeg kan også godt leve med selv at skifter de plader der er bøjet, men vil ikke selv betale for dem. For jeg har ikke lavet skaden. Jeg kan dog ikke bevise hvem der har lavet den. For det kunne jo lige så godt være at kedlen har været skadet da levrandøren har overgivet den til fragtmanden. Det giver dog ikke meget mening.
I min verden er det fuldstændig underordnet hvor skaden er sket henne, - du skal have hvad du har betalt for!

Hvis kedlen er stillet uden din accept, - så skal din leverandør sørge for at denne sag bliver udbedret, - og det hverken kan eller skal diskuteres, - det skal bare fikses!


Besvar