styringboks scotte woddy

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
cred
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 16
Tilmeldt: 14 dec 2010 10:59
Mit fyr: darkon dor 24 kw
Areal: 270 m2. 3 plan
Brændsel: piller og en pind
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Dagligt forbrug: 55 kg
Årligt forbrug: første sæson
Kontakt:

styringboks scotte woddy

Indlæg af cred »

Hej...jeg trænger til fornyelse af min styringboks ...5 trins 3,99..scotte woddy...nogen som har et godt valg.og evt en styring til salg..vh torben....42707739

calle

Re: styringboks scotte woddy

Indlæg af calle »

cred skrev: 22 nov 2019 06:18 Hej...jeg trænger til fornyelse af min styringboks ...5 trins 3,99..scotte woddy...nogen som har et godt valg.og evt en styring til salg..vh torben....42707739
Jeg skal måske også have fundet noget nyt, så jeg kunne da da godt tænke mig at høre, om du har fundet et godt tilbud.

Mvh Calle
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: styringboks scotte woddy

Indlæg af triumph »

calle skrev: 04 jan 2020 10:40 Jeg skal måske også have fundet noget nyt, så jeg kunne da da godt tænke mig at høre, om du har fundet et godt tilbud.

Mvh Calle
Jeg kan se at dit hus ikke er så stort, og din brænder er (Hvis den er orginal) egentligt en droslet 24 KW brænder, og du burde kunne klare dig med en 10 KW, derfor kunne dette måske være noget ?
Bemærk at pillefødningsrør er mindre på den nye brænder
brænder.png
calle

Re: styringboks scotte woddy

Indlæg af calle »

triumph skrev: 04 jan 2020 11:12 Jeg kan se at dit hus ikke er så stort, og din brænder er (Hvis den er orginal) egentligt en droslet 24 KW brænder, og du burde kunne klare dig med en 10 KW, derfor kunne dette måske være noget ?
Bemærk at pillefødningsrør er mindre på den nye brænder
brænder.png
Jamen det kan da godt være, at det er den vej jeg skal gå. Faktisk kører jeg udelukkende sommerdrift på min 16 KW. Det er rigeligt. Men jeg er mega glad for den, da den med årene er blevet mere og mere driftsikker, og hvor mange fyr bliver det icon_cheesygrin.gif

Mvh Calle :wink:
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: styringboks scotte woddy

Indlæg af triumph »

Hvad mener du med "sommerdrift" ?
Da jeg fik min, lavede jeg utallige eksperimenter for at få forbruget ned. Det var helt tydeligt, at ved en ydelse under 4-5 kw, så brænder den ikke særligt økonomisk. Nu ved jeg godt at det er begrænset hvor meget man kan spare hvis man kun bruger 3 tons.....-

En virkelig fed ting ved NBE er at det er overkommeligt at opgradere sit anlæg

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: styringboks scotte woddy

Indlæg af Lintz »

triumph skrev: 04 jan 2020 12:32 Hvad mener du med "sommerdrift" ?
Da jeg fik min, lavede jeg utallige eksperimenter for at få forbruget ned. Det var helt tydeligt, at ved en ydelse under 4-5 kw, så brænder den ikke særligt økonomisk. Nu ved jeg godt at det er begrænset hvor meget man kan spare hvis man kun bruger 3 tons.....-

En virkelig fed ting ved NBE er at det er overkommeligt at opgradere sit anlæg
Er "sommerdrift" ikke en anden herd ?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
calle

Re: styringboks scotte woddy

Indlæg af calle »

Lintz skrev: 04 jan 2020 12:36 Er "sommerdrift" ikke en anden herd ?
Nej det er max. 30 procent effekt. Dvs. at fyret aldrig arbejder i højlast. Det står bare og hygger sig med 10-20 procent, bortset fra når fruen har været i bad icon_cheesygrin.gif

Mvh Calle
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: styringboks scotte woddy

Indlæg af Lintz »

calle skrev: 04 jan 2020 13:04 Nej det er max. 30 procent effekt. Dvs. at fyret aldrig arbejder i højlast. Det står bare og hygger sig med 10-20 procent, bortset fra når fruen har været i bad icon_cheesygrin.gif

Mvh Calle
Ok - Min er sat til max 80 % effekt af den grund at der er flere som har oplevet at pladen der sidder modsat brænder defomeres - Alle dem der har sagt det kører med 100 % som max.
Det giver også en rimelig hidsig flamme og når 100 % ikke er nødvendigt i forhold til husets størrelse så syntes jeg 80 % er fint. - Også når teenage datteren har tømt vvb icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: styringboks scotte woddy

Indlæg af triumph »

calle skrev: 04 jan 2020 13:04 Nej det er max. 30 procent effekt. Dvs. at fyret aldrig arbejder i højlast. Det står bare og hygger sig med 10-20 procent, bortset fra når fruen har været i bad icon_cheesygrin.gif

Mvh Calle
Klart den mest uøkonomiske måde at køre på, næsten alt luften ryger uden om bålet, så man bliver nød til at køre med et kæmpe luftoverskud => alt varmen havner i skorstenen.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: styringboks scotte woddy

Indlæg af Lintz »

triumph skrev: 04 jan 2020 13:43 Klart den mest uøkonomiske måde at køre på, næsten alt luften ryger uden om bålet, så man bliver nød til at køre med et kæmpe luftoverskud => alt varmen havner i skorstenen.
Hvad er alternativet når man har det fyr som man nu har - At den kører fuld drøn og slukker - Fuld drøn og slukker.
Hvis Calles forbrug ligger på 3 tons som han skriver - Er det så nærmest ikke ligegyldig.

Manden bor jo på Strandvejen og kører Range Rover icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar