Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Vanvidskørsel (Afstemning)

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar

Er det i orden at politiet nu kan beslaglægge køretøjer ved såkaldt vanvidskørsel ?

Ja.
42
72%
Nej.
13
22%
Har ikke taget stilling.
3
5%
 
Afgivne stemmer: 58

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af Lintz » 09 maj 2021 09:18

triumph skrev:
09 maj 2021 09:08
Det er jo ikke 15-20.000 faderen han skal finde, det er 300.000 + 20.000 han skal finde. Billånet ophøre når der ikke længere er pant i bilen, så han skal lave et nyt lån. Men til hvilken rente; 20% ?

20% - Ah. Nok nærmere omkring 5 til bil og 10 til forbrug.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af triumph » 09 maj 2021 09:25

Lintz skrev:
09 maj 2021 09:18
20% - Ah. Nok nærmere omkring 5 til bil og 10 til forbrug.
Det kommer da helt an på ens økonomi
Jeg blev skilt for 1½ år siden, i den forbindelse skulle jeg låne 150.000. 3/4 år senere skulle jeg installere minirens, og låne 85.000 mere. Det blev lån til ca. 12%. Men hvis jeg ikke tjente 600.000 om året, men kun 300.000 om året (Havde et mindre rådighedsbeløb), så havde jeg vel skulle betale 16%

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af Lintz » 09 maj 2021 09:29

triumph skrev:
09 maj 2021 09:25
Det kommer da helt an på ens økonomi
Jeg blev skilt for 1½ år siden, i den forbindelse skulle jeg låne 150.000. 3/4 år senere skulle jeg installere minirens, og låne 85.000 mere. Det blev lån til ca. 12%. Men hvis jeg ikke tjente 600.000 om året, men kun 300.000 om året (Havde et mindre rådighedsbeløb), så havde jeg vel skulle betale 16%
Det ændre såen set ikke min holdning til loven - Den er rettet mod en ganske lille del at den danske befolkning - Heldigvis da :D

- og som @Hjemme teori skriver "Så jeg vil også sige, lev med det og vent og se om der opstår et reelt problem."
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af triumph » 09 maj 2021 09:43

Her fraråder FDM at man låner sin bil ud tilBørn, familie, og venner.
Så blev der pludseligt mange ofre.......

"Konsekvensen er, at FDM fremover må fraråde, at man låner eller lejer sin bil ud – heller ikke til nære venner, søskende, børn eller kolleger. I værste fald risikerer man nemlig at miste sin bil. Det, mener vi, er stærkt problematisk," skriver Dennis Lange i førnævnte pressemeddelelse.
https://bilmagasinet.dk/bil-nyheder/fdm ... e-forkerte

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af Lintz » 09 maj 2021 09:53

triumph skrev:
09 maj 2021 09:43
Her fraråder FDM at man låner sin bil ud tilBørn, familie, og venner.
Så blev der pludseligt mange ofre.......

"Konsekvensen er, at FDM fremover må fraråde, at man låner eller lejer sin bil ud – heller ikke til nære venner, søskende, børn eller kolleger. I værste fald risikerer man nemlig at miste sin bil. Det, mener vi, er stærkt problematisk," skriver Dennis Lange i førnævnte pressemeddelelse.
https://bilmagasinet.dk/bil-nyheder/fdm ... e-forkerte

Jamen - Det skal da ikke undre mig en disse at der er så mange der sidder og roder i det og snakker brud på dit og dat at der sidder en flok idioter tilbage og griner af det - Nemlig dem som bare kører rundt og skider på andres ve og vel og mener at asfalten er lagt ud for deres skyld.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af Bigfoot » 11 maj 2021 09:03

nu tager tingene endnu en drejning.
Udlån af bil? Hvor mange af jer har rent faktisk læst jeres forsikringspolicer for jeres biler?
Vores har igennem de sidste 12 år været med en tekst der omtaler udlån af bilen, og ved os har vi oplevet bortfald af kaskoforsikring, eller som det er nu her, et VÆSENTLIG højere selvrisiko, med andre ord, lad venligst være med at låne bilen ud.
Dem som lejer deres biler ud med Gomore eller hvad det nu hedder, har jo hele tiden været både ulovligt og stærkt frarådet fra alle instanser.

Den omkring leasingbiler, den bliver sjov, for jeg tror der kommer til at ske noget rigtig sjovt omkring dem.
Jeg tror vi kommer til at se en tillægstekst til leasingbiler, som omhandler dette. Bliver bilen konfiskeret, så får du en fuld regning på køretøjet, AT BETALE!

Det er jo allerede sådan nu, at hvis man tager sine nummerplader fra sin egen bil og smider på en uregistreret bil, og for lige at lave det lidt sjovere, så er denne bil så også uden afgift, og så kører man sig en tur.
Skulle det ske at man forulykker eller gør andet dumt, så ordensmagten kommer ind i billedet, så kan sådan en sag ikke startes uden at det brugte køretøj er afgiftsbehandlet (for man har jo indikeret ved at bruge sine plader, at det skulle være dansk - godt råd, lad de udenlandske plader blive på)
Når sådan en sag med svindel med afgift så kører, så får man så også en bøde, og jeg har ladet mig fortælle at den bøde som minimum udgør 50% af afgiften på køretøjet.
En af mine fjernt bekendte fra brøndby området lavede dette nummer med hans Audi RS4 og pladerne fra hans danske opel vectra. Den skulle jo lige afprøves den Audi, nu havde han jo bygget på den i lang tid.
De ender med at køre galt på denne prøvetur, de påkører en Astra og totalskader Astraen.

Det kostede ham ALT. Så han måtte gå fra hus og hjem og alt, og stod med en gæld på lidt over en million endnu bagefter.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af svanggaard » 11 maj 2021 10:45

Min forsikringspolice (Tryg/ansvar) har højere selvrisiko hvis bilen lånes ud til ung bilist. Kan ikke huske de nøjagtige tal - mener grænsen er 26 år og selvrisikoen er 2-3000 højere. Det synes jeg faktisk er fair nok.

Din "fjerne bekendte" vidste nok også at han lavede numre. Det er umiddelbart fair, at han står med regningen - selvom den nok blev noget større end han havde forestillet sig i sin vildeste fantasi.

Men udlån af en normalt indregistreret og forsikret bil i god tro skal aldrig kunne koste en konfiskation. Det er føreren, ikke køretøjet, der er problemet ift. vanvidsbilisme.

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af John Skov Jensen » 11 maj 2021 14:19

Sakset fra DR

Betjent beslaglagde fire køretøjer for vanvidskørsel på tre timer
En betjent fra Østjyllands Politi havde en vellykket aften i kampen mod vanvidsbilisme mandag aften.

På tre timer stoppede han fire bilister, der alle kørte så hurtigt, at de fik inddraget deres køretøjer.

Han havde til en start taget opstilling på en vej, hvor den tilladte hastighed var 50 kilometer i timen. På to timer stoppede han en 23-årig mand, der kørte 112 kilometer i timen på sin motorcykel og to unge mænd, der kørte om kap.

På vej hjem blev han overhalet af en bil på motorvehen. Den blev målt til at køre 206 kilometer i timen. Det betød, at den 18-årige kvindelige bilist fik beslaglagt køretøjet og mistede førerretten.


Jeg bliver mere og mere glad for den lov :-)

pendec

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af pendec » 11 maj 2021 15:16

John Skov Jensen skrev:
11 maj 2021 14:19
Jeg bliver mere og mere glad for den lov :-)
Mon man kan lave en "Jeg er så glad for den nye lov" på Kjøllers Cykelsang? :)

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af John Skov Jensen » 12 maj 2021 11:31

John Skov Jensen skrev:
11 maj 2021 14:19
Sakset fra DR

Betjent beslaglagde fire køretøjer for vanvidskørsel på tre timer
En betjent fra Østjyllands Politi havde en vellykket aften i kampen mod vanvidsbilisme mandag aften.

På tre timer stoppede han fire bilister, der alle kørte så hurtigt, at de fik inddraget deres køretøjer.

Han havde til en start taget opstilling på en vej, hvor den tilladte hastighed var 50 kilometer i timen. På to timer stoppede han en 23-årig mand, der kørte 112 kilometer i timen på sin motorcykel og to unge mænd, der kørte om kap.

På vej hjem blev han overhalet af en bil på motorvehen. Den blev målt til at køre 206 kilometer i timen. Det betød, at den 18-årige kvindelige bilist fik beslaglagt køretøjet og mistede førerretten.


Jeg bliver mere og mere glad for den lov :-)
Lidt flere detaljer om denne


https://www.bt.dk/krimi/oestjysk-betjen ... -tre-timer


Besvar