rimligpris for opsætning af vandvarme

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
jordvarmekongen
Stoker III
Stoker III
14
Indlæg: 83
Tilmeldt: 04 feb 2010 21:17
Mit fyr: Atmos DC50
Areal: 380
Brændsel: Brænde
Geografisk sted: vestsjælland
Kontakt:

rimligpris for opsætning af vandvarme

Indlæg af jordvarmekongen »

Havmand skrev:Man fristes jo til at få en anden VVSer til at give tilbud... Bare for at se om de, mod forventning, er enige om prisen...

Til sammenligning kan jeg informere om at min svorger skulle ha' lavet ny installation til en vaskesøjle jeg havde hos dvc fundet materialerne til knapt 1000,- uden rabat (-:
Og jeg vil selv anslå at jeg skulle bruge 2-2,5 timer på det... Meget simpel installation - nilhanen sad der i forvejen ! Så det var blot små 5 meter rørtræk i kobber, samt 4 meter afløb monteret i clips uden på væggen.
- naturligvis har de sikkert brugt lang til på at klippe hul i gulvristen med en skævbidder... (jeg tænker, hvorfor ikke blot bruge et passende kopbord?)

Men så kom bonnen 7.000,- ! Jeg mener der var gået 4 svendetimer og 4 lærlingetimer til projektet...
Ikke fordi badeværelset er lille, men jeg vil helst ikke stå 2 mænd og rode med røven i vejret...
jeg ville være meget ked af at være den vvs'er der skulle give tilbud på et stykke arbejde der allerede var udført. Dette er det mest hensynløse tidsspilde og et spild af penge for den pågældende vvs'er som må fakturere deres kunder yderliger for at få forretningen til at køre, og så er vi tilbage til de 3800 kr :(
vilhapiller » 28 Mar 2012, 09:36 skrev:Det lyder dyrt. Og man skulle måske også kigge på om der var basis for at der skulle være 2 man på en opgave af den størrelse.
Jeg har lige pillet en 110 l vvb ned og sat en ny op, manglede et par stumper undervejs som jeg måtte køre efter. Klarede dog opgaven på 4 timer.

Og jeg er ikke uddannet vvs mand.

Havde engang en elektriker gående en hel dag, på noget jeg selv kunne have ordnet på den halve tid. Ville bare have en autoriseret til at lave det.

Jeg undrede mig godt nok over at det tog så lang tid, så jeg var da ude ved manden med en cola, og fandt ud af at han var lærling, fint tænkte jeg ingen problem i det på. Men da regningen kom var den på 7 svende timer. Jeg ringede til mesteren og fik en ny faktura med 7 lærlinge timer.



Engang imellem kan det godt betale sig at holde en fri dag når man har hyret arbejdskraft ude fra.
Jeg skal på ingen måde forsvare prisen på den pågældende opgave der bliver spurgt til.
Men det er nok ingen god ide at "prale" for meget med dit selvgjort vvs arbejde herinde, i forhold til man skal være aut. For at lave dette arbejde, og forsikrings selvskaberne er blevet meget bedre til at snage i folks skader. Så shh...

Mht el arbejdet på vandvarmeren så må lærlingen godt tilslutte den så længe vvs firmaet er aut vvs firma ifl aut. Loven for el installatør. Montage af egene aparater så længe det er lavspænding (under 1000v).
Mvh. Kristian Andersen
Energi Rådgiver
http://www.kirkevangenergi.dk

Brugeravatar
vilhapiller
Stoker VIII
Stoker VIII
12
Indlæg: 305
Tilmeldt: 13 feb 2012 18:18
Mit fyr: Woody Black Star mini
Areal: 160
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: 4.5
Geografisk sted: Sønderjylland
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 14 gange

rimligpris for opsætning af vandvarme

Indlæg af vilhapiller »

Vil det sige at man ikke må sætte en vvb op, men at man gerne må sætte en pille brænder op. Ja nu er jeg ikke expert på dette område. Men kan få se i mange tråde herinde at folk for at vide at de sagtens selv kan klare det.

Nu synes jeg jo ikke lige frem at jeg praler, men det må jo komme til at stå for fin egen regning.
snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Blevet takket: 1 gang

rimligpris for opsætning af vandvarme

Indlæg af snubbi »

hej
med hensyn til el har jeg mere end 30 års erfaring .jeg satte selv min ejen kombi vandvarmer op det to måske 4timer men det var ikke med pex rør . jeg skar selv de rør hånden
Brugeravatar
jordvarmekongen
Stoker III
Stoker III
14
Indlæg: 83
Tilmeldt: 04 feb 2010 21:17
Mit fyr: Atmos DC50
Areal: 380
Brændsel: Brænde
Geografisk sted: vestsjælland
Kontakt:

rimligpris for opsætning af vandvarme

Indlæg af jordvarmekongen »

vilhapiller » 28 Mar 2012, 22:01 skrev:Vil det sige at man ikke må sætte en vvb op, men at man gerne må sætte en pille brænder op. Ja nu er jeg ikke expert på dette område. Men kan få se i mange tråde herinde at folk for at vide at de sagtens selv kan klare det.

Nu synes jeg jo ikke lige frem at jeg praler, men det må jo komme til at stå for fin egen regning.
Jeg håber da du ved af der er en aut. Lov på vvs og el området, bare inden du får lyst til selv at flytte din eltavle eller vandmåler og bryde værkets plumpe :wink:
Det kan ellers give andledning til nogle sjove spørgsmål fra vandværket he he.
Mvh. Kristian Andersen
Energi Rådgiver
http://www.kirkevangenergi.dk
Brugeravatar
vilhapiller
Stoker VIII
Stoker VIII
12
Indlæg: 305
Tilmeldt: 13 feb 2012 18:18
Mit fyr: Woody Black Star mini
Areal: 160
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: 4.5
Geografisk sted: Sønderjylland
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 14 gange

rimligpris for opsætning af vandvarme

Indlæg af vilhapiller »

Jo det er jeg fuldstændig klar over. Men kunne du ikke lige svare på mit spørgsmål.

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

rimligpris for opsætning af vandvarme

Indlæg af Zarge »

Mig bekendt må du selv rode med varmekredsen, men ikke med noget som kommer i kontakt med brugsvands ( drikkevand)
Brugeravatar
jordvarmekongen
Stoker III
Stoker III
14
Indlæg: 83
Tilmeldt: 04 feb 2010 21:17
Mit fyr: Atmos DC50
Areal: 380
Brændsel: Brænde
Geografisk sted: vestsjælland
Kontakt:

rimligpris for opsætning af vandvarme

Indlæg af jordvarmekongen »

vilhapiller » 28 Mar 2012, 22:37 skrev:Jo det er jeg fuldstændig klar over. Men kunne du ikke lige svare på mit spørgsmål.
Jo selvfølgelig. Du må ikke selv tilslutte kold og varmt vand på vandvarmeren ligesom de anvendte materialer skal være VA eller CE godkendte.
Du må gerne sætte en pillebrænder op. Et varmeanlæg er ikke tilsluttet en offentlig forsyning. Men derfor må du heller ikke rode med fjernvarme hvis dette er i boligen. Og flere fjernvarmeværker kræver yderliger beviser udover alm aut.
Mvh. Kristian Andersen
Energi Rådgiver
http://www.kirkevangenergi.dk
Brugeravatar
vilhapiller
Stoker VIII
Stoker VIII
12
Indlæg: 305
Tilmeldt: 13 feb 2012 18:18
Mit fyr: Woody Black Star mini
Areal: 160
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: 4.5
Geografisk sted: Sønderjylland
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 14 gange

rimligpris for opsætning af vandvarme

Indlæg af vilhapiller »

Okay tak skal du have. Jeg var ikke klar over at man ikke selv må tilslutte vand til en vvb, det kommer da godt nok bag på mig.

Besvar