Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Støj - benzinflækker.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Støj - benzinflækker.

Indlæg af abn » 29 jan 2012 10:06

Det var så i forbindelse med arbejde de tider som jeg nævnte. Hvad angår støj fra havemaskiner er der ikke så mange regler
http://www.bolius.dk/alt-om/have-plante ... e-i-haven/
Mvh Anders


calle

Støj - benzinflækker.

Indlæg af calle » 29 jan 2012 17:43

Tak til alle for tips og et godt link. Fruen og jeg fik klaret lidt under halvdelen af arbejdet. Den er pragtfuld den gamle benzinflækker, som jeg har investeret i. Den render lige igennem det hele, i noget der minder om tomgang. Ren luxus i forhold til tidligere, hvor jeg håndflækkede det hele ( og her fyrer vi også med fyr - gran og kastanje). Jeg skulle have købt den for mange år siden, men bedre sent end aldrig. Dog er det lidt træls, at den ikke har automatisk returløb.

Tror vi sover godt i nat.

Venlig hilsen

Lille put i kedlen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 198
Tilmeldt: 07 jan 2012 00:18
Mit fyr: Orlan 18 KW
Areal: 230
Brændsel: Brænde
Geografisk sted: Midtjylland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Støj - benzinflækker.

Indlæg af Lille put i kedlen » 29 jan 2012 20:16

Du skulle nok kunne lave automatisk returløb på den - der sidder nok en fjeder inde i ventilen du kan udtage og så må du lave et stop, som stiller den i neutral, når den kører retur.

Ellers er returen som regel hurtigere end fremløbet - men kommer noget an på stokkens tykkelse i forhold til cylinderen.

Jeg har en lille billig kløver som kan kløve begge veje - den er lidt kraftigere den ene vej, så kraftigere stykker træ skal kløves den vej først - så kan jeg kløve dem i mindre stykker den anden vej, hvor den også kører lidt hurtigere. Den er imidlertid ikke så kraftig igen, derfor har jeg samlet lidt sammen til at lave en lignende i en noget større udgave.

Hvis du er træt af at din benzinmotor larmer og generer naboerne (du bryder dig sikkert heller ikke om at de larmer, når du vil have fred), kan du sikkert udskifte benzinmotoren med en el-motor - eller finde en elmotor med hyd. pumpe - de behøver ikke være så dyre - mener jeg selv har givet under kr. 500,- for en rimelig kraftig i 380 V. Så skal du bare have nogle forlængerkabler eller placere brændet i nærheden af noget strøm - helst 380 V (evt. hos naboen :D ). Det er også meget billigere at kløve med el - larmer og oser næsten ikke.


Besvar