Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nogen der køber strøm hos Nettopower ?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
calle

Nogen der køber strøm hos Nettopower ?

Indlæg af calle » 24 jun 2022 12:44

Er der nogen der har erfaring med Nettopower ? Overvejer at skifte til dem, når min fastintroaftale udløber hos Modstrøm.

Venlig hilsen


Bjarne Petersen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 54
Tilmeldt: 14 jan 2007 13:27
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 3 gange

Re: Nogen der køber strøm hos Nettopower ?

Indlæg af Bjarne Petersen » 24 jun 2022 18:15

Hej,
Deres "handelstillæg" syntes lidt højt, 0,125 øre/kWh, samt at der betales aconto.
Er selv i gang med at sammenligne selskaberne.
Ser ud til at EWII, GoEnergi og AURA kan konkurrere på prisen ved 4.000 kWh forbrug.
OK er billig hvis man kan leve med 6 md binding (det kan jeg ikke:-))

Vælger nok selv EWII, bagudrettet betaling og en lavt "handelstillæg" 0,01875 øre/kWh, men abb. på 29 kr./md.

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Nogen der køber strøm hos Nettopower ?

Indlæg af Dunas » 25 jun 2022 09:19

Jeg bruger Nettopower, og har haft det i mange år. Har aldrig oplevede nogle problemer med selvskabet.
Mit har altid været på variabel pris. Ved sidste regning (maj Mdr.) gav jeg 2,91 kr. pr. Kwh. inkl. ALT. Den har været oppe
på 3,31 kr/ pr. Kwh Dec. 2021 mdr.
For mig kan det ikke betale sig og skifte, har flere gange undersøgt det. Besparelse er simpelhent for lille ved sammenligning (basse øre)
Det skal siges, at jeg også kun bruger ca. 2200 kwh. pr./år. Det med Aconto indbetaling, synes jeg fungerer helt fint.

calle

Re: Nogen der køber strøm hos Nettopower ?

Indlæg af calle » 06 aug 2022 09:58

Nu har jeg så skiftet over til NettoPower.

Modstrøm kan jeg bestemt ikke anbefale. På min første regning opsagde de min fastprisaftale med tre måneders varsel. Den skulle ellers gælde i 6 måneder. Opsigelsen var gemt i en række informationer, og var vanskelig at gennemskue. Har stadig ikke opfattet skrivelsen, der naturligvis er gemt på sidste side af opkrævningen. Jeg føler mig i den grad bondefanget.

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Nogen der køber strøm hos Nettopower ?

Indlæg af Dunas » 06 aug 2022 17:10

calle skrev:
06 aug 2022 09:58
Nu har jeg så skiftet over til NettoPower.

Modstrøm kan jeg bestemt ikke anbefale. På min første regning opsagde de min fastprisaftale med tre måneders varsel. Den skulle ellers gælde i 6 måneder. Opsigelsen var gemt i en række informationer, og var vanskelig at gennemskue. Har stadig ikke opfattet skrivelsen, der naturligvis er gemt på sidste side af opkrævningen. Jeg føler mig i den grad bondefanget.
Du er ikke den eneste, SK energi har suspenderer 3000 kunders fastprisaftaler på el og gas. De forventer store prisstigninger i de kommende mdr.
Gætter på, at andre EL eller GAS selvskaber også vil suspenderer kunders fastprisaftaler i den kommende sæson.
Det tegner ikke godt for træpiller priser, da de følger energi priser :cry:. Tror slet ikke vi har set top prisen endnu på træpiller :cry:
Den kommende sæson bliver historisk dyrt for boligopvarmning, den vil slå alle rekorder. Det bliver en gyser desværre :cry:
Det eneste der kan ændre dette er, hvis EU laver en eller anden aftale med Putin omkring Gas og til dels olie. Så prisen kommer ned på normalt leje igen. Desværre ser jeg ikke dette ske.
https://www.sn.dk/slagelse-kommune/stor ... I-LbI2kRps


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Nogen der køber strøm hos Nettopower ?

Indlæg af Lintz » 06 aug 2022 17:31

Dunas skrev:
06 aug 2022 17:10

Det eneste der kan ændre dette er, hvis EU laver en eller anden aftale med Putin omkring Gas og til dels olie. Så prisen kommer ned på normalt leje igen. Desværre ser jeg ikke dette ske.
Der er noget der tyder på at Gazprom bare fyrer for fuglene med gassen.
Problemet er åbenbart at de ikke bare kan lukke for gassen - Så når de skruer ned for gassen til EU og ikke kan eksportere andre steder så skal den brændes af - Med tab til følge.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Nogen der køber strøm hos Nettopower ?

Indlæg af Dunas » 06 aug 2022 18:49

Lintz skrev:
06 aug 2022 17:31
Der er noget der tyder på at Gazprom bare fyrer for fuglene med gassen.
Problemet er åbenbart at de ikke bare kan lukke for gassen - Så når de skruer ned for gassen til EU og ikke kan eksportere andre steder så skal den brændes af - Med tab til følge.
Har læst det på https://todaytimeslive.com/economy/92150.html

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Nogen der køber strøm hos Nettopower ?

Indlæg af Lintz » 06 aug 2022 18:55

Dunas skrev:
06 aug 2022 18:49
Har læst det på https://todaytimeslive.com/economy/92150.html
Hov. Det var i den forkerte tråd jeg fik det slået op 🙄
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Re: Nogen der køber strøm hos Nettopower ?

Indlæg af BWJ » 07 aug 2022 22:54

Har i prøvet el hos OK, det ser gennemskueligt og troværdigt ud :wink:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

calle

Re: Nogen der køber strøm hos Nettopower ?

Indlæg af calle » 08 aug 2022 10:02

Dunas skrev:
06 aug 2022 17:10
Du er ikke den eneste, SK energi har suspenderer 3000 kunders fastprisaftaler på el og gas. De forventer store prisstigninger i de kommende mdr.
Gætter på, at andre EL eller GAS selvskaber også vil suspenderer kunders fastprisaftaler i den kommende sæson.
Det tegner ikke godt for træpiller priser, da de følger energi priser :cry:. Tror slet ikke vi har set top prisen endnu på træpiller :cry:
Den kommende sæson bliver historisk dyrt for boligopvarmning, den vil slå alle rekorder. Det bliver en gyser desværre :cry:
Det eneste der kan ændre dette er, hvis EU laver en eller anden aftale med Putin omkring Gas og til dels olie. Så prisen kommer ned på normalt leje igen. Desværre ser jeg ikke dette ske.
https://www.sn.dk/slagelse-kommune/stor ... I-LbI2kRps
De har vidst hele vinteren, at prisen var på vej op, og alligevel lokker de folk over. Nu håber jeg bare, at NettoPower holder hvad de lover. Heldigvis er det jo blevet super nemt at skifte selskab. Det tager under et minut.


Besvar