Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

2023 nærmer sig med hastige skridt.

Nyheder og informationer fra Teamet
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

2023 nærmer sig med hastige skridt.

Indlæg af Lintz » 31 dec 2022 07:42

Som tiden da går – Endnu et år er ved at rinde ud.

Både her på Stokerpro og ude i den pulserende verden.


2023 nærmer sig og der er kun få timer tilbage af året 2022. Et år som vi kan se tilbage på med ikke mindre end 3 nedbrud her på Stokerpro.

Midt i maj oplevede vi pludselig at det var umuligt at komme ind på vores hjemmeside. Og her var det så i bagklogskabets ulidelige klare lys at jeg bare kunne sidde og ærgre mig over at alt kommunikation med Ulrik havde foregået via PB og havde ikke skænket den tanke at få en mail eller et telefonnummer som jeg kunne henvende mig på, i et tilfælde som dette.
Så fat Krak og lede under det postnummer jeg mente han hørte under samtidig med at jeg fik fat i John som vist vidste at en eller to andre brugere helt sikker havde hans nummer – Dog kendte han dem kun via deres brugernavn men på en eller anden måde lykkes det ham at støve et nummer op og vi fik fat i ham og fik løst problemet.

Dog gik der ikke lang tid før den var gal igen.

Ifølge Ulrik så det ud til at nogle Brugere-konti var blevet hacket og blevet brugt til Spam.
Desværre måtte vi på den konto sige farvel til cirka 3 brugere – Dog så det ud til at alle var brugere som ikke var aktive og med meget få indlæg selv om de havde været medlem i mange år.

Medio september havde vi et meget kort nedbrud som alle måske ikke nåede at observerer.


Vores del af Spammer har vi også haft.
Dog som altid har vi vågne brugere som nok skal tage fat i Redaktørerne hvis vi ikke selv er hurtige nok til at reagerer – Tak for det.

Ude i den pulserende verden trådte Covid-19 lidt i baggrunden i løbet af året der er ved at være gået.

En anden alt overskyggende begivenhed trængte sig på da Putin bestemte sig for at udrydde alle hans opdigtede nynazister i Ukraine.
For os danskeres vedkommende betød det lige pludselig at nogle af os fik flygtninge fra Ukraine tæt ind på livet i en periode.
Samtidig steg inflationen stille og rolig mens fødevare- og energipriser eksploderede.

”Den specielle militær operation” blev diskuteret herinde, men især energiprisernes himmelflugt gjorde at indlæggende herinde bar præg af diverse spareråd, alternative brændbare piller til stokeren og pille fyret – Herunder solsikkepiller blev diskuteret. Priser på el og piller blev vendt og drejet.

Træpille priserne kom op og runde det helt urealistiske, men pludselig kunne vi så købe meget billige piller ved Pinderup træpiller.

De skulle bare lige havde lidt tilladelser og en produktionslinje op at stå samt aftaler med vognmænd o.l. skulle på plads.
"Men det var ingen problem", skrev ejeren – Alle kunne bare bestille og betale forud, så skulle pillerne nok komme.

Dog ramlede korthuset efter kort tid og ejeren blev politianmeldt.


2022 var også et valgår og et par gamle kendinge som havde været ude af folketinget kom ind igen.
Efter en rekord lang Dronningerunde blev navnet på Statsministeren uændret da støtten kom fra en uventet kant – Særligt fra ét ærkeblå parti som pludselig ændrede holdning.

Studehandel blev det vist herinde blandt andet kaldt.


Ellers er der vist ikke mere at tilføje til denne lille Nytårshilsen fra Redaktør-teamet.

Vi kan bare glæde os over at indlæggende er talrige – hjælpen er hurtig at få og diskussionerne går livligt herinde uden ”knas på linjen”.
Kan ikke mindes at vi på noget tidspunkt i 2022 har været nød til at løfte en finger over for sprogbrug, hvilket jo bare er dejligt.


Skal vi ikke hilse det nye år velkommende og håbe på at alle de problemer der er derude lige pt blegner lidt, så vi som mennesker kan være bekendt og værdige til at være på denne jord.

Godt nytår til alle Stokerpro-frænder fra Redaktør-teamet.

Ulrik, John Skov og Lintz.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: 2023 nærmer sig med hastige skridt.

Indlæg af lamborg » 31 dec 2022 10:20

Stort ønske om et Godt Nytår til alle på stokerpro her fra Lamborghus :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: 2023 nærmer sig med hastige skridt.

Indlæg af thoken » 31 dec 2022 11:15

Hej
Rigtig godt nytår til alle på stokerpro
En stor tak til redaktørerne for et godt forum :great:
Mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

calle

Re: 2023 nærmer sig med hastige skridt.

Indlæg af calle » 31 dec 2022 15:15

Godt nytår til alle her StokerPro.

PS. Kan det være russere der har hacket os :shock: icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen

Brugeravatar
vilhapiller
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 305
Tilmeldt: 13 feb 2012 18:18
Mit fyr: Woody Black Star mini
Areal: 160
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: 4.5
Geografisk sted: Sønderjylland
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 14 gange

Re: 2023 nærmer sig med hastige skridt.

Indlæg af vilhapiller » 01 jan 2023 20:06

Godt Nytår 😊


Besvar