Industristøvsuger

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Flyball
Stoker XII
Stoker XII
14
Indlæg: 694
Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
Areal: 325 m2 + 70 m2
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: Midtsjælland
Blevet takket: 25 gange

Opdatering.

Indlæg af Flyball »

calle » 16 Dec 2011, 19:50 skrev:Rensede Scotten igår. Fejede næsten alt aske op fra bunden af kedlen og fra gulvet uden for kedlen med en støvkost og et fejeblad. Den sidste rest, plus toplågerne blev støvsuget.Asken lå somforventet i bunden af Virvelvinden. Stadig masser af sug. Nu er der jo pose i Boschén, så i får en ny opdatering, når den ikke kan suge mere.

Venlig hilsen
Der burde gå lang tid før den mister sug, jeg har, som sagt tidligere, den billige fra Harald skrald foran min virvelvind, og den mister ikke suget på noget tidspunkt gennem vinteren og jeg bruger den til at suge Baxi'en tom, hver weekend. Jeg renser støvsuger hver forår, når vinteren er overstået og der er som sagt stadigvæk masser af sug i den :shock:


:great:
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !

Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons

holberg19
Stoker IX
Stoker IX
13
Indlæg: 384
Tilmeldt: 18 jul 2010 15:10
Mit fyr: Scotte 10kW
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Vestsjælland
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 4 gange

Industristøvsuger

Indlæg af holberg19 »

Brugeravatar
Flyball
Stoker XII
Stoker XII
14
Indlæg: 694
Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
Areal: 325 m2 + 70 m2
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: Midtsjælland
Blevet takket: 25 gange

Industristøvsuger

Indlæg af Flyball »

Jeps, lige netop. Billig ok virker perfekt med en virvelvind. Fin kombo :)


:great:
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !

Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons
holberg19
Stoker IX
Stoker IX
13
Indlæg: 384
Tilmeldt: 18 jul 2010 15:10
Mit fyr: Scotte 10kW
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Vestsjælland
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 4 gange

Industristøvsuger

Indlæg af holberg19 »

Flyball » 17 Dec 2011, 12:22 skrev:Jeps, lige netop. Billig ok virker perfekt med en virvelvind. Fin kombo :)


:great:
Så kører jeg sgu ned og køber sådan en swend i dag eller i morgen. Min eksisterende støvsuger har filter lige der hvor studsen går ind så det stopper i løbet af to rensninger. Du siger altså at den fra HN kun skal renses et par gange om året, hvis der sættes en virvelvind foran?
nølle

Industristøvsuger

Indlæg af nølle »

Hej jeg bruger en billig støvsuger fra lidl og en Virvelvind Askecyklon den koster godt nok omkring 900 kr men den virker det de reklamere med holder stik , jeg skifter pose på min støvsuger 1 gang om året, så er der ca en håndful aske i. Istedet for alle de elendige askepotter der stopper støvsugeren med det samme

Brugeravatar
Flyball
Stoker XII
Stoker XII
14
Indlæg: 694
Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
Areal: 325 m2 + 70 m2
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: Midtsjælland
Blevet takket: 25 gange

Industristøvsuger

Indlæg af Flyball »

Som nølle også skriver, go for it, smid den billige foran en virvelvind og det kører hele året uden de store problemer. Det virker helt fint her på farmen.


:great:
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !

Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons
calle

Industristøvsuger

Indlæg af calle »

Opdatering.

Har kontrolleret støvsugerposen i Bosch-støvsugeren i dag. Kører stadig på den første. Der kommer aske over i den, men det er minimalt og støvsugeren suger stadig rigtig fint. Bruger den hver 14. dag. Tømmer askeskuffen i en tom pillesæk og støvsuger kun den resterende aske.

Er rigtig glad for min Virvelvind bortset fra, at den skaber en resonanshyletone i støvsugerrøret, som er helt uudholdelig. Er sgu nødt til at have høreværn på, når jeg støvsuger.

Venlig hilsen
nølle

Industristøvsuger

Indlæg af nølle »

Hej Calle jeg tror det er din slange der giver den resonans, den slange du har er det en slange som kan trækkes ud til ca 4 gange længden , for er det tilfældet er det slangen
calle

Industristøvsuger

Indlæg af calle »

nølle » 08 Apr 2012, 00:26 skrev:Hej Calle jeg tror det er din slange der giver den resonans, den slange du har er det en slange som kan trækkes ud til ca 4 gange længden , for er det tilfældet er det slangen
Hej Nølle.

Hverken den fra støvsugeren eller Virvelvinden kan trækkes ud. Lyden forsvinder, når mundstykket holdes mod et underlag, men vender voldsomt tilbage, blot du løfter det en cm.

Venlig hilsen
nølle

Industristøvsuger

Indlæg af nølle »

det er underligt for jeg har ingen lyde fra min, på min værksteds støvsuger er der en slange der kan trækkes ud til 3-4 gange længden og den hyler infamt, 1: der er vel ikke noget i din slange 2: er det en slange der er rillet indvendig for så kan det være det der er årsagen. ellers har jeg ikke noget løsning på det

Besvar