Multistoker/Multikedel 20

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
01jb
Stoker II
Stoker II
14
Indlæg: 39
Tilmeldt: 21 okt 2009 12:01
Mit fyr: Vølund PB 20
Areal: 287
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Dagligt forbrug: 50-70
Årligt forbrug: ca. 10-12 ton
Geografisk sted: Holbæk

Re: Multistoker/Multikedel 20

Indlæg af 01jb »

Hoffe du har PB

Jønne

01jb
Stoker II
Stoker II
14
Indlæg: 39
Tilmeldt: 21 okt 2009 12:01
Mit fyr: Vølund PB 20
Areal: 287
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Dagligt forbrug: 50-70
Årligt forbrug: ca. 10-12 ton
Geografisk sted: Holbæk

Re: Multistoker/Multikedel 20

Indlæg af 01jb »

Så har jeg fået nyt fyr icon_cheesygrin.gif

Ikke et fra Anders selvom han fortalte om hans nye herd som nok kunne bruges på mit "gamle" anlæg. Jeg er bange for at få tilbagebrændinger, og jeg HAR prøvet at sidde i 8 timer for at rense våde træpiller ud af snegl m.m. :evil:

Det er så blevet et Vølund sb 20 anlæg med justering mellem 12 kw til 20 kw og autotænding.

Det er sgu noget der dur :great:

Har lige været væk i en uge og det er en fornøjelse at komme hjem og VIRKER det bare, og huset er varmt m.m. Det bliver en fornøjelse at få vinter med kuldegrader. :skiing:

Jønne
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Multistoker/Multikedel 20

Indlæg af Ulrik »

Dejligt, tillykke med anlægget.
Lad os høre noget mere om det. Det er ikke et anlæg vi har hørt så meget om endnu.
MvH Ulrik©
Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
17
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: Multistoker/Multikedel 20

Indlæg af Klaus »

Ja og nogle billeder.
Du kan jo starte en tråd i mit fyrrum..
Landbo
Stoker XV
Stoker XV
15
Indlæg: 1429
Tilmeldt: 20 nov 2008 20:55
Mit fyr: SK-STOKER 16 Kw med TM-3006
Areal: 170
Brændsel: Flis og andet brændbart.
Årligt forbrug: ????
Geografisk sted: Thy (Vest for Thisted)

Re: Multistoker/Multikedel 20

Indlæg af Landbo »

Tillykke med den nye 'bette' Jønne. :)
Mvh. Leif.
Selvgjort er absolut velgjort - når det virker efter hensigten !
Motto: Forsøg altid at lave tingene så enkelt det er muligt.

levi

Re: Multistoker/Multikedel 20

Indlæg af levi »

Snip - Det er så blevet et Vølund sb 20 anlæg med justering mellem 12 kw til 20 kw og autotænding. - Snap.

Mener du det ?, - lavlast på 12 kw lyder da helt vildt ?
01jb
Stoker II
Stoker II
14
Indlæg: 39
Tilmeldt: 21 okt 2009 12:01
Mit fyr: Vølund PB 20
Areal: 287
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Dagligt forbrug: 50-70
Årligt forbrug: ca. 10-12 ton
Geografisk sted: Holbæk

Re: Multistoker/Multikedel 20

Indlæg af 01jb »

Jeg skal nok lægge nogle billeder ind a.s.a.p. og naturligvis fortælle om hvordan det funker.

Lige nu kører det 12 kw med pause fyring, hvilket vil sige at det slukker og en fotocelle tjekker om der er "ild" (gløder) når den genstartes.

Hvis ja, så starter blæser først, og herefter nedkøres piller til tænding.

Hvis nej, så nedkøres piller og eltænding starter i 2 trin, og når der er "tænding" (ild) overgår anlæg til auto pillefødning efter temperaturen som er sat på kedel til 80 grader.

På styringen kan der så stilles frem i trin til 18 kw ifald der kræves mere "power" for opvarmning, dvs. jo mere varme der kræves, jo mere brænding og brug af piller new24

Nu ved jeg ikke hvad du mener med lavlast på 12 kw lyder vildt?

Som jeg har forsøgt et beskrive ovenfor så er max effekt p.t. sat til 12 kw, og anlægget pauser selv når der ikke "kaldes" på varme. Hvad det så er i "lav last" aner jeg ikke en fisk om new4

Jeg opvarmer 217 m2 i huset og 10 m2 i stald, samt frostsikrer garage på 60 m2, og det går fint p.t. og så må jeg jo se hvordan effekten skal sættes op når det bliver koldere. :sol:

Forbruget skal naturligvis tjekkes og følges nøje, men p.t. "håndfodrer" jeg p.g.a. min silo har revnet bunden, så det skal lige køre 2-3 uger før jeg kan sige noget mere konkret.

Jønne
danskgården
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 24
Tilmeldt: 20 nov 2009 21:51
Mit fyr: Vølund pellux 100
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Årligt forbrug: 9000

Re: Multistoker/Multikedel 20

Indlæg af danskgården »

Har samme problem kan kun sige LAD VÆRE MED AT KØBE DET LORT Anders Adelbøg LAVER. Min er brændt hul af efter 2 år har udelukkende fyret med træpiller og smuld. Han sagde da jeg købte stokeren at herden havde en levetid på 5-8 år.
01jb
Stoker II
Stoker II
14
Indlæg: 39
Tilmeldt: 21 okt 2009 12:01
Mit fyr: Vølund PB 20
Areal: 287
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Dagligt forbrug: 50-70
Årligt forbrug: ca. 10-12 ton
Geografisk sted: Holbæk

Re: Multistoker/Multikedel 20

Indlæg af 01jb »

danskgården » 14 Feb 2011, 22:02 skrev:Har samme problem kan kun sige LAD VÆRE MED AT KØBE DET LORT Anders Adelbøg LAVER. Min er brændt hul af efter 2 år har udelukkende fyret med træpiller og smuld. Han sagde da jeg købte stokeren at herden havde en levetid på 5-8 år.
Hej du

Nu er det lang tid siden jeg har været "på", så jeg må nok komme med nogle UPDATES indenfor kort tid. :oops:

M.h.t. Anders, så vil jeg ikke sige at det er noget lort han sælger, men mere at der har været problemer med det stål han brugte (læs brugte - håber ikke at han bruger det mere!) idet jeg havde gennembrænding af herden 2 gange indenfor 2 år - og det var jo nye herder hver gang.

Som du skriver så brugte også jeg kun træpiller til anlægget.

Som jeg også har skrevet i et indlæg tidligere i denne tråd, så har Anders oplyst at han har skiftet leverandør af stål som han bruger til sine herder, samt lavet en "løs" indsats, som gør at der er mulighed for at yder og inderdel af herden kan bevæge sig i forhold til hinanden. Alt dette skulle så medvirke til at gennembrænding af herd ikke længere skulle ske.

Hvis du så har en herd der er gennembrændt, og den er købt indenfor de 3 sidste år, så vil jeg mene at Anders skal kikke på sagen med "kulance brillerne på" idet der så kan være tale om du har fået en herd der stammer fra den gamle produktion.

I øvrigt så vil købelovens bestemmelser altid være gældende, og her er der 2 års reklamationsret på varer/anlæg m.m. der er købt af privatpersoner.
Det vil faktuelt sige at hvis en producent/sælger ikke kan påvise fejlbetjening, forkert brug, eller manglende vedligeholdelse, så vil forbrugeren have krav på ombytning - penge retur - forholdsmæssigt nedslag på varen.

Nå men jeg må vel se at få taget nogel billeder af det nye og lægge lidt tekst ind. :great:

Jønne

Besvar