Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

ikke de store mirakler her......!!!

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af leo-pol » 28 apr 2012 01:41

ja så skete det der jo så ikke kunne ungås...
i onsdags besluttede vi at tiden var inde og at fredag var dagen hvor vi skulle tage afsked med vores elskede lille pige....
må ærligt indrømme at tårene trillede ned hele vejen hjem fra arbejdet i bilen...
og værre blev det da man bliver taget imod ude ved lågen af en glad hund med halen svingende og sin boldt i munden som altid.....
tvivlede på om tiden virkelig var inde da hun jo var så glad og drønede efter boldten som altid, men hun var blevet en hel del tyndere og knuderne i halsen var helt klart et problem når hun skulle spise og der var knuder der nærmest har væltet frem under pelsen her den sidste uge tid så ingen tvivl om at det nu var begyndt at gå meget stærkt...
hentede gravemaskinen og gravede hullet nede ved det store træ som vi hade aftalt at det var der hun skulle være og det var sku lidt hårdt at hun sad ved min side som altid mens det sidste hul blev til...
omkring kl 15. kom dyrelægen og gav hende den første sprøjte mens hun lå ude i haven... fuck det var hårdt da hun stadig lå og halen kørte frem og tilbage mens hun puttede sig mer og mer ind til mig....
nr 2 sprøjte blev givet da hun var gledet væk og så var det hele slut....
dyrelægen kørte og jeg bar hende over ved hullet og der blev sagt forvel enu engang, mens vores tåre væltede ud...
lagde hende pænt ned og hun fik sin elskede boldt med og hullet dækket til....
hold da helt op hvor er her stille lige med et....
fruen har efterfølgende taget det rigtigt pænt, men det er nok kun fordi hun ved hvor nede jeg er.....
men det var jo det eneste rigtige men jeg føler sku at jeg har svigtet min lille hund ved ikke at kunne gøre noget for at hjælpe hende udover denne løsning...

jeg ved godt at der går en uge hvor jeg kan høre hende hist og pist... og at lige pludselig kommer der en lille ny og så skinder solen igen, men utroligt at man kan knytte et så stærkt bånd så tårene triller ud og man sidder her langt ud på natten og bare glor tv uden at se hvad der er på skærmen.....

vil gerne lige sige at tak for jeres opbakning... det har varmet flere gange....
mvh leo-pol


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af Landlyst » 28 apr 2012 09:06

:amen: ange.gif Ved ikke hvad jeg skal lige... Men er sikker på du/i har gjort det rigtige....

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af Bigfoot » 28 apr 2012 10:00

Ja så sidder man her og får en klump i halsen på dine vegne.
Men du gjorde det helt rigtige. Ingen tvivl om det.

Nu sidder sif igen og kigger op på mig, det er da utroligt som man kan holde af de hunde.
Vedhæftede filer
IMG_2012042837379.jpg
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af Lintz » 28 apr 2012 17:41

Ak ja, er lige kommet hjem med Naja fra dyrelægen - Kejsersnit og en død hvalp - Samt to hunde som gennem tiderne der har fundet sit sidste hvilested nede i haven.
"Ååhh - Herregud, det er jo bare en hund" siger nogle - De ved ikke hvad de snakker om.

Føler med dig "Leo-pol".
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af Oldgaard » 28 apr 2012 18:07

Leo-pol det gør mig rigtigt ondt at det gik så stærkt, men du ved i dit hjerte at din beslutning var den rigtige og det er det eneste der tæller.
Som jeg har skrevet tidligere så tænk på alle de gode stunder i har haft sammen, de kommer ikke slet tilbage, den vil du altid have.

Lintz : Jeg håber Naja har det godt efter den omgang, var der kun den ene hvalp ? og ja ser også rødt når folk kommer med sådan en udtagelse.

Husk det er os der vælger hunden og ikke omvendt, ergo så skal vi sørge for at den har det bedst muligt
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af Lintz » 28 apr 2012 19:23

Oldgaard » 28 Apr 2012, 18:07 skrev:Leo-pol det gør mig rigtigt ondt at det gik så stærkt, men du ved i dit hjerte at din beslutning var den rigtige og det er det eneste der tæller.
Som jeg har skrevet tidligere så tænk på alle de gode stunder i har haft sammen, de kommer ikke slet tilbage, den vil du altid have.

Lintz : Jeg håber Naja har det godt efter den omgang, var der kun den ene hvalp ? og ja ser også rødt når folk kommer med sådan en udtagelse.

Husk det er os der vælger hunden og ikke omvendt, ergo så skal vi sørge for at den har det bedst muligt
Oldgaard - der var kun en hvalp - når der kun er en får den jo alt næringen som du ved og så bliver de for store når racen er vant til at få en 4 - 5 stykker.
Ergo var den for stor til at blive født og vi kom for sent til dyrlægen så livmoderen havde løsnet sig med døden til følge for hvalpen.
Hårde kensgerninger - men såen er livet (eller døden).
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af leo-pol » 29 apr 2012 01:22

ja det er sku noget lort med de kære dyr....
fruen og jeg har gået og ordtnet en masse småting ude på folden og jeg har mange gange taget blikket ned mod baghaven hvor tikka ligger og fået en tåre til at trille, men har ikke lige haft mod på at gå der ned idag...
vi holdte en pause med en tår og drikke som vi plejer men der manglede sku en... så pausen blev helt automatisk kun på et par minutter.... underligt at der kan være så dyster stemning....
og hele sidste nat lå jeg faktisk bare og lyttede efter hende ved siden af sengen... men nej, der var skræmmene stille....
underligt nok har vores kat der bor over i laden, gået og vrælet hele dagen så vi har kunne høre det ude på folden 50meter fra laden... det har den ellers aldrig gjort.
ting tager tid....
hvorfor er man ikke bare en kold skid der kan sige forvel og så er alt glemt....

Drogar-Cry(LBG).gif Drogar-Cry(LBG).gif Drogar-Cry(LBG).gif

og Lintz.... håber at naja har det godt....

leo....

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af pelle » 29 apr 2012 13:37

Ja.. Det er hårdt sådan at miste sin hund. Jeg kender det. Men tiden heler jo og man har gode minder om hunden.
Så, en dag får man en ny hvalp.. kan i huske Oluf Larsen fra matador da hans gl. kvik døde.
Og så da han fik en hvalp af Daniel..
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

braue
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 101
Tilmeldt: 09 nov 2011 22:28
Mit fyr: Kedel BS Opop 20 Scotte 10 kw version7
Areal: 128
Brændsel: Barlinek 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6310
Årligt forbrug: Forventet 5-7 Tons
Geografisk sted: Broager
Givet likes: 1 gang

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af braue » 29 apr 2012 22:14

@Leo-pol, du har gjort det eneste rigtige for din bedste ven. Du havde fortrudt det hvis du havde skubbet beslutningen længere og hun var begyndt og lide. Du havde beabrejdet dig selv til hvorfor havde jeg ikke fået det gjort forlænge siden, så endnu engang du tog den rigtige beslutning, både for jer selv og hunden.

Som Oldgaard skrev
Husk det er os der vælger hunden og ikke omvendt, ergo så skal vi sørge for at den har det bedst muligt.

Det er smukt formuleret
Mvh Leif
Kedel: Opop Black Star 20 med 10 KW brænder - V7 - 3 vejs VVBprio
Forventet forbrug 4-5 tons lige nu 6mm Barlinek piller

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

ikke de store mirakler her......!!!

Indlæg af Lintz » 30 apr 2012 20:12

braue » 29 Apr 2012, 22:14 skrev:@Leo-pol, du har gjort det eneste rigtige for din bedste ven. Du havde fortrudt det hvis du havde skubbet beslutningen længere og hun var begyndt og lide. Du havde beabrejdet dig selv til hvorfor havde jeg ikke fået det gjort forlænge siden, så endnu engang du tog den rigtige beslutning, både for jer selv og hunden.

Som Oldgaard skrev
Husk det er os der vælger hunden og ikke omvendt, ergo så skal vi sørge for at den har det bedst muligt.

Det er smukt formuleret
DeDe fik Addison i en tidlig alder, Hun blev mere og mere syg og tabte meget af sin pels og trak sig ud af flokken (havde 5 - 6 hunde på det tidspunkt) Til sidst måtte vi gå den tunge vej til dyrlægen og få hende aflivet - Hun døde faktisk da hun fik bedøvelsen - Havde vi trukket den for længe - JA. Det VAR bestemt at hun skulle ligge nede i haven - Vi ventede bare for længe med at grave hullet - For hendes skyld - NEJ - det var for vores egen.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar