Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Opsændigsfejl på biomax kombi

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
JensOleNielsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17 apr 2020 22:48
Mit fyr: Biomax Combi
Areal: 230
Brændsel: 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 4520
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: ?

Opsændigsfejl på biomax kombi

Indlæg af JensOleNielsen » 21 apr 2020 13:39

Hej Jeg har et Biomax kombi der har fungeret ubeklageligt. For ca 1 måned siden købte jeg nogle andre piller end jeg plejede og jeg begyndte kort efter at opleve at den begyndt at fejle, med en fejlmeddelelse at den var løbet tør, selvom der var masser af piller tilbage. jeg regnede med at pillerne måske ikke ordenligt skred sammen ned mod snejlen og stak bare et kosteskaft ned for at få dem til at skride sammen, herefter kunne jeg bare tænde op igen og det fungerede fint. Det var dog som om at problemet kom oftere og oftere og nu er jeg så begyndt at opleve at den siger optændingsfejl. En aften tænkte jeg så at hvis jeg nu lavede en afvejning og tastede de rigtige tal ind, villle det måske afhjælpe problemet. På det tidspunkt stod den til at 200 portioner var 678 gr. og jeg fik en afvejning til 811 gr. Jeg har nu prøvet at ændre den, men med samme fejl.
Den siger forvarmer i 10 minutter, så starter den med at steppe op og tæller fra 20% til alt mellem 25 til 50% så siger den bare optændingsfejl.
Jeg har tjekket at pillestanden ved optænding passer til den mængde den skal have men med samme resultat. Nu har jeg så prøvet at gå tilbage til de oprindelige værdier, men intet hjælper.
Det ser ud til at alt fungerer, der kommer fint ild i pillerne og varme og lux stiger, men pludselig så falder lux stille og roligt ned til 0 og så siger den igen opdætningsfejl. Den står til Tænd brændsel 68 sek, Tænd luft 58% Drift min 20 max 100, og jeg har prøvet fra 678 til 811 g. piller pr 200 portioner.
https://youtu.be/YpoSdluRqWM
Jeg håber der er en der kan komme med et godt råd.


Besvar