Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Fibernet- erfaringer søges..

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Krydolph
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 83
Tilmeldt: 17 dec 2011 04:08
Mit fyr: Scotte 16 kWh
Areal: 215
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6650
Geografisk sted: Lindknud, 6650 Brørup, Jylland, Danmark
Modtaget likes: 2 gange

Fibernet- erfaringer søges..

Indlæg af Krydolph » 08 mar 2012 18:04

Jeg har hørt nogen sige dårligt om fiber... det kan jeg ikke forstå, men måske fra andre udbydere!
Jeg har fiber fra SE, og det er super!
Jeg skal først sige jeg er lidt af en computernørd, og har lidt størrer krav end gennemsnitsbrugeren der bare chekker sin mail, og måske spiller lidt farmville på facebook! Men jeg skal aldrig et sted hen og bo igen hvor der ikke er fiber, det er sikkert :)
Fordele, der er jo den garanterede båndbredde frem for ADSL's max båndbredde, det vil sige at du altid har mere hastighed end du betaler for! Så er der synkron hastighed, lad os være ærlige, for de fleste er det mest et plus hvis de kan lide at downloade ulovlige ting, hvor det typisk er et krav at man så også deler det med andre, altså uploader for at få lov at downloade. Men der er jo også dem der gerne vil have en server, måske spiller de meget counter-strike eller noget andet, og her kan man så stille sin egen klan server op, eller måske bare en server til noget voip så man kan bruge team-speak, ventrillo eller lign. uden at betale et hosting firma for det! Der er også mailservere, eller ens egen hjemmeside!
Hvis du spiller er fiber virkelig guld. ping tider er vigtig når du spiller, ellers risikerer du at de skud du skød ikke når at blive registreret ved serveren inden du dør, og det er frustrerende! på en adsl kan du med det samme se når en af de andre i huset ser en film på youtube, opdaterer computeren eller lign. din ping skyder i vejret, men med fiber er den lav, den er lavere end adsl er og den forbliver lav, ligemeget hvor meget de andre i huset downloader, opdaterer, ser film eller hvad de gør - og det er rart! Måske spiller i ikke selv, men jeres teenage søn vil så elske jer for det :)

Jeg ved ikke hvad der er negative ting, det at fiber faktisk er billigere end adsl er nok heller ikke dårligt :)

redigeret:

Som kommentar til lamborg og hans syn på upload, så her jeg selv været inde på det, men med 10mbit ned og kun 1 op, så skal man heller ikke trække den mere, for selv når man kun downloader skal der bruges noget upload til at fortælle den man downloader fra at man får det man skal have osv. og downloader du med 10mbit så er du også ved at brugt den ene mbit du har til upload fuldt ud, du kvæler ihvertfald forbindelsen hvis du prøver at uploade ret meget mere ud over det! Men ellers har han ret, den lovlydige alm bruger har sjælden brug for den høje upload, ihvertfald ikke SÅ høj, men jeg synes nu ikke der sker noget ved at tage den med, og hvem ved, internet brugen vil også ændre sig, og jo flere der får den høje upload jo flere tjenster vil der komme der gør brug af det! peer to peer behøver skam ikke være ulovligt, det har f.eks. Blizzard allerede vist ved at ligge opdateringer ud på den måde. Man kunne også nemt forestille sig videostreaming tjenester der også gjorde brug af peer2peer teknologien, så når du havde en film du havde købt eller lejet, så uploadede du den til andre, på den måde ville de ku spare på server og trafik, og på den måde sælge det billigere!
og i sidste ende, som jeg sagde, fiber er ikke dyere end adsl, det er oftest billigere, så der sker ike noget ved at tage de ekstra mbit med :)


Besvar