trækstabilisator: sidder på dit skorstensrør og har til formål at stabilisere træk i kedel, så du heller ikke får trukket varmen uden når der er blæst og vind, så tager den noget af trykket.
Biomax er styring lidt anderledes, klart nok, med grund indstillinger + lidt ekstra som du har, og alligevel burde fungere på samme måde.
jeg har,
Brændsel 0,8
Max blæs 18%
Rensblæs 15
Rensblæsint 45
SneglMax procent 12%
Det er vigtigt at blæsmax ikke er for højt, for så varmer du for gråspurve, og kedel når ikke at mærke varmen når den ryger ud igennem skorsten.
Det er på blæsmax jeg har vundet en del her. Jeg lå gerne højere nogle år tilbage men så eksperimenterede jeg og har holdt dette i 3 år nu.
Den skal dog renses 2-3 dage, hvor herd lige for en ske ned og fjerne "toppings"
Så kører den 3 dage igen, det er primært når ydelse ligger på 20-30% at den ikke holder længe.
Når jeg sænker ydelse mere, så bliver blæs højere men desværre slukker den så flammen oftere som resulterer i fyldt sneglrør.
Jeg ville da prøve, lavere brændsel + lavere Maxblæs til at begynde med, og ser du en ændring, så prøv at sænk begge parametere lidt igen , det giver dog ikke mening at gå under 17-18% , for der skal jo luft til. Og lige en detalje, mit spjæld på siden af brænder, højre side, har en åbning i kant som en tommelfinger bredde, det er jo også vigtigt.