Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvilket Pillefyr skal jeg vælge?

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
tok71
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12 feb 2015 15:04
Mit fyr: Pellux 100
Areal: 190
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3760
Årligt forbrug: 8 tons

Hvilket Pillefyr skal jeg vælge?

Indlæg af tok71 » 13 feb 2015 08:05

Hej Alle, Tak for en super side.
Jeg står og skal til at skifte min pille stoker ud. Jeg har i øjeblikket et KSM mini 18 som er påmonteret på en støbejernskedel, det ikke hører sammen. Mit hus er 190 kvm med en del gulvvarme og forholdsvis godt isoleret. Jeg ønsker et fuldautomatisk pillefyr. der kun skal renses i brænderen halvårligt. og ellers tømme askeskuffe månedligt uden at åbne indtil selve fyret. Ja jeg sgu blevet træt af at rense to gange om ugen, hvor støv og aske står ud i fyrrummet. Jeg er lidt lun på et MGM comfort... er der nogen der har erfaring med dette... eller er der nogen der kan komme med et alternativt bud.... Budgettet må ikke overstige 35.000,- gerne inklusiv montering.
Hilsen tok 71


nemocharley

Hvilket Pillefyr skal jeg vælge?

Indlæg af nemocharley » 13 feb 2015 08:18

Hej og velkommen til.

35k inkl montering begrænser udvalget lidt.

Scotte og Pellux 100 (brænderen skal tilses mere end en gang halvårligt er jeg ret sikker på) og MGM Comfort (med installation er du nok over 35k medmindre der kan modregnes et klækkeligt energitilskud før handlen) - MGM har et 125kg magasin, men du kan tilkøbe et udvidelse.

Andre muligheder:

Kostrzewas Mini-Bio
Passats Bioheat 149 - Hedestoker har de bedste priser
RTB

dannidines

Hvilket Pillefyr skal jeg vælge?

Indlæg af dannidines » 13 feb 2015 08:36

Prøv at ringe til H.S - har har lige givet noget tilbud på et RTB til nogen i vores omgangskreds som ikke er meget ved siden af dit budget - godt nok GDS tilslutning, men inkl. justering med røggastester af q-pro.dk

RTB/MGM er i klasse med hinanden


Besvar