Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Stokerpro siger Farvel til 2020

Nyheder og informationer fra Teamet
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Stokerpro siger Farvel til 2020

Indlæg af Lintz » 30 dec 2020 11:49

2021.jpg


2020 synger på sit absolutte sidste vers og dermed er endnu et år gået her på Stokerpro.

Mange gode indlæg, mange gode debatter, rigtig gode spørgsmål og mange svar og løsninger er der fremkommet i året der er gået.

Der er lige pt godt og vel 22.000 medlemmer af Stokerpro. Mange er aldrig aktive, en del læser bare med på sidelinjen og får (måske) nyttig viden deraf. En hel del er meget aktive og en mindre del er på – om ikke daglig, så næsten.

Så dette mønstre følger nok meget godt alle andre grupper, klubber og foreninger.

Desværre kommer der også af og til lidt ”knas på linjen” i form af ophedet debatter hvor nogle brugere er og bliver meget uenige.
Det må de også meget gerne være, bare det sker i en ordentlig tone. Hvilket ikke altid lykkes.

Der har været episoder og tråde i de sidste par år som har fået lov til at køre alt, alt for lang tid.
Dette vil vi i Redaktørteamet fremover forsøge at sætte en stopper for, meget tidligere end før, ved at sanktionere disse – heldigvis - ganske få medlemmer af Stokerpro.
Hjælper disse sanktioner ikke er vi ikke bange for at vise disse ganske få døren – Dette til fordel for den store gruppe som godt kan efterleve reglerne.

Vi har i år sagt farvel til en enkelt bruger på det grundlag, derudover har vi sagt farvel til en hel del nyoprettede medlemmer af Stokerpro. Det er medlemmer som for det meste kun får lov til at være her i max et døgns tid hvorefter de er sparket ud.

Her snakker vi selvfølgelig om ”Spammer” der opretter en brugerkonto og få minutter efter kommer med et indlæg hvor der tilfældigvis lige ligger et link til en hjemmeside.
Jeg syntes selv vi er blevet gode til at spotte dem og en forenkling af regelsættet for Redaktørerne gør at vi kan reagerer hurtigere på dette. Dem vi ikke selv fanger skal vores medlemmer nok gøre os opmærksomme på. Og tak for det.

Er dette så ved at udvikle sig til en ”Kæft-trit og retning” kultur på Stokerpro???

NEJ – Absolut ikke.

Regelsættet er meget let at forstå og ikke særlig restriktivt, men igen – Der er nogle ganske få som der vil være alle steder, som ikke VIL læse eller ikke VIL rette sig efter de regler som altid er i sådan en gruppe som Stokerpro. Eller så vil de havde dem ændret så det netop passer i deres kram.

Disse få skal ikke dominere gruppen – Det skal det store flertal som har accepteret regelsættet.


2021 ligger lige omkring hjørnet. Et spændende år for mange. De nok så berømte to ”C” ord som har været gentaget til hudløshed i 2020 vil nok fortsætte et godt stykke ind i det nye år.

Skal vi ikke håbe på at der kommer styr på det som foråret skrider frem og vaccinerne forhåbentlig hjælper.


Her på Stokerpro ser jeg også frem til endnu et godt år med mange indlæg og debatter. Nogle af dem vil jeg selv deltage i, andre følger jeg på sidelinjen.

Til sidst en stor tak til Ulrik for dette forum. Og en stor tak for tilliden til erhvervet som Redaktør.

På vegne at Redaktørerne
Lintz.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Stokerpro siger Farvel til 2020

Indlæg af Ulrik » 31 dec 2020 12:31

Jeg vil benytte @Lintz tråd til at smide en håndfuld taknemmelighed ud 🙏

For mange har 2020 været et "nederen" år.
C ordet er klart det der har fyldt mest og vores fokus er naturligvis ofte faldet på det vi har mistet i det.

Derfor vil jeg forsøge at vise vigtigheden i at fokusere på taknemmelighed.
Jeg kunne ikke fejre min datters 16 års fødselsdag.
Eller det kunne jeg og det gjorde jeg.
Det blev blot uden hende. Hun sad i C karantæne.
Julen med ungerne blev aflyst. Min søn er/var smittet med C, uden symptomer, og havde derfor karantæne med mor og søster. Han var den eneste smittede i familien.

Er det så noget at være taknemmelig for?
Nej, det er det bestemt ikke.
At det ikke gik værre er noget at være meget taknemmelig for 🙏

Ligeledes er redaktørerne, ikke blot nuværende, men alle der gennem tiden har givet sin tid til vores lille fællesskab.
Det samme gælder alle brugerne. Igen ikke blot de nuværende, men alle der gennem tiden har sat sig aftryk her.
Tak til jer, alle sammen 🙏
MvH Ulrik©

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Stokerpro siger Farvel til 2020

Indlæg af triumph » 31 dec 2020 13:12



Besvar